برآوردی از تعداد کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک اندیشکده سوئدی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل را ۸۰ عدد برآورد کرده است. اندیشکده «تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم» در گزارشی تازه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۳۰۰ کلاهک هسته‌ای در دنیا وجود دارد گزارش داده به نظر می‌رسد کشورهای دارای سلاح‌های هسته‌ای قصد داشته باشند تعداد زیادی از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک اندیشکده سوئدی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل را ۸۰ عدد برآورد کرده است.

اندیشکده «تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم» در گزارشی تازه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۳۰۰ کلاهک هسته‌ای در دنیا وجود دارد گزارش داده به نظر می‌رسد کشورهای دارای سلاح‌های هسته‌ای قصد داشته باشند تعداد زیادی از سلاح‌های کشتار جمعی خود را در آینده نگاه دارند.

محققان این اندیشکده مستقر در سوئد ضمن انتقاد از عدم تمایل کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای برای انهدام این سلاح‌ها کشورهای آمریکا و روسیه با ۷۳۰۰ و ۸۰۰۰ کلاهک را سردسته کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای دانسته است.

رژیم اسرائیل که در این گزارش نام آن در کنار کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، پاکستان، هند و کره شمالی قرار گرفته دارندگان سلاح‌های هسته‌ای در جهان هستند.

اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شود اما تا کنون از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) اجتناب کرده است. رژیم صهیونیستی ایران را به تلاش برای دست یافتن به سلاح اتمی متهم می‌کند./تسنیم

Share