رنجكش خبرداد

آغاز عملیات بازرسی از طرح های سالمسازی دریا در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از آغاز عملیات بازرسی از طرح های سالمسازی دریا در سواحل استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از آغاز عملیات بازرسی از طرح های سالمسازی دریا در سواحل استان گیلان خبر داد.
ranjkesh25یونس رنجکش درحاشیه بازدید از طرح های سالمسازی دریا اظهار داشت:این بازرسی با هدف بررسی وضعیت امکانات رفاهی و نیازمندی های مستقر در طرح های سالمسازی دریا انجام می شود که مرحله اول آن درراستای اسکان سنجی آنها بوده است.
وی اضافه کرد:در روزهای پنجشنبه و جمعه پنج اکیپ از کارشناسان حوزه اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به سواحل استان اعزام و از نزدیک وضعیت طرح ها را مورد ارزیابی قرار داده اند.
به گفته وی،با توجه به تأکیدات استاندار گیلان و پیگیری های معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و برنامه ریزی های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان جلسات ستاد ساماندهی سواحل گیلان با جدیت دنبال می شود و امسال برخلاف گذشته از فروردین ماه این جلسات و کارگروه های موردنظر آن تشکیل شده اند.
وی یادآور شد:باتوجه به اهمیت خدمات دهی مناسب به گردشگران ساحلی در تابستان و برنامه ریزی های انجام شده طرح های استان گیلان توانسته است مورد توجه وزارت کشور قرار گرفته و تاکنون علاوه بر حضور معاون وزیرکشور برای بررسی وضعیت سواحل استان،معاونسیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سه مرحله در وزارت کشور حضور یافته و به تشریح وضعیت امکانات، ظرفیت ها و مشکلات سواحل پرداخته است.
رنجکش افزود:با توجه به این پیگیری ها طرح های ارائه شده از سوی گیلان به عنوان طرح الگویی مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون با هماهنگی فرمانداران در حال ساماندهی و اجرای این طرح ها می باشیم.
وی اظهار داشت:سواحل دریای گیلان از ظرفیت های بسیاری در حوزه اقتصاد،گردشگری و همبستگی های اجتماعی برخوردار است که ارائه خدمات مطلوب در کنار حفظ امنیت اجتماعی و اخلاقی در آن می تواند بستر مناسبی برای توسعه استان باشد.
وی تأکید کرد:براساس پیگیری های بعمل آمده و نظر وزارت کشور و به منظور حفظ امنیت جانی و صیانت از حقوق مسافران و گردشگران ساحلی طرح های سالمسازی از هفته جاری در سواحل گیلان بازگشایی و نیروهای امنیتی،فرهنگی و ناجیان غریق باید در آنها مستقر شوند.
وی یادآور شد: برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران ساحلی در سه مرحله با برنامه کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت اقداماتی انجام می گیرد و تلاش داریم از ظرفیت سواحل گیلان به نحو شایسته استفاده کنیم.
به گفته وی براساس آمارهای سال گذشته حدود ۶ میلیون گردشگر از سواحل استان بازدید داشته اند که این رقم نقش مهمی در اقتصاد استان دارد و تلاش می کنیم تا با ارائه خدمات بهتر و جلب رضایتمندی مردم شاهد حضور گردشگران بسیار با رضایتمندی در استان باشیم.
وی اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در سواحل از سوی نهادهای فرهنگی و با همکاری سپاه را از جمله اقداماتی عنوان کرد که درطول حدود ۳۰۰ کیلومتر ساحل استان اجرا خواهد شد.

Share