گاف تامل برانگیز سایت های اینترنتی خارجی

۱۶شروری‌ که‌ هرچند ماه‌ یکبار اعدام‌ می‌شوند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبر اعدام ۱۶ شرور در پاسخ به شهادت ۱۴ مرزبان ایرانی، طی هفت ماه گذشته بیش از ۳ بار و در تاریخ های مختلف توسط برخی رسانه های خارجی بازنشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبر اعدام ۱۶ شرور در پاسخ به شهادت ۱۴ مرزبان ایرانی، طی هفت ماه گذشته بیش از ۳ بار و در تاریخ های مختلف توسط برخی رسانه های خارجی بازنشر شده است.

«در پاسخ به کشته شدن ۱۴ نفر در مرز پاکستان، ایران ۱۶ نفر را اعدام کرد.» تیتری تکراری که هرچند وقت یک بار روی خط خبری سایت های مختلف منتشر می شود. خبری که ۷ ماه از انتشار بعضی سایت های خبری خارجی در گافی تامل برانگیز، هرچندوقت یک بار آن را با همان تیتر و متن تکراری، باز نشر می کنند.اما اصل ماجرا چیست؟

گاف تکراری

خبر اصلی مربوط به ۷ ماه پیش یعنی ۳ آبان سال گذشته است که در درگیری‎هایی که در منطقه سراوان (جنوب شرقی استان سیستان بلوچستان) اتفاق افتاد، ۱۴ مرزبان نیروی انتظامی کشته و ۷ نفر مجروح شدند.

فردای آن روز دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اعلام خبر اعدام ۱۶ شرور در زندان زاهدان گفت:” این اعدام در پاسخ به اقدام شب گذشته آنها بود. قبلا به آنها اعلام کرده بودیم که اگر اقدام کنند؛ قطعا پاسخش را خواهند گرفت و اعدام‌های صبح امروز تنها یکی از پاسخ‌های ما به آنها بود.”

خبرگزاری فرانسه AFP این خبر را برای اولین بار به تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۳، به انگلیسی منتشر کرد که سایت های متعددی از جمله این سایت آن را منعکس کردند:IMG13375809

 

اما به طرز عجیبی این خبر عیناً چندین بار تا همین امروز مجدداً به عنوان خبر روز منتشر شده است که چند نمونه از آن را زیر می‎بینیم:

سایت پاکستانی defence.pk که تمرکزش بر مباحث نظامی-امنیتی است، در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۴ (۱۵ اسفند ۱۳۹۲) این خبر را منتشر کرده است:

IMG13380018

سایت رادیو روسیه (Russian Radio)، در تاریخ ۲۶ مارس (۶ فروردین ۱۳۹۳) دوباره خبر را منتشر کرد:

IMG13375737

در آخرین پرده از این ماجرا، سایت روزنامه انگلیسی زبان NewStraitsTimes چاپ مالزی که قدیمی ترین روزنامه آن کشور است و همچنان به چاپ می‎رسد، دیروز(۱۴ اردیبهشت ۹۳)، همان خبر را حتی بدون تغییر تیتر منتشر کرده است:

IMG13375759

به این ترتیب، طی ۷ ماه، خبر اعدام ۱۶ تن از اشرار پاکستانی، بیش از ۳ بار توسط سایت های مختلف و در تاریخ های متفاوت، بازنشر شده است.

با این شرایط نباید تعجب کرد اگر برخی رسانه‎‏های خارجی مدعی باشند«ایران بیشترین آمار اعدام را در دنیا دارد!»/مهر

 

Share