استاندار گيلان در نشست جمع بندي سفر معاون علمي رييس جمهور

براساس توانمندی ها برای ایجاد هزار شرکت دانش بنیان برنامه داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست جمع بندی سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به گیلان گفت : برای ایجاد هزار شرکت دانش بنیان در گیلان برنامه داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست جمع بندی سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به گیلان گفت : برای ایجاد هزار شرکت دانش بنیان در گیلان برنامه داریم.

jpg1410 دکتر نجفی دراین نشست با اشاره به توانمندی های استان گیلان در بخش های مختلف تصریح کرد : باید با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندیها در جهت توسعه و شکوفایی استان تلاش کنیم .
وی با تاکید بر تکمیل هر چه سریعتر طرح آمایش سرزمینی گیلان اظهار داشت : طرح آمایش سرزمینی گیلان به عنوان سندی پیش رو از جمله اولویت های مهمی به شمار می رود که مسئولین امر باید در جهت تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نباشند .
وی از وجود بیش از ۱۴ هزار مهندس در سازمان نظام مهندس گیلان خبر داد و افزود : گیلان استانی نخبه پرور و با فرهنگ است و باید از این ظرفیتها با ارائه راهکار و طرح های علمی در جهت توسعه و شکوفایی گیلان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نقش بسزایی را در پیشرفت جامعه ایفاء می کنند افزود : باید از ظرفیت و توانمدی دانشجویان ونخبگان در جهت توسعه و تعالی استان وایجاد این شرکتها به خوبی بهره برد .
استاندار گیلان با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان تصریح کرد : بدون علم و فناوری به توسعه پایدار دست نخواهیم یافت و تکیه بر اقتصاد دانش محور از جمله اولویت های استان در جهت رفع معضل بیکاری است .
دکتر نجفی افزود : بر اساس توانمندی های گیلان برای ایجاد هزار شرکت دانش بنیان در استان برنامه داریم .
وی با بیان اینکه از موانع گسترش شرکت های دانش بنیان در گیلان کمبود فضا ، تجهیزات و تسهیلات مناسب است گفت : با مساعدت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در سفر به استان در پرداخت تسهیلات مناسب به شرکت های دانش بنیان و همچنین تاکید بنده برای فراهم کردن مکان مناسب از طریق شناسایی ساختمانهای بدون استفاده و نیمه کاره دستگاههای اجرایی درصدد هستیم تعداد شرکت های دانش بنیان را تا پایان برنامه پنجم توسعه به هزار شرکت برسانیم .
وی با تاکید بر حمایت از طرح های اشتغالزایی دانش بنیان گفت : این آمادگی وجود دارد تا به هر میزان طرح دانش بنیان که در استان آماده می شود تسهیلات پرداخت گردد.

معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در این نشست نیز بر حمایت این معاونت در اجرای طرح های اشتغالزایی تاکید کرد و افزود : در حوزه ایجاد اشتغال این معاونت در کنار مسئولین استان خواهد بود و به تمامی طرح های اشتغالزایی که در حوزه دانش بنیان ارائه شود هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات نخواهیم داشت .

دکتر سورنا ستاری با بیان اینکه دانشگاههای استان باید به اشتغالزایی و حل مشکلات استان توجه ویژه ای داشته باشند بر تغییر نگرش استان به مقوله فناوری تاکید کرد و افزود : انتظار داریم تا بخش اعظمی از در آمد مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی ما از طریق فروش شرکت های دانش بنیان و همچنین فروش تکنولوژی باشد .

وی به فعال شدن صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر آمادگی این را داریم که از طریق این صندوق وام هایی را تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه به شرکت ها ی دانش بنیان بدهیم تا فعالیت خود را آغاز کنند.

Share