وقتی سوژه خنده رسانه های ورزشی دنیا می شویم

یوزپلنگ تقلبی، ‌با ۱۲ دلار روی پیراهن تیم ملی ایران نشست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بیستمین دوره‌ی جام جهانی فوتبال قرار است از ۲۲ خرداد تا ۲۲ تیرماه در کشور برزیل بر‌گزار ‌شود.این در حالی است که تیم ملی ایران در راه آماده سازی خود برای مسابقات با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می کند و هر روز بنا به دلیلی به تیتر اول رسانه های دنیا تبدیل می شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بیستمین دوره‌ی جام جهانی فوتبال قرار است از ۲۲ خرداد تا ۲۲ تیرماه در کشور برزیل بر‌گزار ‌شود.

این در حالی است که تیم ملی ایران در راه آماده سازی خود برای مسابقات با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می کند و هر روز بنا به دلیلی به تیتر اول رسانه های دنیا تبدیل می شود. اگر زمانی خبر برگزاری اردو در آفریقای جنوبی با ۱۰ بازیکن و بدون حضور درواز‌ه‌بان بود امروز هم خبر البسه بازیکنان تیم ملی به یکی از مشکلات حاد و حل نشدنی تبدیل شده و با صحبت های غیر مسئولانه شخص اول فدراسیون فوتبال جنبه ای مضحک و خنده دار نیز پیدا کرده است.

256x100xn00226261-t.jpg.jetiweb.ic.BAiWihyejs

ماجرا از آن جا آغاز شد که پس از اظهار نظر بازیکنان و مسئولان تیم ملی فوتبال درباره پیراهن‌ بازیکنان، این موضوع به سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی بین‌المللی تبدیل شد.

واگذاری طراحی و تامین البسه بازیکنان تیم ملی به آل اشپورت از همان روز اول با واکنش هایی جدی روبه رو شد تا اینکه در اردوی آفریقای جنوبی این موضوع انعکاس گسترده ای یافت و بازیکنان تیم ملی نسبت به کیفیت و کمیت لباس خود اعتراض داشتند.

به عنوان مثال در مورد پیراهن تیم ملی فوتبال یکی از بازیکنان گفته بود: «این لباس‌ها در شان فوتبال محلات و زمین خاک‌ی هم نیست.این لباس ها از گونی و در میدان منیریه تولید می‌شود و واقعا تاسف آور است که چنین لباس هایی را می‌پوشیم.در آفریقا پیراهن های XL بعد از یک بار شستن تبدیل به L شدند و یک بار دیگر هم که شسته شد تبدیل به Small شدند.آنجا یک دست گرمکن داشتیم و این خیلی زشت و ناراحت کننده است.»

این در حالی است که علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که پیراهن‌های ورزشی این تیم، طبق استانداردهای اروپایی تهیه شده است. او ضمن تجلیل از شرکت آلمانی افزود: «اگر در بعضی موارد ایرادی وجود دارد، به خاطر نگهداری آن است. لباس را نباید با آب داغ شست. بازیکنان ما باید یاد بگیرند که چگونه لباس‌های خود را نگه دارند.»

کفاشیان هم‌چنین تاکید کرد که بازیکنان تیم ملی نباید به فکر لباس باشند و بازیکنان در تمام مسابقات تنها از یک دست لباس استفاده خواهند کرد. بر این اساس رییس فدراسیون فوتبال ایران، تعویض لباس‌های ورزشی تیم ملی در بازی‌های جام جهانی را غیرمجاز خواند و گفت: تا زمانی که ما به بازیکنان لباس می‌دهیم، آن‌ها باید آن را مدیریت و نگهداری کنند.

تمسخر رسانه های ورزشی دنیا
این صحبت ها اما به سوژه خنده و طنز نشریات و رسانه های دنیا تبدیل شد. در این باره نشریه «بیلد» آلمان نوشت: در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۴ (۲۶ خرداد) شاگردان کارلوس کی‌روش به دیدار نیجریه خواهند رفت ولی بازنده این دیدار نیجریه خواهد بود که پس از سوت پایان بازی دست خالی باید زمین مسابقه را ترک کند چون فدراسیون فوتبال ایران بازیکنان تیم ملی را از تعویض پیراهن خود با بازیکنان تیم‌های دیگر در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل منع کرده است.

بیلد در ادامه نوشت: دلیل این ممنوعیت «شرم‌آور» برای کشوری که غنی از نفت است مشکلات مالی برای تهیه پیراهن بیشتر است.

– سایت مصر الیوم نوشت: تعویض پیراهن یک امر رایج در فوتبال به شمار می‌آید اما فدراسیون فوتبال ایران از بازیکنان خود می خواهد که پیراهن‌های خود را عوض نکنند. فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد مشکلات پیراهن‌های ملی پوشان خود را حل کند.

همچنین سایت های بی شماری از قبیل الکوره،الدوری و الکاس قطر، یلاکوره، الدوحه نت و … تیم ملی فوتبال ایران را فقیر و تهی دست معرفی کردند که بازیکنانش به دستور رییس فدراسیون فوتبال اجازه تعویض پیراهن های خودراهم ندارندوحسرت پیراهن های بازیکنانی چون لیونل مسی، دی ماریا و دیگر بازیکنان صاحب نام فوتبال دنیا در دلشان خواهد ماند.

لزوم بررسی قرارداد آل اشپورت با فدراسیون فوتبال
این در حالی است که یکی از روزنامه ها طی مطلبی عنوان کرده علاوه بر اینکه یوزپلنگی که روی پیراهن ایران رفته، یوزپلنگ آفریقایی است، حتی شنیده شده که آل‌اشپورت بابت طراحی پیراهن با شمایل یوزپلنگ پول خوبی از این کار از فدراسیون فوتبال گرفته است اما آل‌اشپورت، طرح یوزپلنگ ایرانی را از روی یک سایت طراحی آنلاین خریداری کرده و پول زیادی هم بابت آن خرج نکرده است.

طبق نوشته این روزنامه این طرح در سایت www.canstockphoto.com موجود است و روی آن نوشته شده برای فروش به همه! اما کنار طرح نوشته شده نوشته شده است که یوزپلنگ آفریقایی است و برای دریافت آن در سایز کوچک، پنج دلار، برای سایز متوسط پنج دلار، برای سایز بزرگ هفت دلار و برای سایز خیلی بزرگ هشت دلار باید هزینه کنید.

نهادهای مسئول ورود کنند
این در حالی است که نماینده آل‌اشپورت در خاورمیانه، خود نیز در جایگاه شاکی قرار گرفته و ادعای عجیبی مطرح کرده که متاسفانه به نظر می آید هیچ فردی نه تنها در فدراسیون بلکه در وزارت ورزش نیز عزمی برای پیگیری آن ندارد. او چند روز پیش گفته بود« کروش چند ماه قبل رسماً به من در یکی از هتل‌های امارات گفت: خودم مسبب عقد قرارداد فدراسیون با شرکت آل‌اشپورت شدم چون به من پول نمی‌دهید، خودم هم این قرارداد را لغو می‌کنم. من هم جواب دادم: ما منتظر این اتفاق خواهیم بود!»

الف/

Share