مخالفت با افزایش نرخ بلیط اتوبوس شرکت واحد و اجرای طرح پارکومتر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت ، در سی و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با لایحه افزایش نرخ بلیط اتوبوس های شرکت واحد مخالفت شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت ، در سی و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با لایحه افزایش نرخ بلیط اتوبوس های شرکت واحد مخالفت شد و لایحه اجرای طرح پارکومتر، مورد بررسی قرار گرفت.

1393-03-17_11-59-43_da050d93ed61413fb86fdf0d435fcc84رضا رسولی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در سی و یکمین جلسه این کمیسیون، با اشاره به لایحه ارسالی شهرداری مبنی بر افزایش نرخ بلیط اتوبوس گفت: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی، از شهردار خواسته تا با توجه به افزایش هزینه ها، قیمت بلیط اتوبوس های خط واحد افزایش یابد.

وی افزود: به استناد موضوع مطرح شده در چهلمین جلسه شورا در هفدهم فروردین ماه سال جاری، قیمت بلیط اتوبوس های خط واحد از ۷۵ تومان به ۱۰۰ تومان افزایش یافته بود که افزایش مجدد مورد نظر اعضای شورا نیست.

در ادامه، اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا پس از بحث و بررسی به اتفاق آراء با لایحه ارسالی شهرداری مخالفت کردند و افزایش قیمت بلیط اتوبوس، در این کمیسیون مصوب نگردید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با ارائه توضیحاتی درباره ضرورت اجرایی نمودن طرح پارکومتر خاطر نشان ساخت: اجرای این طرح در راستای توزیع عادلانه پارک حاشیه خیابان برای شهروندان از یک سو و رسیدن به منبع درآمدی پایدار برای شهرداری از دیگر سو می باشد.

طلیسگر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ابراز داشت: مطالعات این طرح انجام شده و هم اکنون ۲۴ نقطه از شهر به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح و به منظور خرید دستگاه های الکترونیکی در راستای حذف نیروی انسانی، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است که در صورت عدم حضور بخش خصوصی، شهرداری می باید شخصا این طرح را اجرایی نماید.

طلیسگر با برشمردن مشکلات این طرح تاکید کرد: عمده مشکل، نحوه برگشت این درآمد به حساب شهرداری است چراکه طبق قانون درآمد حاصل از پارکومتر باید به حساب خزانه واریز شده و پس از یک سال به حساب شهرداری برگشت داده شود.

جمشید پور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز گفت: بر اساس ماده ۱۵ قانون راهنمایی و رانندگی ، شهرداری ها می توانند بر اساس مصوبه شورای شهر برای استفاده از حاشیه خیابان ها از ساعت ۷صبح تا ۲۱ از پارکومتر استفاده نمایند.

دکتر جمشیدی چناری، با ابراز امیدواری از اجرای این طرح در سال جاری گفت: امیدواریم این طرح در یکی از خیابان ها به صورت موفق اجرایی گردد و شاهد توسعه آن در دیگر خیابان ها باشیم و مانند طرح پارکبان با شکست مواجه نگردد.

وی افزود: اجرای طرح شهروند الکترونیک نیز با کمک پارک علم و فن آوری در حال پیگیری است.

گفتنی است مقرر گردید اجرای طرح پارکومتر پس از مطالعات دقیق و بررسی های لازم از سوی شهرداری و مشخص کردن قیمت گذاری غالب پارکومتر، مجدد به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا ارسال گردد.

همچنین مقرر شد در نشست آتی،کارگروه آی تی اس و مشاورانی از پارک علم و فن آوری نیز در این راستا حضور یابند.

در ادامه جلسه، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی گزارشی از روند انتقال رانندگان از دیگر بخش های شهرداری به سازمان اتوبوسرانی ارائه داد و گفت: تعدادی از رانندگان پایه یک سازمان که در دیگر واحدهای شهرداری فعالیت داشتند؛ به سازمان برگردادنده شده و تعداد ۱۶ نفر از رانندگان داری گواهینامه پایه یک که در بخش های ستادی سازمان مشغول فعالیت بودند، برگشت داده شده و به رانندگان اتوبس ها افزوده شدند.

وی همچنین از جذب نیروی راننده به صورت حجمی در سازمان اتوبوسرانی خبر داد و اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی، با لایحه شهرداری مبنی بر جذب نیروی راننده برای شرکت واحد به صورت حجمی موافقت کردند.

Share