در بزرگ راه آزادگان تهران

۷ کشته و ۱۰ مجروح بر اثر واژگونی اتوبوس شرکت واحد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد در بزرگراه آزادگان متاسفانه ۷ تن کشته و ۱۰ تن مجروح شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد در بزرگراه آزادگان متاسفانه ۷ تن کشته و ۱۰ تن مجروح شدند.

isna (6 of 6)-4

سرهنگ عین الله جهانی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران در محل حادثه گفت: حوالی ساعت ۹ صبح امروز یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد بخش خصوصی که از شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در باند کندرو در حال حرکت بود قصد ورود به بزرگراه حکیم شرق را داشت که در راستگرد این ورودی واژگون می‌شود.

وی افزود: در پی این حادثه اتوبوس با گاردریل‌های کناری برخورد کرده و متاسفانه هفت تن در محل کشته و تعدادی مجروح می‌شوند که شمار دقیق مجروحان هنوز مشخص نیست و این افراد به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران کشته‌های این حادثه را دو مرد و پنج زن عنوان کرد و گفت: هنوز علت تامه این حادثه مشخص نیست اما آنچه مسلم است اتوبوس مذکور داخل رمپ واژگون شده و نیروی گریز از مرکز می‌تواند موجب واژگونی آن شده باشد. از سوی دیگر حد مجاز سرعت در داخل رمپ و لوپ‌ها حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

وی از تشکیل تیمی ویژه برای بررسی علت حادثه خبر داد و گفت: در پی این حادثه رییس پلیس راهور تهران تیم کارشناسی ویژه‌ای را مسوول بررسی علت حادثه کرد که این تیم از نظر فنی و قانونی علت حادثه را بررسی می‌کند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران با تاکید بر این که راننده این اتوبوس زنده و در بیمارستان بستری است افزود: راننده مذکور تحت نظر ماموران کلانتری است.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد که این اتوبوس متعلق به بخش خصوصی خط «چیتگر – شریعتی» بوده است و راننده مذکور نیز سابقه تخلفی در شرکت واحد نداشته است.

دکتر سید رضا معتمدی – معاون عملیات اورژانس تهران نیز اعلام کرد: ۲۶ تن در این حادثه مجروح شدند که به بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، رسول اکرم(ص)، شریعتی و فیاض‌بخش منتقل شدند.

به گفته وی تعدادی از این مجروحان در ۲ سورتی پرواز امداد هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند. عذرخواهی و ابراز تاسف مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از حادثه واژگونی اتوبوس

سنندجی: بلافاصله مجوز فعالیت شرکت خصوصی را باطل کردیم

پیمان سنندجی – مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با اشاره به واژگون شدن اتوبوس بخش خصوصی در محدوده شهرک صدرا در منطقه ۲۲ گفت: گرچه سرعت اتوبوس در این حادثه استاندارد بود، اما به دلیل خارج شدن کنترل اتوبوس متاسفانه تعدادی از مسافران جان خود را از دست داده و یا مجروح شدند.

وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه اظهار کرد: ساعت ۹ صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مربوط به بخش خصوصی شرکت واحد – مسیر چیتگر به شریعتی با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در حال حرکت بود که در محدوده شهرک صدرا، مقابل پژوهشگاه نفت کنترل اتوبوس از دست راننده خارج و اتوبوس واژگون شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه سرعت اتوبوس در حد استاندارد بوده است گفت: در این حادثه تعدادی از مسافران مجروح و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند.

سنندجی ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی از شهروندان به دلیل این اتفاق ابراز کرد: در پی این حادثه بلافاصله جلسه کمیته انضباطی تشکیل شد و براساس بند ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حکم انحلال شرکت خصوصی که اتوبوس مذکور متعلق به آن است، صادر شد.

وی با اشاره به این که به نظر می‌رسد نقص فنی علت حادثه باشد تاکید کرد: علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

ایسنا/

Share