مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان خبرداد

اجرای طرح اوراق وقف و نشاط معنوی در گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین عادلی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵ مورد وقف صورت گرفته است اظهار داشت:در سال جاری شاهد DSC04323۱۴ مورد وقف بوده ایم و این افزایش میزان وقف به دلیل اطلاع رسانی خوب رسانه ها بوده است.
وی با بیان اینکه در تربیت حافظ قرآن از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار نفر شرکت کرده اند افزود:این میزان در سال گذشته ۷ هزار نفر بوده استو تا پایان سال ۹۴ باید ۳۲ هزار نفر حافظ قرآن در سنین مختلف تربیت شوند.

خبری مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان از آموزش حفظ قرآن در سه رده سنی خبر داد و افزود: برای سن ۶ الی ۱۲ سال جز ۳۰ قرآن کریم, برای سن ۱۲ الی ۱۸ سال جز یک قرآن و برای ۱۸ سال به بالا جز ۳۰ ,یک و دو قرآن آموزش داده خواهد شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:در سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر در ۱۳۰ مکان و ۱۰۰ مربی با محوریت بقاع متبرکه در امتحانات کتبی و شفاهی شرکت نمودند و از این تعداد یک هزار و ۱۸۰ نفر نفر پذیرفته شدند.و از این بین با انجام قرعه کشی به هفتاد نفر جوائزی چون سفر حج عمره و عتبات عالیات و کارت هدیه اعطا شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی باتوجه به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی , قران را سرلوحه کارها دانست و افزود:در این خصوص فعالیت هایی صورت گرفته است و پس از ۱۸ سال دو گیلانی فینیالیست مسابقات قرائت کشوری بوده اند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ,اوقاف را دستگاه مرتیط با ولایت دانست و از طرح های چون آرامش بهاری خبر داد و خاطرنشان کرد:در تلاش هستیم تا از ظرفیت بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی کشور استفاده کنیم و برنامه های چون جشن ولایت نبوی, تربیت حفاظ انجام خواهد شد.
وی درخصوص طرح نشاط معنوی اظهار داشت:در این طرح علاوه بر استفاده از ظریفیت روحانیون بومی و فرهنگیان از روحانیون متخصص قمی که درخصوص مشاوره خانواده و پاسخ به شبهات و سوالات دوره های لازم را دیده اند استفاده خواهد شد .
حجت الاسلام والمسلمین عادلی با بیان اینکه از تاریخ ۱۰ الی ۳۱ خرداد زمان ثبت نام در طرح نشاط معنوی خواهد بود خاطرنشان کرد:این طرح در ۱۴۰ بقعه متبرکه اجرا خواهد شد و شروع طرح از هشتم تیر ماه خواهد بود و تا بیستم مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان از اجرای طرح اوقاف وقف خبرداد و گفت:زمینه هایی فراهم شده که قشر متوسط نیز در امور خیریه و وقف شرکت کنند و در طرح اوراق وقف ,اوراق بانکی توسط بانک ملت به فروش می رسد و حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.
وی در ادامه افزود:این طرح از ۶ ماه پیش آغاز شده است و بنا است که در گیلان حدود ۵ میلیارد تومان اوراق وقف به فروش برسد .
حجت الاسلام والمسلمین عادلی از اختصاص ۲ دردصد سهم نزورات بقاع جهت اطلاع رسانی در رسانه ها خبر داد و افزود:از طریق ساخت کلیپ و فیلم کوتاه در رسانه ها تبلیغات صورت می گیرد.

Share