مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

۵۰۰ نیروی آموزش و پرورش امسال بازنشسته می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه با افزایش یک کلاس در مقطع ابتدای یک‌هزار کمبود نیرو در این مقطع در گیلان ایجاد شده است، گفت: ۵۰۰ نیروی آموزش و پرورش امسال بازنشسته می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه با افزایش یک کلاس در مقطع ابتدای یک‌هزار کمبود نیرو در این مقطع در گیلان ایجاد شده است، گفت: ۵۰۰ نیروی آموزش و پرورش امسال بازنشسته می‌شوند.
hajati3مهدی حاجتی  با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جاویدان استان مرتضی مطهری و هفته معلم، با اشاره به برنامه‌های این هفته، اظهار کرد: ۱۴ اردیبهشت ماه حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی و شرکت در مراسم گرامیداشت مقام معلم در جمع فرهنگیان حضور می‌یابد.

وی با اشاره به دیدار فرهنگیان و معلمان گیلان در روز ۱۳ اردیبهشت ماه با نماینده ولی فقیه در گیلان آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، افزود: محمدباقر نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور نیز ۱۲ اردیبهشت ماه در زیباکنار در همایش بزرگ فرهنگیان استان سخنرانی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از فرهنگیان نمونه گیلان، گفت: مسائل، مشکلات و درخواست‌های فرهنگیان در سفر یک روزه وزیر مطرح شد و تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی و رسیدگی به مطالبات فرهنگیان و معلمان انجام می‌دهیم.

۵۰۰ نیروی آموزش و پرورش امسال بازنشسته می‌شوند

حاجتی از بازنشستگی ۵۰۰نفر از نیروهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در سال تحصیلی امسال، اجرای نظام ۳-۳-۶ دراستان گیلان و افزایش یک کلاس در مقطع ابتدایی، هزار نفر کمبود نیرو ایجاد شده است.

وی گفت: کم کردن یک کلاس متوسطه هزار نیرو مازاد بر نیاز شد اما مدیران کارآمد ما توانستند با تدبیر این مشکل را مرتفع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به دو پروژه عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: تنها استخر شنای مختص فرهنگیان در شهر رشت به دلیل بارش برف شدید در سال ۸۳ تخریب شد و تاکنون موفق به ساخت مجدد آن نشده‌ایم.

حاجتی افزود: ساخت سالن همایش هزار نفره که از بودجه دو منطقه خمام و خشکبیجار در ۱۷ سال پیش با مبلغ ۱۰ میلیون تومان آغاز به ساخت شد تاکنون تنها ۶۵درصد از آن ساخته شده و ۳۵درصد دیگر آن تاکنون تأمین اعتبار نشده است.

وی، آموزش و پرورش و معلمان را راهنمایانی امین و پیشاهنگ صالح انسانیت در پیمودن فرآیند تکامل و تعالی دانست و تصریح کرد: در حقیقت معلمان معماران حقیقی ظاهر و باطن فرهنگ و تمدن بشری هستند و بر این اساس امام راحل(ره) معلمان را همسنگر و همراه پیامبران دانستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان آموزش و پرورش را سنگ بنا و قاعده اساسی بنای رفیع جامعه موعود اسلام ناب محمدی(ص) معرفی کردند.

حاجتی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصادو فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: یکی از نهادهایی که ایشان خطاب دادند آموزش و پرورش است که سهم بسزایی در تعلیم و تربیت دارد.

وی افزود: باید تلاش خود را همگام با دولت تدبیر و امید و با بهره‌مندی از اندیشه‌های همه صاحب‌نظران در راستای اعتلای فرهنگ غنی اسلامی و ارتقای علمی جامعه در سال فرهنگ انجام دهیم./تسنیم

Share