جانشین رییس ستاد هدفمندی یارانه ها گفت:

یک درصد ثبت نامی ها اعلام کردند بالای ۲۵ میلیون ریال درآمد دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ستاد هدفمندی یارانه ها گفت: یک درصد از ثبت نام کنندگان برای دریافت یارانه، اعلام کرده اند که درآمد بالای دو میلیون و پانصد هزار تومان دارند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ستاد هدفمندی یارانه ها گفت: یک درصد از ثبت نام کنندگان برای دریافت یارانه، اعلام کرده اند که درآمد بالای دو میلیون و پانصد هزار تومان دارند.

shariatmadar-mo

 محمد شریعتمداری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: طی ۱۰ روز مهلت ثبت نام برای دریافت یارانه ، ۳۰ هزار نفر از کسانی که ابتدا ثبت نام کردند، انصراف دادند.

معاون اجرایی رییس جمهوری اظهار داشت که ۸۵ درصد مردم از طریق دسترسی به اینترنت برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند که حاکی از ضریب بالای نفوذ اینترنت در کشور است.

وی همچنین اعلام کرد که قیمت بنزین، گازوئیل و CNG تا پایان هفته مشخص خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما گفته بودید آمارها خوشایند نیست؟ پاسخ داد: من چنین مطلبی را نگفته ام.

وی با اشاره به نظرسنجی های دولت قبل از اجرای ثبت نام برای دریافت یارانه و گزارش های کارشناسان اقتصادی دولت گفت: همه اینها حاکی از این بود که بخش قابل ملاحظه ای از جمعیت ایران به ویژه دریافت کنندگان قبلی یارانه، همچنان احساس نیاز به دریافت یارانه می کنند.

وی ادامه داد: همچنین این موارد نشان دهنده این بود؛ انصراف دهندگان عمدتا متمکنینی هستند که با توصیه ها و توضیحات دولت متقاعد شدند از دریافت یارانه ای که تا فروردین ماه دریافت کرده اند، انصراف داده و از اردیبهشت ماه د ریافت کنند.

جانشین رییس ستاد هدفمندی یارانه ها گفت: مجموعه جمعیت ایران که از ابتدا تا حال انصراف کرده و یارانه دریافت نکرده اند، یک دهک از جامعه را شامل می شود. این رقم همان میزانی است که هم در نظرسنجی ها و هم در بررسی های کارشناسانه از قبل مطرح بود و تفاوت چندانی با پیش بینی ها ندارد.

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که برخی پس از ثبت نام، پیامک دریافت نکرده اند، گفت: کسانی که پس از ثبت نام در سامانه رفاهی پیام با «موفقیت ثبت شد»، را دریافت کردند، هیچ مشکلی نخواهند داشت و دریافت پیامک ملاک نیست.

وی با اشاره به ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت کشور گفت: انجام ثبت نام به این گستردگی؛ توانایی و قدرت فنی و فناوری اطلاعات کشور را در انجام این کار مهم نشان می دهد.

معاون اجرایی رییس جمهوری ادامه داد: وظیفه دارم از کسانی که در این زمینه طی ماه های اخیر در سازمان فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش کردند، قدردانی کنم.

شریعتمداری گفت: دولت اختیار قانونی دارد در مورد کسانی که دارای تمکن مالی کافی دارند و نیاز به یارانه نداشته باشند بعدا بررسی کرده به آنها اعلام کند، اما دولت در این زمینه چنین قصدی را ندارند، زیرا تشخیص آن این بود که در ابتدا از طریق خوداظهاری انجام این کار بهتر است.

شریعتمداری با اشاره به ۳۰ هزار نفری که در مدت ۱۰ روز پس از ثبت نام برای دریافت یارانه انصراف داده اند، ادامه داد: این سخن رییس جمهوری برای باز بودن باب انصراف به این دلیل است که استقبال از انصراف همچنان وجود دارد و به نظر می رسد که هر چه پیش رویم، تعداد بیشتری به این انصراف بپیوندند.

ایرنا /

Share