پیشگر:اولویت شورا اجرای پروژه‌های درآمدزا برای شهر رشت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرانک پیشگر با اشاره به حجم ترافیک شهری و پارکینگ محله به خصوص در شریان‌های پر رفت و آمد شهر، اظهار کرد: این مسئله معضل بزرگی است که در این بخش هم ساخت پارکینگ مناسب در محلات با مشارکت بخش خصوصی و پروژه قطار شهری که با بررسی‌های انجام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرانک پیشگر با اشاره به حجم ترافیک شهری و پارکینگ محله به خصوص در شریان‌های پر رفت و آمد شهر، اظهار کرد: این مسئله معضل بزرگی است که در این بخش هم ساخت پارکینگ مناسب در محلات با مشارکت بخش خصوصی و پروژه قطار شهری که با بررسی‌های انجام شده قابلیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری شهری را دارد از برنامه‌های میان مدت و بلند مدت شورا است.

pishgar

وی نبود جایگاه مناسب در خور استقرار و استراحت گردشگران و توریست شهری را  از معضلات شهر رشت بیان کرد و افزود: اقتصاد دنیای امروز باید بر پایه گردشگری و توریسم برنامه‌ریزی شود و قطعاٌ حضور مداوم گردشگر در یک منطقه به اقتصاد آن جامعه کمک شایانی می‌کند و بی‌شک با رشد شاخص اقتصادی خانوارهای شهر درآمد شهرداری بالا می‌رود.

سازماندهی اماکن مناسب شهری در پارک‌های رشت برای جذب گردشگر

معاون پژوهشی شورای شهر رشت گفت: با تحقق این مهم قطعاٌ شهرداری در ارائه خدمات شهری با مشکلات بودجه‌ای کمتری رو به رو می‌شود.

پیشگر تصریح کرد:سازماندهی و ساخت تاسیسات و اماکن مناسب شهری در پارک‌ها برای جذب و تأمین نیاز مسافران و پروژه راه اندازی سایت گردشگری عینک در غرب شهر رشت از تمهیدات در دست بررسی در این ارتباط است.

وی افزود: همه می‌دانیم که کلانشهر نوپای رشت مشکلات زیادی از جمله آسفالت خیابان‌ها ،آبگرفتگی معابر، رودخانه‌های آلوده شهر ، زباله و غیره را دارد که نیاز به صرف هزینه و سرمایه‌گذاری کلان است.

اولویت شورا اجرای پروژه‌های درآمدزا برای شهر رشت است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت خاطرنشان کرد:منتهی اولویت شورا در پروژه‌هایی است که منبع درآمد زایی داشته و هزینه‌های لازمه شهرداری را برای اجرا و مدیریت صحیح و پیگیر طرح‌های پیشنهادی شورا در هماهنگی با خواست و نظر شهروندان تأمین می‌کند.

پاکسازی و بهسازی محیط رودگذرها در سطح شهر رشت

پیشگر گفت: از جمله طرح‌های در دست بررسی و اولویت شورا طرح پاکسازی و بهسازی محیط رودگذرها در سطح شهر رشت است که با محوطه‌سازی مناسب در حریم امن رودخانه، با توجه به مساحت و سیر طولی این دو رودخانه از جایجای شهر رشت، می‌توان پارک‌های حاشیه‌ای و فضای سبز تفریحی مناسب در دیواره رود ایجاد کرد.

وی افزود: این مهم در دست بررسی کارشناسانه و ابعاد نیازهای طرح در حال انجام است و هم چنین طرح ایجاد منطقه گردشگری و توریستی در سایت تالاب عینک و بازسازی بافت فرسوده اطراف آن از دیگر پروژه‌های در دست بررسی و سرمایه‌گذاری است.

تسنیم/

Share