استاندار گيلان در بازديد از پارک علم و فناوري گيلان

با سخنرانی،شعار دادن و داد زدن نمی توان شغل ایجاد کرد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با حضور در پارک علم و فناوری گیلان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه ی در نشست با مدیران این سازمان برحمایت بی دریغ دولت تدبیر و امید از شرکتهای دانش بنیان تأکید کرد و گفت : با سخنرانی ، شعار دادن و داد زدن نمی توان شغل ایجاد کرد بلکه باید برجوشش علم و عمل از درون تکیه کنیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز با حضور در پارک علم و فناوری گیلان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه ی در نشست با مدیران این سازمان برحمایت بی دریغ دولت تدبیر و امید از شرکتهای دانش بنیان تأکید کرد و گفت : با سخنرانی ، شعار دادن و داد زدن نمی توان شغل ایجاد کرد بلکه باید برجوشش علم و عمل از درون تکیه کنیم .

jpg1372 دکتر محمد علی نجفی استاندار گیلان در ابتدای این نشست با اشاره به مشکلات مختلف استان گفت : به رغم وجود این مشکلات خوشبختانه گیلان مردمان نخبه و پتانسیل های فراوان برای استقرار شرکت های دانش بنیان دارد که باافزایش ارتباط هرچه بیشتر صنعت و علم می توان بخش زیادی از این مشکلات که مربوط به بیکاری است را برطرف کرد .

وی با تأکید براینکه تجاری سازی محصولات و یافته های علمی و توسعه اقتصادی دانش محور موجب تولید ثروت در جامعه می شود افزود : اگر در بخش تحقیقات و پژوهش بودجه ای اختصاص یابد ، چند برابر آن خروجی خواهیم داشت .

دکتر نجفی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر حمایت از فناوری های نو و نانو افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی بربهره گیری از شرکت های دانش بنیان تأکید فرمودند که مسئولیت ما را در این زمینه بیشتر می کند .

استاندار گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه برتوانایی های داخلی و جوشش علم و عمل از درون ؛افزود : در چنین رویه ای ظرفیت حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولیدات فناورانه معنای اصلی اش را می یابد .

دکتر نجفی بابیان اینکه با سخنرانی شعار و دادن زدن نمی توان شغلی ایجاد کرد گفت : رفع مشکلات بیکاری نیازمند اقدامات عملی ، ایده های نو و تجاری شدن طرح های فناورانه است .

وی با بیان اینکه مسئولان و به ویژه بخش صنعت و معدن و تجارت ، موظفند ارتباط خود را با بخش شرکت های متکی بردانش و تحقیقات افزایش دهند و مستحکم کنند ، اظهار داشت : در کنار این حمایت ها محققان و اندیشمندان ما نیز لازم است طرح های کاربردی و عملیاتی و دارای توجیه اقتصادی را عرضه کنند .

گفتنی است استاندار گیلان در بازدید از پارک علم و فناوری که معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی ،رئیس دانشگاه گیلان ،رئیس سازمان صنعن معدن وتجارت ،مدیرکل پارک علم وفناوری نیز حضور داشتند ، از چهل محصول دانش بنیان ، شرکت های مستقر و آزمایشگاه های این سازمان بازدید کرد.

متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان هم در این نشست گفت: پارک علم و فناوری گیلان با دارا بودن ۳۴ کانون شکوفایی و خلاقیت در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی استان و ۱۵۴ شرکت فناور و هسته تحقیقاتی تحقیقاتی ، مشکلاتی همچون کمبود فضای فیزیکی برای حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان دارد و نیازمند توجه ویژه ای برای حل این مسئله است.
jpg1373 jpg1374 jpg1375 jpg1376 jpg1379 jpg1380

Share