وضعیت توسعه و تملک اراضی فرودگاه رشت پیگیری می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فرودگاه گیلان، محمدباقر نوبخت در جریان سفر خود به گیلان با حضور در پاویون فرودگاه سردار جنگل رشت اظهار امیدواری کرد که جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری وضعیت توسعه آینده و تملک اراضی این فرودگاه در محل دفتر کار خود در معاونت راهبردی رئیس جمهوری خبر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فرودگاه گیلان، محمدباقر نوبخت در جریان سفر خود به گیلان با حضور در پاویون فرودگاه سردار جنگل رشت اظهار امیدواری کرد که جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری وضعیت توسعه آینده و تملک اراضی این فرودگاه در محل دفتر کار خود در معاونت راهبردی رئیس جمهوری خبر داد.

forodgahمدیر کل فرودگاه گیلان نیز وضعیت فعلی و امکانات مختلف فرودگاه رشت را تشریح کرد و گفت: با توجه به رشد همه جانبه استان و گرایش سرمایه‌گذاران و صنعتگران به سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در استان، نباید از نقش فرودگاه در این امر غافل شد و باید توسعه زیرساختی فرودگاه را به صورت ویژه دید.

فتاح رضوانی با اشاره به روند رو به رشد پروازها و اعلام آمادگی شرکت‌های مختلف هواپیمایی برای ایجاد خدمات پشتیبانی در فرودگاه با تفکر الحاق فرودگاه به منطقه آزاد، افزود: رونق ترانزیت هوایی کالا و راه‌اندازی پروازهای گردشگری برون‌مرزی، ساخت ترمینال خارجی، ترمینال بار و … فضای فعلی فرودگاه پاسخگو نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های چند ساله و توجه مسئولان شرکت فرودگاه‌های کشور کلیات طرح جامع فرودگاه رشت تصویب شد.

به گفته مدیر کل فرودگاه گیلان، طبق طرح جامع فرودگاه حدود ۱۶۰ هکتار از اراضی فرودگاه رشت باید برای اجرای اهداف طرح تملک شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که به هیچ‌عنوان اعتبارات استانی پاسخگوی نیاز نیست بنابراین ضرورت ملی شدن طرح جامع و تامین اعتبار از منابع عمومی امری اجتناب‌ناپذیر است.

رضوانی توجه معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور در ملی شدن طرح مذکور را مهم دانست.

Share