سام سکوتی

۹۲ دقیقه با سال ۹۲

۹۲ دقیقه با سال ۹۲ در دو ماهی که از سال ۹۳ سپری کرده‌ام، بارها به عمق سال پیش پرت شده‌ام و به کارها و اتفاقات سال پیش فکر کرده‌ام و هر جایی که نقصی در رفتار و کردار می‌بینم، زمان بیشتری صرف می شود تا به دلیل و توجیه آن رفتار برای شخص خودم […]

۹۲ دقیقه با سال ۹۲

sokotiدر دو ماهی که از سال ۹۳ سپری کرده‌ام، بارها به عمق سال پیش پرت شده‌ام و به کارها و اتفاقات سال پیش فکر کرده‌ام و هر جایی که نقصی در رفتار و کردار می‌بینم، زمان بیشتری صرف می شود تا به دلیل و توجیه آن رفتار برای شخص خودم و نه دیگری بپردازم زیرا در دادگاهی نشسته ام که قاضی، وکیل، دادستان و هیئت منصفه خودم هستم و حکم پس از صدور برای اجرا به دست خودم خواهد رسید و مختارم که آن را اجرا کنم یا نکنم؟
اما دادگاه ۹۲ نتیجه نسبتا خوشایندی داشت، در مواجه با مبحث خیر عمومی که مهمترین پرونده مورد بررسی بود، رفتارم خیلی بد نبود و توانستم هیئت منصفه را راضی نگه دارم، اگر چه آنجا نیز بعضا بخل علمی و حسادت سیاسی دیده می شد و باختن دوستی ها در منازعات سیاسی و یا ناراحت کردن دوستان در جنگ های خطی و صنفی وجود داشت که نکته منفی سال ۹۲ بوده است.
انتخابات ۲۴ خرداد و موضع گیری سیاسی در قبال آن، برجسته ترین اتفاق سال بود که خوشبختانه قاطبه مردم با نظر بنده موافق بودند و این تأیید عمومی باعث مسرت و خرسندی مضاعف گشت و از طرفی سیاست‌های دولت نیز کم و بیش رضایت بخش بوده است .
کنترل تورم با شیب بالا و کم کردن سرعت افزایش قیمت ها، توقف نوسان‌های غیر قابل کنترل که بازار را در حالت تدافعی قرار داده بود، تغییر مدیران ارشد که با تفکرات اعتدالی هماهنگی بیشتری داشته باشند و برگشت عقلانیت به بدنه مدیریتی کشور از اتفاقات زیبای سال بود، اگرچه نمی‌توان همه مدیران تغییر یافته را فاقد عقلانیت و همه مدیران منصوب دولت جدید را معتدل و امیدوار کننده دانست.
توافق ۶ ماهه وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده با ۳+۳ نیز از موفقیت های خوشحال کننده سال بود که در ماه‌های آغازین کار دولت تدبیر امید، مردم را به نتیجه بخش بودن مذاکرات امیدوار کرد. از دیگر دلایل مثبت ارزیابی کردن کار دولت و در نهایت خرسند بودن از فعالیت های خودم، در صحنه اجتماعی بود که از هیئت منصفه به دلیل همراهی با دولت موفق در مذاکرات انتظار ارفاق بیشتری داشتم.
برخی از دوستان پس از سالها گوشه نشینی و کنج عزلت گزیدن به صحنه مدیریت سیاسی و شهری برگشتند که در کنار منافع شخصی که نمی‌شود گفت اصلا در میان نبوده است، منافع عمومی را نیز در نظر داشتند و دارند و همین که بخش بزرگی از جامعه فقط به دلیل هم خط نبودن، از سیستم مدیریتی کشور کنار گذاشته شود، در نفس خود ناراحت کننده و موجبات خسران بزرگی بود.
دولت تدبیر و امید از یک جانبه‌گرایی و گفتمانِ من و حامیانم خوبند و دیگران بد، رها شده و در سطح ملی و وزارت خانه‌ها، مدیران کارکشته و کاربلد را از همه طیف ها بر مناصب مختلف منصوب کرده است و امید است دولت فراجناحی دکتر روحانی در مدیریت امید در جامعه موفق عمل کند.
سال ۹۲ بسیار خوب پیش می‌رفت تا در روزهای آخر، پنج تن از سربازان وطن گرفتار گروه موسوم به جیش‌العدل شدند. این اتفاق که در روزهای پایانی سال به وقوع پیوست، کمی از شیرینی‌های سال را کم کرد و مردم در انتظار تدبیر مردان اعتدالی بودند و همگان دیدند که با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، ۴ نفر از مرزداران میهن به آغوش خانواده بازگشتند و پازل امید آفرین دولت در سال ۹۲ تکمیل گردید.
برخی از مردم کشورمان همانند این سربازان اسلحه به دست از آب و خاک کشور دفاع می‌کنند و برخی دیگر، قلم در دست گرفتن و نوشتن را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف قرار داده‌اند اما برکسی پوشیده نیست که سربازان وطن در مرزها از جان هزینه می‌کنند و برخی از آنها، نگارندگان گزارش ها و یادداشت هایی هستند که من و شما می‌خوانیم.
سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

Share