تخریب دولت توسط جبهه پایداری همچنان ادامه دارد

اهانت کریمی قدوسی به رییس جمهور و واکنش ۱۴ نماینده مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جواد کریمی قدوسی در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس خطاب به حسن روحانی گفت:‌« یک بار و برای همیشه بگویید زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد»؟ ۱۴ نماینده مجلس درواکنش به این اظهارات، آن را بی ادبانه وغیرمنصفانه ارزیابی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جواد کریمی قدوسی در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس خطاب به حسن روحانی گفت:‌« یک بار و برای همیشه بگویید زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد»؟ ۱۴ نماینده مجلس درواکنش به این اظهارات، آن را بی ادبانه وغیرمنصفانه ارزیابی کردند.

قدوسی2 هر چند شهرت جواد کریمی قدوسی به اتخاذ مواضع تندش علیه دولت و اصلاح طلبان است اما نطق روز یکشنبه او در مجموعه این مواضع یک پدیده بی نظیر به حساب می آید. جایی که وی تلویحا و با گفتن این جمله که رئیس جمهوری «رساله «دکترای خود در دانشگاه گلاسکوی انگلیس که در موضوع تعطیلی احکام شریعت اسلامی» ارائه داده و ضمن این کار «اطلاعات مهمی را از حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی‌ها» قرار داده است، حسن روحانی در مذان اتهام همکاری با بیگانگان قرار داد. همچنین وی مدعی شد که رسانه های حامی دولت بودجه ای «صدا میلیارد تومانی» از دولت دریافت می کنند. ۱۴ تن از نمایندگان مجلس در حاشیه جلسه روز یکشنبه نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند.

بهروز نعمتی

مجموعه اظهارات آقای قدوسی به نظر من تا کنون چندان با اصل انصاف مطابقت نداشته است. اما در نطق امروز ایشان یک شاخصه جدید هم وارد سخنان او شد و ان بی ادبانه بودن این نطق بود. تمام اظهارات ایشان درباره ادعای تحصیل دکتر روحانی در انگلستان و بودجه رسانه های حامی دولت و وضعیت اقتصادی کشور یک طرف، این صحبت که باید ببینیم زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد هم یک طرف. واقعا این ادبیات دون شان مجلس است.

عبدالکریم حسین زاده

این اظهارات من را خوشحال کرد. این دست صحبت ها شنیده می شوند و مورد داوری قرار می گیرند. جامعه اگر بخواهد تندروی ها را پشت سر بگذارد باید اول با واقعیت عریان آن مواجه شود. قسمتی از این واقعیت عریان همین بود که دیدیم و شنیدیم. این تلاش ها و اظهارات از یک نظر مبارک و میمون است، از این نظر که تندروها هر وقت ساکت هستند یعنی اینکه خطری آنها را تهدید نمی کند و دارند به راحتی کار خود را انجام می دهند. وقتی کار به این دست سخنان وقیحانه می رسد به این معنی است که آنها تا حد زیادی از اثرگذاری افتاده اند.

محمد قسیم عثمانی

ازاظهارات امروز اقای کریمی قدوسی نباید تعجب کرد، تعجب من از این است که به کجا رسیده ایم که می توانیم با این صورت رئیس جمهور کشور را مخاطب قرار دهیم؟ نام این وضعیت آزادی نیست، آزادی حدودی دارد. نام این وضعیت عدالت هم نیست، اگر به همین آقایان کسی بگوید بالای چشمتان ابرو است دنیا را به هم می ریزند، اما الان چند ماهی است که فقط نگفته اند دولت جاسوسی می کند. یعنی چه که اقای کریمی قدوسی گفته رئیس جمهور اطلاعات مهمی را از حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی‌ها قرار داده است؟ این حرف ها معنی دارد.

محمد دامادی

به نظر سخنان آقای کریمی قدوسی آنقدر مهم نیست که نیاز به اظهار نظر و واکنش داشته باشد.

محمدرضا پورابراهیمی

نماینده آزاد است که در زمینه های مورد نظر خودش اظهار نظر کند. اما اینکه اقای کریمی قدوسی گفته اند که رسانه های حامی دولت صدها میلیارد بودجه دریافت کرده اند احتمالا معنی صدها میلیارد تومان را نمی دانند و یا مطلع نیستند که جابجایی و هزینه کردن چنین مبلغی چه فرآیندی دارد. من هیچ اطلاعی از بودجه رسانه ها ندارم اما می توانم بگویم که چنین اظهارنظرهایی واقعا جایگاه نمایندگی را زیر سوال می برد.

مسعود پزشکیان

اگر کسی منطق داشته باشد نیازی ندارد که با تهمت و فحش دادن حرف بزند. کار اقایان دیگر از تهمت و افترا گذشته و به فحاشی کشیده است. واقعا بابت تعبیری که اقای کریمی قدوسی در نطق خود درباره اعتدال به کار بردند متاسفم. تعبیر وقیحانه ای بود.

عابد فتاحی

من اصلا مشکلی ندارم که آقایان این حرف‌ها را بزنند، اتفاقا اگر بگذارند بقیه هم حجرف بزنند ما استقبال می کنیم که این آقایان بیایند و صریح تر از این هم حرف بزنند و تهمت بزنند. در جریان رای اعتماد به دولت یازدهم خیلی خوب شد که تمام جلسات را پخش مستقیم کردند، چون مردم فهمیدند هر کدام از نمایندگان و طیف های مجلس در اینجا و زیر این سقف چه می کنند. اتفاقا اینها را باید علنی کرد، باید بگذاریم این حرف ها به گوش همه برسد. اینها خودشان دارند با دست خودشان آن لباس خوش رنگی که از قداست بر تن کرده بودند را پاره می کنند. فقط متاسفم از اینکه الان باید در مجلس جمهوری اسلامی از این دست حرف ها بشنویم.

جواد هروی

من گله چندانی ندارم، بیش از گلایه ها من می خواهم عقلای نظام را مخاطب قرار دهم که اگر با هم اتحاد نکنند آلترناتیو آنها این نیرویی است که امروز دیدیم در نطق پیش از دستور خود با چه ادبیاتی اظهارنظر می کند. شاید اگر احساس خطر از این تندروی ها مستمر باشد ما در آینده نزدیک شاهد یک ائتلاف قوی در میان عقلای نظام باشیم. این وجه قضیه خوب است. آقای ناطق نوری از دست همین ها از اردوگاه اصولگرایی جدا شد و در انتخابات پارسال آمد و کنار اصلاح طلبان قرار گرفت.

ابراهیم نکو

امروز اقای کریمی قدوسی در مجلس نماینده خودش و یک جمع کوچکی از دیگران بود، نماینده همه مجلس نبود. اما دیدید چه حرف هایی زد. این حرف ها به هر حال تاثیر و بازتاب رسانه ای جدی دارد. دولت باید متوجه این موضوع باشد. الان من متاسفم که خیلی از نمایندگان علی رغم اینکه حرف های آقای کریمی قدوسی را اصلا قبول ندارد، رغبتی هم به پاسخگویی به ‌آن احساس نمی کنند. این است که باید دولت از آن احساس خطر کند. شما ببینید که تندروها راحت دارند حرف می زنند و کسی مقابل آنها جبهه چندانی نمی گیرد.

اسماعیل جلیلی

دولت نتوانسته ارتباطی با طیف معتدل مجلس برقرار کند تا بتواند انها در مناسبات مجلس و مقابل طیف های تندرو به کار گیرد و یا از کمک آنها استفاده کند. با این وضعیت این دست موضع گیری ها بیشتر هم خواهد شد. درست است که تندروها کم هستند، ولی من بر خلاف خیلی های دیگر فکر می کنم که قدرت اثرگذاری دارند و همین هم آنها را خطرناک می کند.

غلامعلی جعفرزاده

من فقط می توانم بگویم به عنوان یک نماینده متاسفم که چنین سخنان سطح پائینی را از تریبون مجلس نظامی که افتخار آن اسلامی بودن و مردمی بودن آن و داشتن ولی فقیه در راس ساختار ان است، می شنوم. ما واقعا باید ببینیم چه اتفاقی در کشور ما افتاده که اینطور باید رئیس جمهور مورد تائید مردم و رهبری را خطاب قرار دهیم. سخنان امروز آقای کریمی قدوسی یعنی اینکه باید رفتارها و سیاست های قبلی خودمان را بازخوانی کنیم.

عوض حیدرپور شهرضایی

من یک ارزیابی شخصی از این سخنان دارم و آن اینکه با توجه به اتهاماتی که مطرح شد و الفاظی که به کار رفت این نطق می تواند خارج از حدود وظایف و اختیارات نمایندگی باشد. البته باز هم تاکید می کنم که این نظر باید به تائید یک حقوقدان برسد. به هر حال در این نطق نکاتی بود که چندان در حدود وظایف و اختیارات نمایندگی نمی گنجد.

رمضانعلی سبحانی فر

یعنی شما از آقای کریمی قدوسی انتظار دیگری دارید؟ خب معلوم است که این همکاران ما باید اینگونه موضع بگیرند. اگر دلتان می سوزد بروید از کسانی که باید جواب بدهند و فضا را کنترل کنند، اما کاری نکرده اند بپرسید چرا منفعل هستند. آقای رئیس جمهور حرف های خوبی زده است، اما حرف هایش تا حالا فقط تندروها را برانگیخته. دولت باید در عمل هم کمی جلو برود. می دانیم که دولت مشکل دارد، اما آن اهتمامی هم که باید باشد، نیست.

کمال الدین پیرموذن

این نطق شرم آور بود، وقیحانه بود. متاسفم که آقایان معتدل مجلس اجازه ندادند تا ما پاسخ این نطق زشت و بی ادبانه را بدهیم. تندروها و اعضای جبهه پایداری می آیند و راحت حرف خود را می زنند و بعد به ریش ما می خندند./پیام نو

 

Share