هم اندیشی نخبگان و متخصصین حوزه ترافیک شهر رشت

انجمن تخصصی ترافیک گیلان با حضور متخصصین ترافیک تشکل میشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه “هم اندیشی نخبگان و متخصصین حوزه ترافیک شهر رشت ” در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از وب سایت شخصی مهندس رسولی عضو چهارمین دوره شورای اسلامی کلان شهر رشت  اولین جلسه “هم اندیشی نخبگان و متخصصین حوزه ترافیک شهر رشت ” در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی رشت برگزار شد.

o_9ebf1089

در این جلسه که با حضور مقامات ارشد شهری از جمله مهندس  مهدوی فرماندار شهر رشت،مهندس موسوی روزان و مهندس عباس صابر و مهندس  مسعود کاظمی از اعضای کمیسیون حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهر رشت، مهندس  طلیسگر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مهندس جمشیدپور مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر رشت، دکتر عربانی ، دکتر برگ گل وجمعی دیگر از مسئولین ذیربط و کارشناسان حوزه ی حمل ونقل شهر رشت آغاز شد،مهندس رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و خوشامدگویی به حاضرین، هدف برگزاری این نشست را هم اندیشی در راستای افزایش سطح مشارکت عملی متخصصین در حوزه ی حمل ونقل و ترافیک شهری و در نتیجه جهت ارتقای سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به مردم عنوان نمود. ایشان همچنین خروجی این گونه نشست ها را طرح ها و ایده هایی عملی دانست که می توانند بسیار مفید و راهگشا باشند.

در ادامه مهندس مهدوی، فرماندار رشت ضمن تشکر از برگزاری این نشست، ایجاد همدلی میان مسئولین و همچنین استفاده از تجربیات و دانش متخصصین و کارشناسان هر حوزه را امری لازم و ضروری برشمرد و در بحث مدیریت شهری استفاده از برنامه های کوتاه مدت و میان مدت در برحه کنونی را به عنوان راهکاری برای حل معضلات و مشکلات ترافیکی رشت دانست.

ass

در بخش دیگری از این نشست پروفسور عربانی و دکتر برگ گل به بیان نقطه نظراتشان در زمینه حمل و نقل و ترافیک شهر رشت پرداختند و بر لزوم استمرار این چنین نشست هایی تاکید نمودند. دکتر عربانی با اشاره به همکاری ۲۰ ساله با شهرداری رشت یکی از کمبودها و نیازهای این مجموعه را درآمدزایی علی الخصوص در زمینه حمل و نقل دانست که در نهایت منجر به ایجاد رقابت در بین حوزه های مختلف حمل و نقل در سیستم شهرداری خواهد شد.

دکتر برگ گل نیز بحث اشتغال در حوزه ی حمل و نقل اهمیت به آن را برای متخصصین و فعالین این حوزه بسیار مهم دانست و در خصوص کمبودهای موجود در این بخش صحبت کردند.

سپس هر یک از صاحب نظران و حاضرین در این نشست  پیرامون مسئله حمل و نقل شهری رشت صحبت کردند و مسئولین و کارشناسان جلسه به سئوالات آنها پاسخ دادند.

در بخش پایانی مهندس رضا رسولی با توجه به مباحث مطرح شده و نیازهای این حوزه  پیشنهاد تشکیل انجمنی ترافیکی با حضور متخصصین این بخش را دادند که با استقبال و موافقت حضار این پیشنهاد مصوب و مقرر شد تا در جلسات آتی پیرامون ساختار و نحوه ی عملکرد این انجمن تصمیماتی گرفته شود.

در پایان به عنوان حسن ختام جناب آقای موسوی روزان  علاوه بر تاکید بر احساس نیاز  به جلساتی از این دست ، سخنانی پیرامون مشکلات مدیریتی استان بیان فرمودند و فقدان نیروهای گیلانی در سطح عالی مدیریتی کشور را یکی از معضلات چندساله اخیر این استان برشمردند.

حضور فرماندار، مقامات ارشد شهرداری، مسئولین و کارشناسان حوزه ی حمل و نقل و ترافیک شهر رشت نشان دهنده ی وجود اراده ی جدی در امر افزایش میزان مشارکت متخصصان و فعالین این حوزه و همدلی و همکاری عملی در جهت بهبود شرایط ترافیکی شهر رشت می باشد.

o_a5970d67

o_4903a5b4

o_13398778

o_3ae0fe64

o_d52d40ca o_cfe3a173 o_b2e49d79 o_34633772 o_34633772 (1) o_a5ceefc9 o_91b72361 o_31ce3a90 o_65f3a8e o_70e8421e

Share