رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد گیلان خبرداد

۱۱۰هزار سالمند بالای ۶۰سال تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل پور با اشاره به وجود ۱۱۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت :از این بین ۲۲۰ سالمند پرونده نگهداری در منزل دارند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته سلامت نشست خبری  دکتر اسماعیل پور رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره)  گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا اسماعیل پور با اشاره به فعالیت های مختلف خدماتی و حمایتی کمیته امداد امام خمینی برای اقشار اسیپ پذیر جامعه گفت :با بررسی های انجام شده در بین مردم یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات مردم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان است. وی اداره بهداشت ودرمان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان گیلان را یکی از ۴ سازمان بیمه گر در شورای عالی بیمه استان نام برد.

IMG_20140424_122134ایشان تعداد مددجوی تحت پوشش بیمه درمان و امداد شهری این سازمان را ۵۲ هزار خانوار ذکر کرد و مدد جویان  جامعه روستایی بنا بر سیاست  نطام سراسر کشور در حدود ۱۵ سال پیش در قالب پزشک خانواده تحت بیمه خدمات روستایان قرار گرفتند.

رییس بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره)  گیلان با بیان اینکه این سازمان تنها مجموعه حوزه سلامت با دارا بودن پزشکان سطح ۱و۲ نظام ارجای پزشک خانواده شهری است ,اظهار داشت : در استان گیلان ۵۲ هزار خانوار تحت پوشش به وسیله ۵۶ پزشک خانواده شهری  و توسط ۵۰۱ مرکز درمانی اعم از بیمارستان ،درمانگاه مراکز تشخیص درمانی خصوصی و….تحت حمایت های درمانی قرار می گیرند.

اسماعیل پور هزینه انجام شده برای  بیمه خدمات درمانی برای مددجویان شهری و روستایی را در سال گذشته ۱۹ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی بخشی که باعث متمایز شدن بیمه و بخش بهداشت و درمان کمیته امام خمینی (ره)  با سایر سازمان های بیمه گر شده را پرداخت مبالغی از فرانشیز بیمه که باید توسط خود شخص پرداخت شود را توسط این سازمان بیان کرد .

ارتقای شاخص های بهداشتی محرومین

رییس بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره)  گیلان از خدمات برجسته این سازمان را بحث ارتقای شاخص های بهداشتی محرومین عنوان کرد و گفت :معتقد هستیم مسیر توانمد سازی خانواده ها از جاده سلامت عبور می کند و در این راه اولین چیزی که نیازمندی خانواده محرومین و فقرا است بحث آموزش صحیح بهداشت است.

وی همچنین افزود کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه های آموزشی متعددی در حوزه بهداشت و سلامت برای زنان سرپرست خانوار ،کودکان ،سالمندان ،دانش آموزان و دانش جویان و در مواردی توان بخشی بیماران خاص و صعب العلاج را در دستور کار دارد.

ایشان از دیگر کارهای انجام شده کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی محرومین احداث و بهسازی سرویس های بهداشتی (حمام ،دستشویی) عنوان کرد.

وی در ادامه افزود بر اساس آمار انتشار شده توسط دفتر روستایی و عشایری استانداری در حال حاضر بیش از ۳ هزار خانواده فاقد دستشویی بهداشتی و ۵ هزار خانواده فاقد حمام بهداشتی هستند که اکثرا در مناطق صعبل عبور و کوهستانی زندگی می کنند.

اسماعیل پور با اشاره به انعقاد قرار داد ۴ جانبه در چند سال گذشته فی ما بین قرار گاه خاتم النبیا ،دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،دفتر امور روستاییان و عشایران استانداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص ساخت  و بهسازی سرویس های بهداشتی (حمام ،دستشویی) در مناطق محروم گفت :از انتهای سال ۹۱ دستگاه های  مذکور به دلیل مشکلات مالی همکاری خود را ادامه ندادند ولی کمیته امداد امام خمینی (ره) توانست به تنهایی در سال ۹۲, ۱۲۰ دستگاه سرویس بهداشتی و در سال ۹۳ , ۲۱۰  دستگاه سرویس بهداشتی احداث کند.

ایشان  دیگر خدمات انجام شده توسط امداد امام خمینی (ره) ارتقای امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر عنوان کرد و گفت :این خدمت در بحث سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال ،زنان باردار و شیرده و سالمندان است .

وی از تفاهم نامه ایجاد شده با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بحث کمک به طرح رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال خبر دادو گفت :تا این لحظه هزار و ۱۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه زیر ۶ سال توسز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند که برای این افراد به صورت ماهیانه مبلغ ۶۰ هزار تومان بن کارت الکترونیکی تغذیه فراهم میشود.

رییس بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره)  گیلان از تحت پوشش قرار دادن بیش از ۶۱۲  بیمار سرطانی در بیمه درمانی این سازمان خبر داد .

وی با  اشاره به توجه  بهداشت دهان و دندان از از ساخت پروتز مصنوعی دندان تا ترمیم و عصب کشی برای بیمه شدگان تحت پوشش  خبر داد.

ایشان همچنین با این توضیح که در این حوزه با همکاری علوم پزشکی و آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره)  طرح ترمیم دندان ۶کودکان زیر ۱۲ سال انجام می شود،بیان کرد: در صورت پوسیدگی دندان ۶ مشکلاتی در زیبایی و گوارش به وجود می آید.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در سال ۹۲برای ۲۰۶ کودک مبتلا به پوسیدگی دندان ۶ هزینه ای بالغ بر ۱۶۰میلیون ریال اعتبار تخصیص داد و در سال ۹۳ برای تمامی کودکان تحت پوشش کمیته امداد گیلان این طرح انجام می شود.

تکریم سالمندان در خانواده

اسماعیل پور  در ادامه افزود : بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند .

وی  با اشاره به وجود ۱۱۰ هزار سالمند  بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت :از این بین ۲۲۰ سالمند پرونده نگهداری در منزل دارند.

ایشان  هم چنین  به  نگهداری ۱۰۶ سالمند در آسایشگاه های استان تحت پوشش کمیته امداد گیلان اظهار کرد: با احتساب هزینه های توانبخشی ,درمان و نگهداری در منزل و آسایشگاه در سال ۹۲،در حدود ۴۶۵ میلیاردریال برای سالمندان هزینه شده است.

رییس بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان ، با تاکید بر اینکه در استان گیلان طبق آخرین آمار ۹ هزار و ۵۱۹ خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی توسط کمیته امداد گیلاندرآمده اند افزود: از این میزان ۵هزار و ۱۲۶ نفر زن سرپرست خانوار هستند.

اسماعیل پور افزود: ۵۰درصد این حق بیمه توسط کمیته امداد  و نیم دیگر از محل هدفمند سازی یارانه ها پرداخت می شود.

پایان طرح آتیه بانک کشاورزی

رییس بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره)  از پایان طرح آتیه بانک کشاورزی که قرار بود توسط بانک کشاورزی ماهیانه مبلغی به حساب ممدجویان در این بانک واریز شود ولی متاسفانه در ۱۲ سال اخیر این طرح توسط بانک کشاورزی به خوبی انجام نشد تا اینکه در پایان سال ۹۲ با جلسه ای که بین مدیران بانک کشاورزی و مدیران کمیته امداد انجام گرفت ۷ برابر سپرده این افراد توسط بانک کشاورزی به حساب مدد جویان مذکور واریز شد.

 

 

Share