باتوجه انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگي دو شهر

گسترش روابط اقتصادی,گردشگری و فرهنگی رشت با آستراخان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد ابراهیم خلیلی سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی، گردشگری و تجاری را از اولویت های اساسی در این همکاری دانست و عنوان کرد: با بهره مندی از تجربه مدیریت شهری می توانیم گام های موثری در ارتقاء سطح خدمات شهری برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  شهردار رشت ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر رشت و آستاراخان پیگیری های استاندار محترم گیلان و استاندار محترم آستاراخان را شایسته تقدیر خواند و گفت: اشتراکات فرهنگی دوشهر رشت و آستاراخان و پیگیری های مستمر طرفین زمینه ساز انجام این امر بوده است.
IMG_7319  وی در همین رابطه افزود: شهر رشت با ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و برخورداری از طبیعتی زیبا همواره از شهرهای پیش رو در کشور بوده و امید است با اجرای مفاد این تفاهم نامه و بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و تجاری دو طرف و همچنین توان متخصصین و کارشناسان در زمینه توسعه شهری نیز به پیشرفت های چشمگیری دست یابیم.

محمد ابراهیم خلیلی سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی، گردشگری و تجاری را از اولویت های اساسی در این همکاری دانست و عنوان کرد: با بهره مندی از تجربه مدیریت شهری می توانیم گام های موثری در ارتقاء سطح خدمات شهری برداریم.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به ویژگی های جمعیتی شهر رشت، بر ضرورت مدیریت پویای شهری تاکید کرد و افزود: طراحی و برنامه ریزی در جهت مدیریت هماهنگ با تغییرات جمعیتی می تواند از دیگر زمینه های همکاری دو جانبه باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری دیدار های مستمر، توافقات انجام گرفته اجرایی شده و همکاری در عرصه های مختلف مدیریت شهری گسترش یافته و شاهد حضور و سفر های گردشگران به این دوشهر باشیم.

خانم ایرینا یگورووا، شهردار آستاراخان نیز در ادامه این دیدار گفت: دو شهر رشت و آستاراخان علیرغم فاصله جغرافیایی با انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی بیشتر از پیش به یکدیگر نزدیک شده اندو این تفاهم نامه می تواند ، فصل مشترک و اساس نامه همکاری های عمرانی ، اقتصادی و فرهنگی قرار گیرد.2683861-3840546
وی با اشاره به تجربه تاریخی ۴۰۰ ساله این دوشهر عنوان کرد: یکی از شباهت های انکار ناپذیر در این میان نگاه امیدوارانه شهروندان شهر رشت و آستاراخان به نهاد شهرداری می باشد.

شهردار آستاراخان در ادامه به ارائه اطلاعاتی در خصوص جمعیت و ساختار اداری این شهر پرداخت و از تجربه شهرداری رشت در ایجاد فضای سبز و درختکاری به عنوان یکی از نقاط قوت این شهر و زمینه همکاری در برنامه های آتی یاد کرد.

لازم به ذکر است در تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر ایجاد روابط مشترک و همکاری های دو جانبه در عرصه های علمی، آموزشی، فرهنگی ، ورزشی و اقتصادی ،مورد توافق طرفین قرار گرفت.

Share