مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبرداد

ارائه خدمات ویژه به دارندگان کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور در مراسم رونمایی از«کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی» اظهار داشت: این کارت به منظور استفاده و بهره برداری از مزایا و معافیتها و ظرفیت های قانونی منطقه آزادانزلی برای اهالی، فعالان اقتصادی و شاغلین در محدوده این منطقه، ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان منطقه از سوی این منطقه صادر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس  رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در مراسم رونمایی از “کارت شهروندی منطقه آزاد انزلی” که همزمان با نیمه شعبان در این منطقه برگزار شد با بیان اینکه کارت شهروندی در آینده خدمات و تسهیلات ویژه ای برای مردم و فعالین اقتصادی منطقه فرآهم می کند اظهار داشت: این کارت به منظور استفاده و بهره برداری از مزایا و معافیتها و ظرفیت های قانونی منطقه آزادانزلی برای اهالی، فعالان اقتصادی و شاغلین در محدوده این منطقه، رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه با ارایه تسهیلات و خدمات به دارندگان کارت شهروندی و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان منطقه از سوی این منطقه صادر می شود.

Mr-masrorوی توسعه منطقه آزاد انزلی را مرهون همدلی، همراهی و انسجام درونی و بیرونی مسئولین، نمایندگان مردم در مجلس، شوراهای شهر و روستا و مدیران این سازمان اعلام کرد و گفت: اهدای کارت شهروندی کاری بسیار کوچک برای خانواده‌های معظم شهدا است و ارائه نمادین این کارتها به خانواده شهدای منطقه، بر توجه این سازمان به خانواده‌های شهداء تأکید دارد.

مهندس مسرور مهمترین اولویت سازمان متبوع خود را تکمیل پروژه‌های عمرانی- زیرساختی منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و افزود: پیگیری احداث مجتمع بندری کاسپین از مهمترین برنامه‌های این سازمان است و در همین راستا مهندسیِ ارزش این پروژه از سوی شرکت مشاوره به پایان رسیده و باکاهش هزینه ها ادامه تکمیل این پروژه براساس مهندسی ارزش آغاز شده است.

رییس هیأت مدیره سازمان پروژه‌های عمرانی را اشتغالزا ارزیابی و اضافه نمود: تا پایان سال جاری پروژه عرشه تقاطع غیر همسطح  که بزرگترین تقاطع غیر همسطح استان است مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی پروژه‌های ساخت مرکز نمایشگاهی و همایشهای منطقه آزاد انزلی را در مرحله برگزاری مناقصه برای انتخاب سرمایه گذار اعلام کرد و گفت: عقب ‌ماندگی‌ این منطقه در بخش عمرانی باید جبران شود.

مهندس مسرور با تصریح براینکه جذب سرمایه‌گذار اولویت اصلی منطقه آزاد انزلی است اضافه کرد: انعقاد ۱۰
تفاهمنامه با نهادها و ارگانهای همکار در سطح استان و کشور برای تسهیل و تسریع در ارائه مزایا و معافیتهای قانونی منطقه به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی و امکان سنجی فرصتهای جدید سرمایه گذاری بخشی از برنامه های این سازمان برای جذب سرمایه گذار و حضور موفق در عرصه صادرات و کسب درآمد ارزی است.

وی با اشاره به اینکه محدوده منطقه آزاد انزلی در گذشته به صورت غیرکارشناسی تعیین شده بود افزود: این سازمان برای جذب سرمایه گذار با مشکل محدودیت زمین مواجه بود که با تلاش و پیگیریهای زیاد و عنایت  ویژه دولت تدبیر و امید و مصوبه  هیات محترم دولت، محدوده این منطقه افزایش یافت که این افزایش محدوده ظرفیت سازی مناسبی  برای جذب سرمایه گذار در این منطقه است.

مسرور با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت ترانزیت بین المللی این منطقه، افزود: فعال سازی کریدور نوستراک و  ایجاد کریدور چین‌ـقزاقستان‌ـانزلی در دستور کار این سازمان قرار دارد و در آینده نزدیک این منطقه میزبان سفیر هندوستان به منظور بررسی راهکارهای فعال سازی کریدور شمال – جنوب است که با فعال سازی این دو کریدور نقش منطقه آزاد انزلی و استان گیلان در ترانزیت بین المللی کشور بسیار ارزشمند می شود.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی سازمان متبوع خود در سطح این منطقه را از فعالیتهای مهم سازمان اعلام و تصریح کرد: برنامه‌های مفصلی از جمله برگزاری جشنواره فرهنگی در محدوده منطقه را در دستور کار داریم که در این میان، در سال جاری برای نخستین بار جشنواره  تابستانه در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد بر اساس نظر مهندس ترکان  دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد این سازمان سه موضوع راستگویی، وفای به عهد و درستکاری را سرلوحه برنامه‌های بخش فرهنگی قرار داده است و یادآور شد: روی ضعف‌های فرهنگی باید فعالیت زیادی صورت گیرد و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های سودمندی  در حوزه  های فرهنگی ،گردشگری و اجتماعی را با کمک فرهیختگان استان در منطقه  اجرایی کنیم.

گفتنی است در این مراسم امام جمعه شهرستان بندر انزلی، نمایندگان مردم شهرهای رشت و انزلی در مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی شهر، شهرداران و فرمانداران شهرهای رشت و انزلی، مدیران دستگاه های اجرایی استان،معاونین و مدیران سازمان و اعضای شوراهای اسلامی وخانواده شهداء روستاهای محدوده منطقه حضور داشتند.

Share