تغییرات در سازمان تبلیغات اسلامی

یار غار قالیباف بعد از ۱۲ سال تغییر می‌کند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با گذشت بیش از دو سال از پایان دوره مسئولیت حجت الاسلام مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، زمزمه های تغییر رییس این سازمان بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  با گذشت بیش از دو سال از پایان دوره مسئولیت حجت الاسلام مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، زمزمه های تغییر رییس این سازمان بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی به صورت مستقیم از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می شود. حجت الاسلام خاموشی از سال ۸۰ به این سمت برگزیده شد و مدت مسئولیت او در سال ۹۰ به پایان رسید اما از آن سال تا کنون نه حکمی برای ابقای او صادر شده و نه جانشین او تعیین شده است.

khatami

با این وجود اکنون شنیده ها از تغییر رییس این سازمان حکایت دارد و تا کنون نام هایی نیز به عنوان گزینه های احتمالی برای آن مطرح شده است.

97327_476

حجت السلام خاموشی در کنار محمدباقر قالی‌باف

در سال ۹۰ قبل از انتخابات مجلس نهم، خبری مبنی بر اینکه خاموشی، رسما نماینده قالی‌باف در کمیته ۸ نفره اصولگرایان شده است، منتشر شد اما بعدها اعلام شد که خاموشی از نمایندگی انصراف داده است.

سازمان تبلیغات اسلامی در یک دهه اخیر شاهد تحولات قابل توجهی به ویژه در زمینه تکنولوژی‌های روز و ایجاد مراکز تبلیغی مدرن بوده است. این ارگان همچنین در زمینه های فرهنگی، سینما و کتاب نیز موفقیت هایی داشته است. همچنین یکی از خبرگزاری‌های داخلی که یک دفتر نمایندگی نیز در خارج کشور دارد، زیر نظر این سازمان فعالیت می کند.

با این وجود انتقادات نسبت به اقدامات این سازمان نیز در سال های گذشته افزایش یافته است. بیشتر این انتقادات به مواردی چون اخذ تصمیمات سیاسی در سازمان، عدم موفقیت در جذب نخبگان حوزوی، موازی کاری با نهادهای دیگر و نیز عدم نظارت بر نهادهای وابسته مربوط می شود.

عملکرد حجت الاسلام خاموشی در انتخابات سه دوره اخیر ریاست جمهوری از مهم ترین موارد انتقادآمیز در کارنامه او به شمار می رود. به گفته منتقدان، سازمان تبلیغات در تولیدات فرهنگی خود در خصوص فتنه ۸۸ توجه لازم را نداشته است. همچنین خاموشی در انتخابات ۸۴ و ۹۲ به عنوان یکی از حامیان محمدباقر قالی باف شناخته شده بود. او در سال ۹۲ دبیر ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان متشکل از قالی باف، حداد عادل و ولایتی بود.

این در حالی است که عملکرد این سازمان در حوزه سینما نیز بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. اسفندماه سال گذشته، انجمن دانش‌آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران در نامه‌ای به حجت‌الاسلام خاموشی نوشت: جای سئوال است که چرا در عرصه فرهنگ، خود را بی‌نیاز لبیک به مقام معظم رهبری می‌دانید؟ آیا ساخت برخی فیلم‌‌ها شما را از «ماموریت حساس»تان غافل نکرده است؟

گفته می شود نام گذاری امسال با نام “سال اقتصاد و فرهنگ بر اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری و تاکید چندباره ایشان بر اهمیت مسئله فرهنگ، در کنار عملکرد انتقادآمیز سازمان تبلیغات در این حوزه، احتمال تغییر ریاست این سازمان را به شدت افزایش داده است./صراط

Share