سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی

رنجکش:برای کاهش آسیب های اجتماعی حساسیت خانواده ها بیشتر شود‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی خواستار پررنگ تر شدن این نقش در جامعه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی خواستار پررنگ تر شدن این نقش در جامعه شد.
یونس رنجکش در دیدار معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان و کارشناسان این حوزه با وی اظهار داشت : محور آموزش های اجتماعی و unnamedمهارت زندگی کانون خانواده است و بر این اساس والدین باید نسبت به سرنوشت آینده جامعه که خود و فرزندانشان بخشی از آنان هستند حساسیت های بیشتری داشته باشند.
وی یاد آور شد: امروز به دلیل مشغله های زندگی ماشینی و درگیر شدن با مشکلات مختلف اقتصادی و تلاش برای برون رفت از آن فرصت چندانی برای پدران و مادران جهت آموزش و هدایت فرزندان دیده نمی شود که این امر مشکلاتی را در حوزه اجتماعی برای تربیت نسل جوان فراهم آورده است.
وی افزود: اولیای خانواده ها تلاش دارند تا با تلاش و کوشش شبانه روزی محیط امن و آرام و همراه با رفاه را برای فرزندان خود فراهم آورند اما این تلاش گاهی به دلیل نادیده گرفتن فرصت مهارت آموزی و آموزش درون خانوادگی نه تنها موجب ایجاد رفاه و آسایش برای فرزندان نمی شود بلکه خود معضل و چالش جدید را تولید می کند.
به گفته وی، همه باید تلاش کنیم تا حرکت اصلاحی جامعه و کاهش ناهنجاری های از کانون خانواده با حساسیت بیشتر دنبال شود.
وی ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات پیشگیرانه معاونت اجتماعی ناجا در استان گیلان خواستار بستر سازی های فرهنگی توسط این حوزه در کاهش آسیبهای اجتماعی شد.
رنجکش تاکید کرد: رفتار ها و برنامه های پیشگیرانه هر چند زمان بر هستند اما قادر خواهند بود هزینه های آسیب اجتماعی را کاهش دهند
وی اظهار داشت: گاهی اوقات برخی افراد بدون آنکه متوجه رفتارهای خود که نمونه ای از آن در رانندگی های پر خطر میباشدبه اعمال خلاف قانون می کنند که در برخورد با این قشر تنها کافی است شما تجربه ای از یک حادثه رانندگی شدید را با یک فیلم یا عکس به او نشان دهید تا پی به خطرات رفتار خود ببرد.
وی افزود: اینگونه شیوه های رفتاری در آموزش عمومی جامعه می توانند منجر به تغییر نگرش و رفتار می شود
وی از آمادگی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در زمینه همکاری با معاونت اجتماعی نیروی انتظای گیلان در راستای آموزش همگانی با برگزاری همایش ها، ساخت فیلم و دیگر برنامه های اثر بخش شد.
سرهنگ خیرخواه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان هم در این دیدار ضمن طرح ظرفیت ها و توان این مجموعه در برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی خواستار همکاری دستگاههای مختلف فرهنگی و اجتماعی استان گیلان در این زمینه شد..

Share