گزارش تصویری گرامیداشت پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهجت (ره)در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا,مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد تقی بهجت، پنجشنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم، علما و شخصیت های علمی در مسجد اعظم قم برگزار شد. در این مراسم حضرات آیات نوری همدانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، مصباح یزدی، احمد خاتمی، محفوظی، حجت الاسلام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا,مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد تقی بهجت، پنجشنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم، علما و شخصیت های علمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم حضرات آیات نوری همدانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، مصباح یزدی، احمد خاتمی، محفوظی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، استاندار قم، فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این مراسم از آیت الله بهجت به عنوان فقیهی وارسته، بزرگ مرد تقوا و اخلاق، اسوه زهد و پارسایی و مظهر فضیلت و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یاد کرد و گفت: این شخصیت بزرگ باید برای طلاب و روحانیون ما الگو باشد.

آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ به همراهی آیت الله بهجت با انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: آیت الله بهجت در کوران مبارزات در سال ۴۱ در کنار امام راحل بودند و زمان بازگشت امام راحل در آن سال به قم، ایشان برای اعلام حمایت و عرض ارادت به منزل امام راحل می رفتند.

وی افزود: آیت الله بهجت نسبت به انقلاب اسلامی ایران دغدغه داشتند، ارتباط آیت الله بهجت با رهبر معظم انقلاب هم روشن است، در ایامی که بحران و یا خطری کشور را تهدید می کرد، ایشان( آیت الله بهجت) سفارش می کردند برای رفع خطر قربانی کنید.

وی با اشاره به اینکه آیت الله بهجت در بعد علمی ناشناخته باقی ماند، افزود: با وجود شخصیت بالای علمی آیت الله بهجت، ولی بعد تقوا و فضیلت معنوی ایشان بر جنبه های علمی وی غلبه کرده بود.

حسینی بوشهری با اشاره به ساده زیستی و مردمی بودن آیت الله بهجت گفت: ما روحانیون باید به تاسی از آیت الله بهجت، قبل از اینکه با سخنرانی مردم را به دین و خداوند دعوت کنیم با رفتار خود این اقدام را انجام دهیم به گونه ای که رفتار ما مردم را به سمت خداوند سوق دهد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: ما قدر آیت الله بهجت را ندانستیم و نمی دانیم درست است که علما، مراجع، بزرگان همه انوار تابناک هستند ولی هرکس دارای خصوصیات خاصی است.

آیت الله محمد تقی بهجت فومنی در اواخر سال ۱۳۳۴ هجری قمری در خانواده ای دیندار، در شهر فومن واقع در استان گیلان، چشم به جهان گشود.

ایشان در دوران حیات پربرکت خود از محضر اساتیدی مانند سید ابوالحسن اصفهانی، آقا ضیاءالدین عراقی، مرتضی طالقانی، شیخ محمدحسین غروی اصفهانی، شیخ محمد کاظم شیرازی و سیدعلی قاضی کسب فیض کرد.

آیت الله بهجت پس از عمری مجاهدت در مسیر دین در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ به علت ایست قلبی درگذشت و پیکر ایشان طی تشییع بسیار باشکوهی در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
ertehal-qom-bah ertehal-qom-bah (1) ertehal-qom-bah (2) ertehal-qom-bah (3) ertehal-qom-bah (4) ertehal-qom-bah (5) ertehal-qom-bah (6) ertehal-qom-bah (7) ertehal-qom-bah (8) ertehal-qom-bah (9) ertehal-qom-bah (10) ertehal-qom-bah (11) ertehal-qom-bah (12) ertehal-qom-bah (13) ertehal-qom-bah (14) ertehal-qom-bah (15) ertehal-qom-bah (16) ertehal-qom-bah (17) ertehal-qom-bah (18) ertehal-qom-bah (19)

Share