مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی رشت

آتش‌نشانی رشت با کمبود نیرو مواجه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت کمبود نیرو در آتش نشانی را از مشکلات این نهاد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت کمبود نیرو در آتش نشانی را از مشکلات این نهاد عنوان کرد.

علی مقصودی جدی گرفتن بحث ایمنی در جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای بحث پیشرفت و توسعه پایدار صورت گیرد اما مبحث ایمنی در آن جامعه جایگاهی نداشته باشد اقدام‌ها بی‌فایده می‌شود.13930230000555_PhotoA

وی حریق خودرو را یکی از حوادث مهم رشت در پنج سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این سال‌ها ۶۴۳ فقره آتش‌سوزی خودرو در رشت اتفاق افتاده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت افزود: از حدود ۴۳ نوع حوادث طبیعی در دنیا بالغ بر ۳۰ نوع حوادث در ایران اتفاق افتاده می‌افتد و ما روزانه با این حوادث زندگی می‌کنیم.

وی با اشاره به بازدید از ۵۲ نقطه آتش‌نشانی گیلان تصریح کرد: طبق معیارهای کشور برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی و برای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک آتش‌نشان باید داشته باشیم.

مقصودی با اشاره به جمع‌بندی بازدیدها به غیر از رشت، بیان کرد: در مجموع برای کل استان ۶۱ ایستگاه آتش‌نشانی لازم است که اکنون ۵۳ ایستگاه وجود دارد.

به گفته وی، ۵۰ درصد از آتش‌نشانی‌های ما تنها دارای یک ایستگاه با یک ماشین آتش‌نشانی است که عملاً فاقد استانداردهای لازم هستند.

این مسئول نیروی انسانی استاندارد کشور را ۹۰۸ آتش‌نشان اعلام کرد و افزود: وضع موجود ۵۲۱ نفر آتش‌نشان است که با ۴۰۷ نفر کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی استاندارد تعداد خودروهای سبک ایستگاه‌های آتش‌نشانی را ۳۱ دستگاه ذکر کرد و ادامه داد: وضع موجود هفت دستگاه است که حدود ۲۴ دستگاه کمبود داریم.

مقصودی خودروهای نیمه سنگین را ۸۳ دستگاه اعلام کرد و یادآور شد: وضع موجود ۷۰ دستگاه است و ۱۳ دستگاه کمبود داریم.

وی خودروهای سنگین را ۷۸ دستگاه اعلام کرد و گفت: وضع موجود ۴۳ دستگاه است که ۳۵ دستگاه کمبود داریم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت وجود نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات در امر اطفا حریق و امدادرسانی در هنگام حوادث را مهم و ضروری دانست./فارس

Share