سید حسن نصرالله

نصرالله:آماده جنگ با داعش هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سایت الوطن العربی سید حسن نصرالله در سخنانی اعلام کرد حزب‌الله لبنان برای جنگ با گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در عراق آماده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سایت الوطن العربی سید حسن نصرالله در سخنانی اعلام کرد حزب‌الله لبنان برای جنگ با گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در عراق آماده است.hasan

، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت بیست و نهمین سالگرد پیش‌آهنگی گروه المهدی در دیدار با فرماندهان پیش‌آهنگ در چندین منطقه خاطرنشان کرد: ببینید چه از ما می‌خواهند، ما آن را انجام خواهیم داد و آن جایی که باید باشیم خواهیم بود.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه حزب‌الله اجازه تخریب مقدسات در شهرهای نجف، کربلا و سامرا در عراق را نمی‌دهد، عنوان داشت: در سوریه گفتیم که حضرت زینب (س) دوبار به اسارت گرفته نخواهد شد و در عراق نیز می‌گوییم زمان آنکه کسی در جهان بتواند مقدسات دینی ما در نجف، کربلا و سامرا را تخریب کند یا به آنها هتک حرمت کند، پایان یافته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: مردم ایران و ملتی حامی مقاومت و علمای دین تا زمانی که حضور داشته باشند و تا زمانی که مردی به نام علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران حضور داشته باشند، هیچ چیزی برای مقدسات ما در جهان رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه اوضاع امنیتی بهبود یافته اما خوب نیست، افزود: من به خدا سوگند می‌خورم که اگر امام (عج) در حال حاضر ظهور کنند در لبنان هزاران تن آماده هستند که برای ایشان شهید شوند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) گفته بودند ما هرچی که داریم از عاشوراست و من می‌گویم ما هرچی که داریم از برکات خمینی است.

دبیرکل حزب‌الله در همین حال تصریح کرد: در عراق خیانتی از سوی افسران وابسته به حزب بعث رخ داده است.

وی به کنترل داعش بر موصل و دیگر مناطق عراق اشاره کرده و از موضع مرجع عالیقدر شیعیان در نجف استقبال کرده و گفت: دعوتی که برای در دست گرفتن سلاح در مقابل تروریستها مطرح شده است منظور از آن حمایت از یک طایفه نیست بلکه برای محافظت از تمام عراق است.

سید حسن نصرالله هم‌چنین سوالاتی را پیرامون نقش برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه در قبال رخدادها در عراق و طرفی که از رخداد‌های عراق سود می‌برد، مطرح کرده و علامت سوالی را درخصوص حقیقت موضع آمریکا ترسیم کرد.

وی در ادامه گفت: شاید شما از چیزی بدتان بیاید اما خیر شما در آن باشد، اطمینان داشته باشید که سحر بر ساحر و جادوگر خواهد شورید، زمانی که به کسی اجازه داده می‌شد به مقدسات دینی هتک حرمت کند یا آنها را تخریب کند، پایان یافته است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه صداهای برخی علیه مداخله حزب‌الله در سوریه بالا رفته است، عنوان داشت: چرا ما این صداها را در محکومیت داعش نمی‌شنویم؟ اگر ما در زمان و روشی مناسب در سوریه مداخله نکرده بودیم یقینا داعش در حال حاضر در بیروت بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان هم‌چنین بر لزوم انتخاب رئیس‌جمهور لبنان در سریعترین زمان ممکن و پایان دادن به خلا به وجود آمده تاکید کرد.

نصرالله عنوان داشت: همانطور که در روز آزادسازی لبنان گفتیم ما خواهان رئیس‌جمهوری نیستیم که از پشت به مقاومت خنجر بزند.

سید حسن نصرالله خرسندی خود را نسبت به اوضاع امنیتی داخلی مطرح کرده و گفت: این مساله بدان معنا نیست که اوضاع ۱۰۰ درصد به حالت طبیعی بازگشته است و باید همواره احتیاط پیشه کرد./ایسنا

Share