نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم حماسه سازان ولایت مدار در رشت

هر کاری که در کشور انجام می‌شود با تدبیر رهبری همراه بوده و بدون اجازه ایشان هیچ کاری انجام نمی شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رییس جمهور مشکلات موجود در کشور را زیاد دانست و گفت: اگر چه مشکلات زیاد است اما نسبت به آینده امید وجود دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سومین همایش حماسه سازان ولایت مدار به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی معاون رییس جمهور و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار گیلان، مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری، خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران و خیل عظیم مردم ولایت مدار شهرستان رشت به میزبانی مهندس جعفرزاده برگزار شد.

38

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی در این همایش اظهار داشت: بسیار خوشحالم که خداوند توفیق داده است به دعوت برادر عزیزم دکتر جعفرزاده که از نمایندگان فعال مجلس هستند در این جمع حضور پیدا کنم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه قصد سفر به گیلان را داشته است خاطرنشان کرد: گیلان یکی از پرافتخار‌ترین استان‌ها در دوران جنگ بوده است و بخاطر شما ایثارگران که همگی از عزیزان من محسوب می‌شوید و مایه افتخار بنیاد شهید هستید بنده قصد سفر به گیلان را داشتم اما زمانی که متوجه شدم برادر عزیزم دکتر جعفرزاده چنین برنامه‌ای دارند بنده پذیرفتم که در جمع شما حضور پیدا کنم.
با آرامش و صبر مشکلات حل خواهند شد
معاون رییس جمهور با بیان اینکه دکتر نوبخت به عنوان یکی از افتخارات شما گیلانی‌ها در دولت حضور دارد اظهار داشت: بسیاری از مشکلات شما با وجود ایشان قابل حل خواهد بود. اما بنده در گزارش سفری که به جناب رئیس جمهور روحانی خواهم داد مطمئنا مشکلات را با ایشان مطرح خواهم کرد اما باید بدانید که لازمهٔ حل مشکلات آرامش و صبر است و همانطور که جناب روحانی گفته‌اند که به آینده امیدوارند شما هم مطمئن باشید که مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

بنده خادم ایثارگران هستم

معاون رییس جمهور و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را خادم ایثارگران دانست و افزود: بنده رئیس عالی بنیاد شهید و امورایثارگران نیستم بلکه مهمان ایثارگران هستم و رئیس واقعی بنیادشهید خود ایثارگران هستند.

واژهٔ شهید مقدس‌ترین واژه در جامعه است
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی قداست اسم ائمه را در معنا دانست و اظهار داشت: اگر علی (ع) یا حسین (ع) در جامعهٔ ما قداست پیدا کرده است به خاطر وا‍ژه نیست بلکه به خاطر معناست.
وی در ادامه افزود: پس از انقلاب لفظ و واژهٔ جدیدی در جامعه شکل گرفت و با هاله‌ای از نور رو به رو شد. که آن هم واژهٔ شهید است. هرکس که با مفاهیم اسلام آشنایی داشته باشد می‌داند که شهید از چه مقام بالایی برخوردار است. در قرآن کریم گفته شده انهایی که هجرت کردند، آنهایی که جهاد کردند و آنهایی که ایمان اوردند از مقام بالایی برخوردارند و این‌ها رستگارند و سعاتمند! خداوند می‌فرماید گمان مبرید که شهیدان مرده‌اند بلکه ان‌ها زنده‌اند و در نزد خداوند روزی می‌خورند.
معاون رییس جمهور در ادامه افزود: بنابراین واژهٔ شهید مهم‌ترین و مقدس‌ترین واژه برای جامعهٔ امروز ماست و خواهد بود.

31

شهید همانند شمع است که خود می‌سوزد تا جامعه نورانی شود
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مخترع، عالم، فیلسوف، مهندس و پزشک به جامعهٔ بشری خدمت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اما باید بدانیم که همهٔ مردم مدیون شهدا هستند. یک مخترع برای کار به ارامش نیاز دارد تا اختراعی کشف نماید و این آرامش توسط ایثارگران و جامعهٔ ایثارگری بوجود آمده است. این ایثارگران بوده‌اند که همواره از جان خود گذشته‌اند و خود را برای خدمت به بشریت فدا کرده‌اند. بنابراین همهٔ ما مدیون خانواده شهدا هستیم
وی در ادامه افزود: شهدا همانند شمع بوده‌اند که با سوختن خود به بشریت روشنی عطا کرده‌اند و امام راحل فرمود: شهدا شمع روشن بشریت هستند. از صدر اسلام تاکنون این شهدا بوده‌اند که جامعه را نورانی کرده‌اند.

علی (ع) شهید راه عدل و ولایت بود
سید محمد علی شهیدی محلاتی شهیدان را کسانی دانست که از انحراف جلوگیری کرده‌اند و ادامه داد: مگر شهادت علی جز برای عدل و عدالت بود؟! علی (ع) کوشید که عدالت را برقرار کند. علی (ع) کسی بود که وقتی دخترش گردنبندی را از بیت المال به امانت گرفته بود فرمود: اگر می‌دانستم با رای خود چنین کاری کرده‌ای دستور می‌دادم دستت را قطع کنند.
علی (ع) کسی بود که نان و خرما به دهان بچه‌های یتیم می‌گذاشت و از ان‌ها می‌خواست که از خدا بخواهند تا از علی بگذرد. علی (ع) خود را برای جامعه فدا کرد. او برای عدالت برای خدمت به حکومت اسلامی جان خود را از دست داد. از این رو در میان ائمه علی (ع) اولین شهید راه ولایت بود. و شهیدان نیز به دلیل پیاده کردن عدالت عزیز هستند و همه امروز برای قدردانی از آن‌ها اینجا جمع شده‌ایم.
شرمنده ایثارگران هستم

معاون رییس جمهور و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را شرمندهٔ جامعهٔ ایثارگری گیلان دانست و اظهار داشت: بنده به عنوان خادم و مسئول بنیاد شهید به دلیل اینکه نتوانستم بطور شایسته به شما خدمت کنم شرمندهٔ شما هستم. تمام تلاش خود را می‌کنم تا مطالبات شا پرداخت شود و انهایی که در سالهای گذشته ادعای خدمت به ایثارگران می‌کردند حتی یک ریال از ردیف بودجه گلزار شهدا را پرداخت نکردند.
وی در ادامه افزود: با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از مطالبات در آغاز دوران فعالیتم در بنیاد شهید و بخشی دیگر در زمان عید پرداخت شد و سعی می‌کنم تا آخر تابستان معوقات شما ایثارگران را بپردازم.

ایثارگران توقعی از دولت ندارند
سید محمد علی شهیدی محلاتی با اشاره به یاوه گویی دشمنان درخصوص توقع ایثارگران از حاکمیت، بیان داشت: ایثارگران هیچ توقعی از دولت و حاکمیت ندارند و همواره خود را خدمتگزار مردم می‌دانند. خدماتی که ایثارگران به کشور کرده‌اند را هرگز نمی‌توان با پول جبران کرد. شهدا و ایثارگران افتخار کشور هستند و گلزار شهدا باید امامزادگان عشق به رهبری باشند.

دولت تلاش دارد فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد
معاون رییس جمهور با بیان اینکه همه بخاطر امنیت موجود در کشور به شهدا مدیون هستیم افزود: رهبر معظم انقلاب و شخص رئیس جمهور در تلاش هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش دهند و همهٔ مسئولان از استاندار گرفته تا مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در این راستا گام بردارند.

عده‌ای در اوایل کار مشغول سمپاشی علیه دولت بوده‌اند
معاون رییس جمهور هدف دولت را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: عده‌ای در شروع کار مشغول تخریب فضا علیه دولت و سمپاشی بوده‌اند و نگرانی در دل ایثارگران ایجاد کردند اما اقدامات دولت نشان داد که دولت یازدهم هدفش خدمت به ایثارگران است.
وی به قانون جامعه ایثارگری اشاره کرد و اظهارداشت: این قانون پس از چندین سال به تصویب رسید اما دولت قبل از اجرای آن سرباز زد اما این قانون در دولت تدبیر و امید ابلاغ شد اگرچه بارمالی گسترده‌ای برای دولت دارد اما شخص آقای روحانی فرمود: شما نگران نباشید بنده این کار را انجام خواهد داد.

دشمن می‌خواهد آرامش جامعه را سلب کند
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا این مسئول با بیان اینکه امروز دشمن از راه دیگری وارد شده است افزود: امروز دشمن می‌خواهد آرامش را از جامعه بگیرد. اگر ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید آرامشی را که دولت تدبیر به وجود آورده حفظ کنیم و شما ایثارگران باتوجه به زیرک و سیاس بودن نقش مهمی در تداوم این آرامش دارید و بنده به عنوان خادم شما ایثارگران به شما عزیزان ایثارگر افتخار می‌کنم، افتخار می‌کنم، افتخار می‌کنم. و همواره تلاش می‌کنم که فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش دهم.
وی به خاطره‌ای از سفر خود به بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: پدر شهیدی در این سفر می‌گفت: چند وقتی است که رفت و آمد مسئولین به خانهٔ ما زیاد شده است و مسئولین استانی زیاد به ما سر می‌زنند آیا اتفاقی افتاده است؟ بنده در جواب گفتم: هیچ چیزی نشده بلکه فقط دولت تدبر و امید روی کار آمده است.

هر کاری که در کشور انجام می‌شود با تدبیر رهبری همراه بوده است
معاون رییس جمهور مشکلات موجود در کشور را زیاد دانست و گفت: اگر چه مشکلات زیاد است اما نسبت به آینده امید وجود دارد. همانطور که اقای روحانی گفته است در این کشور هرکاری که انجام می‌شود با تدبیر رهبری همراه بوده است و این خیمه ستونش رهبری است. رهبری امید ما و همهٔ هستی ما است و شخص رهبر معظم انقلاب هرکجا که احساس کند تیم مذاکره کننده در موضوع هسته ای دچار اشتباه شده است، خودشان وارد عمل شده و جلوی کار را می‌گیرنداما می‌بینیم که عده‌ای هر زمانی یک حرفی می‌زنند و موضوع تازه‌ای مطرح می‌کنند.
وی در ادامه افزود: راهی که دولت آغاز کرده تا رسیدن به سرمنزل مقصود که رسیدن به یک ایران آزاد قدرتمند و اسلامی است با تدبیر و هدایت رهبری ادامه خواهد یافت
وی در پایان اظهار داشت: شما مردم گیلان از نمایندگان و استاندار خوبی برخوردار هستید و امیدوارم که باتوجه به نگاه رهبری و ریاست جمهوری تبدیل به یک استان پیشرفته شوید و شاهد شکوفایی شما باشیم.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در پایان این همایش از تعدادی فرزندان شهدا و ایثارگران با اهدای لوح تقدیر و تندیس حماسه سازان ولایت مدار تقدیر و تشکر به عمل امد.

Share