سرخط آخرین خبرها از عراق

ارتش عراق تکریت را از داعش پس گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که شبه نظامیان داعش بعد از موصل کنترل شهر تکریت مرکز اداری استان صلاح‌الدین را به دست گرفته بودند، ارتش عراق مجددا این شهر را از این گروه پس گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که شبه نظامیان داعش بعد از موصل کنترل شهر تکریت مرکز اداری استان صلاح‌الدین را به دست گرفته بودند، ارتش عراق مجددا این شهر را از این گروه پس گرفت. نیروهای پیشمرگ کردستان عراق نیز از تسلط کامل بر شهر کرکوک خبر دادند.

13930321000758_PhotoAبه نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، نیروهای ارتش عراق در عملیاتی گسترده کنترل کامل شهر تکریت را به دست گرفته و اعضای داعش را وادار به عقب‌نشینی کردند.

همچنین اسکای نیوز از کشته شدن ۴۵ عضو داعش در حملات ارتش عراق در دو استان نینوا و صلاح الدین خبر داد. نیروهای امنیتی عراق نیزگفتند به دلیل حمله احتمالی داعش، در بغداد آماده باش کامل امنیتی اعلام شده است.

این در حالی است که تشکل زنان عراق در استان دیالی اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ تن برای مبارزه با اعضای داعش سلاح به دست گرفته‌اند.

مسئول اداره پرونده تشکل زنان در عراق در استان دیالی اعلام کرد که این زنان سلاح کلاشنیکف را برای مبارزه با داعش به دست گرفتند.

وی عنوان داشت: فرار از وظیفه ملی خیانت به کشور است و ما باید روحیه نیروهای امنیتی خود را در مبارزه با تروریست‌ها بالا ببریم.

صادق حسینی، رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری دیالی اعلام کرد: نیروهای امنیتی توانستند ۶۰ خودروی وابسته به داعش را منهدم کرده و ده‌ها تن از اعضای این گروه را به هلاکت برسانند.

وی به سومریه نیوز گفت : تشکیلات امنیتی ارتش به فرماندهی سرلشکر عبدالامیر زیدی، عملیات غیرنظامی گسترده‌ای را در اطراف منطقه انجانه در حد فاصل بین دیالی و کرکوک از منطقه العظیم انجام داد که این عملیات به منهدم شدن ۶۰ خودروی وابسته به داعش و کشته شدن ده‌ها تن از اعضای این گروه منجر شد./ایسنا

Share