معاون استاندارگیلان در جلسه ساماندهی سواحل گیلان

افزایش کیفیت خدمات به گردشگران با اجرای طرح ساحلی مدرن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمد احمدی پور در جلسه ساماندهی سواحل گیلان با بیان این که دریا به عنوان یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان است که در تابستان مطرح می شود، افزود: سالیانه بین هفت تا ۱۰ میلیون نفر به گیلان سفر می کنند که استفاده از سواحل یکی از اهداف گردشگری آنهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، محمد احمدی پور در جلسه ساماندهی سواحل گیلان با بیان این که دریا به عنوان یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان است که در تابستان مطرح می شود، افزود: سالیانه بین هفت تا ۱۰ میلیون نفر به گیلان سفر می کنند که استفاده از سواحل یکی از اهداف گردشگری آنهاست.

IMG_3500وی بهره گیری بیشتر از ظرفیت گردشگری دریا، افزایش خدمات بیشتر به گردشگران و استفاده کنندگان از دریا ، اشتغالزایی و کسب درآمد از طریق این موهبت خدادادی را از مهمترین اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون استاندارگیلان با بیان این که بدنبال اجرای طرح های مدرن هستیم، طرح های سالم سازی امسال را متفاوت با سال های گذشته دانست و گفت: باید شرایط حضور گردشگران و بهره مندی از ظرفیت های گیلان در تمامی طول سال فراهم شود.

وی اضافه کرد: از اواخر سال ۹۲ با هماهنگی استانداری طرح اولیه مدرن جدیدی را برای سواحل استان شروع کردیم و جلساتی در همین رابطه در استانداری و سپس با پیگیری های قائم مقام وزیر کشور در وزارت کشور تشکیل شد که منجر به پذیرفته شدن طرح الگویی گیلان به عنوان طرح ملی شد.

احمدی پور تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده ، هیات دولت هفته گذشته مصوبه خوبی را برای حمایت از این طرح الگویی داشت که اگر این مصوبه توسط مجلس نقض نشود، به منزله قانون است .

وی با بیان این که این طرح اولیه الگویی مدرن ساماندهی سواحل نباید برای طرح های قبلی ممانعت ایجاد کند، اظهار کرد: این طرح اولیه امکان استفاده از ساحل و خدمات را بیشتر می کند.

وی تعداد طرح های سالم سازی دائمی در گیلان را ۱۸ طرح عنوان و اظهار کرد: این طرح ها در تابستان به ۳۱ طرح می رسد.

احمدی پور از اجرای طرح های سالم سازی دریا از پنجشنبه جاری و به طور رسمی از چهاردهم و پانزدهم خردادماه جاری خبر داد و گفت: می خواهیم طرح های دریا امسال با کیفیت مناسب تری و با تلفیقی از طرح های اولیه جدید اجرا شود.

احمدی پور یادآور شد: طرح اولیه در تابستان امسال اجرا می شود و طرح تفصیلی در ۹ ماه آینده برای تابستان سال آینده آماده خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ما به دنبال انجام کار به صورت روال گذشته نیستیم و به دنبال کار اساسی هستیم که منابع آن را نیز فراهم می کنیم.

وی با اشاره به حمایت های اعتباری برای اجرای اولیه این طرح در هفت نقطه استان از سوی استانداری و وزارت کشور اظهار کرد: برای شروع کار هم اکنون بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به فرمانداری هایی که این طرح ها اجرا می شود، پرداخت شده است.

وی پرداخت اعتبار قبل از اجرای طرح را امری بی سابقه خواند و گفت: علاوه بر این اعتبار، منابعی را وزارت کشور پیش بینی می کنند و اعتبارات استانی دیگری نیز برای تحقق این طرح اختصاص خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مردم نهاد، شهرداری استانداری، بخشداری و دهیاری ها برای ساماندهی و استفاده از پانسیل های سواحل را ضروری دانست.

احمدی پور با بیان این که در اجرای مراحل اول و دوم اجرای این طرح نیازی به حضور بخش خصوصی نیست ، گفت: برای برداشتن موانع و جلوگیری از سرخوردگی بخش خصوصی باید در مراحل اولیه ، این کار توسط بخش دولتی انجام شود و در فازهای بعدی از بخش خصوصی استفاده کنند.

وی وزارت کشور را برای ساماندهی سواحل و استفاده از ظرفیت سواحل و گردشگران دارای عزم جدی دانست و با اشاره به بازدید قائم مقام وزیر از طرح های سالم سازی در استان های گیلان و مازندارن تصریح کرد: قائم مقام وزیر تاکنون شخصا این موضوع را پیگیری کرده اند.

وی همبستگی اقوام، حجاب و عفاف، ساماندهی فرهنگی در دریا، خدمات بیشتر به گردشگران را از جمله اهداف دولت در ساماندهی سواحل عنوان کرد.

وی با اشاره به ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان اظهار کرد: تنها ۵۰ کیلومتر از سواحل در طرح های سالم سازی قرار دارد و ۲۵۰ کیلومتر رها شده از این رو، باید خارج از طرح های سالم سازی کنترل و نظارت کافی به سواحل وجود داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار گیلان نیز در این جلسه رضایت و خدمت بیشتر به گردشگران و استفاده کنندگان را هدف از اجرای این طرح دانست.

حجت شعبانپور افزود: برای اجرای این طرح بخش خصوصی و شهرداری ها می توانند نقش خوبی داشته باشند.

گیلان از چابکسر در شرق استان تا آستارا در غرب استان حدود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

ایرنا/

Share