هدف ایران از ارسال لباس برای کاترین اشتون چیست؟ + عکس

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گاردین نوشت: یک طراح لباس در ایران، مانتویی برای اشتون تهیه کرده است که می تواند مشکل خجالت دیپلمات های ایرانی را در طول مذاکرات هسته ای برطرف کند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گاردین نوشت: یک طراح لباس در ایران، مانتویی برای اشتون تهیه کرده است که می تواند مشکل خجالت دیپلمات های ایرانی را در طول مذاکرات هسته ای برطرف کند.

eshtoon
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، سه سال پیش، تلویزیون ایران تصاویری سانسور شده از کاترین اشتون نشان داد.

با این حال، لباس های او از نظر جامعه ی غربی سنگین بود اما در نظر ایرانیان کمی سبک به نظر می رسید.

این لباس جدید که ظاهرا هدیه ی حسن نیت ایران است، می تواند باعث جلوگیری از دیده شدن قسمت هایی از بدن اشتون شود.

اشتون ۵۸ ساله این لباس را دریافت کرده و از آن به گرمی اسقبال کرده است.

با این حال، مشخص نیست که این لباس با هدف سنگین تر شدن پوشش اشتون است یا بهبود روابط فرهنگی ایران و بریتانیا.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کشورهای ۱+۵ را در مذاکرات با ایران رهبری می کند.

دفتر اشتون حاضر به اظهار نظر در این مورد نشد.

به گزارش واحد بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دیدار کار‌شناسان هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای، بازدید بازرسان آژانس از دو مرکز هسته‌ای در ایران طی روزهای آتی، بازتاب طراحی لباسی جدید برای کا‌ترین اشتون از سوی یک طراح ایرانی، سخنان رئیس‌جمهور ایران درباره ضرورت تعامل با جهان و بازتاب سخنان سردار صفوی درباره عمق راهبردی ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

1

 

 

به گزارش «تابناک»، در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+ ۵، ‌«آسوشیتدپرس» موضوع دیدار و گفت‌و‌گوهای کار‌شناسان هسته‌ای دو طرف را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، در حالی که امید‌ها برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای تا بازه زمانی از پیش تعیین شده افزایش یافته، کار‌شناسان هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ این هفته در نیویورک با یکدیگر دیدار می‌کنند. 

این خبرگزاری می‌نویسد، روسیه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیگر کشورهای درگیر در این روند، تأیید می‌کنند که ایران در حال همکاری با طرف مقابل است و به مسائل مطرح ‌پاسخ داده و واقعاً خواهان دستیابی به توافق است.

2

از سوی دیگر، روزنامه «تایمز اسرائیل» با استناد به منابع خبری داخلی ایران، از بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی از برخی تأسیسات هسته‌ای ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داده است.

این روزنامه می‌نویسد، بازرسان آژانس در روزهای آتی از دو مرکز هسته‌ای در ایران بازدید خواهند کرد. این دو مرکز، شامل یک معدن اورانیوم و یک تأسیسات تغلیظ اورانیوم در اردکان است. به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، با انجام این دیدار‌ها، ایران به هفت درخواست مطرح ‌از سوی آژانس که بنا بوده تا پانزدزهم ماه می ‌به سرانجام برسد، پاسخ داده است. وی به جزئیات اقدامات ایران در این زمینه اشاره نکرده است.


3

اما در مطلبی حاشیه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای، برخی ‌مطبوعات و رسانه‌ها خبر طراحی یک لباس جدید از سوی طراحان ایرانی برای کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را مورد توجه قرار داده‌اند.

روزنامه «تلگراف» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، یک طراح ایرانی، لباسی ‌برای اشتون طراحی کردی که می‌تواند مشکل خجالت دیپلمات‌های ایرانی در جریان مذاکرات هسته‌ای را برطرف کند. این روزنامه، طراحی این لباس ‌را نشانه‌ای مبنی بر حسن نیت ایران دانسته و به نقل از میترا تمجیدی، طراح آن می‌نویسد که اشتون این لباس را با کمال میل پذیرفته و از آن استقبال کرده است.

4

در میان دیگر مطالب، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» سخنان اخیر رئیس‌جمهور ایران را بازتاب داده که بار دیگر بر ضرورت تعامل با جهان تأکید کرده است. این سایت می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که به تازگی هدف دور جدیدی از حملات از سوی مخالفان خود قرار گرفته، تأکید کرده که تعامل، تنها راه برای برون‌رفت از بن‌بست مسأله هسته‌ای با کشورهای غربی است. این سایت اشاره می‌کند، به گفته روحانی، ایران با ‌در پیش گرفتن سیاست تقابلی، نمی‌تواند در عرصه جهانی موفق عمل کند؛ بنابراین، راهکار دولت ایران در این زمینه، پیگیری سیاست تعامل سازنده است. 

5

 

در پایان سخنان یکی از مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره اوضاع و تحولات منطقه، از جمله دیگر موضوعاتی است که در برخی ‌مطبوعات جهانی بازتاب داشته است. روزنامه «دیلی استار» لبنان ضمن اشاره به سخنان روز گذشته سردار یحیی رحیم صفوی، مشاور فرماندهی کل قوا می‌نویسد، وی لبنان را خط مقدم دفاعی ایران توصیف کرده است. صفوی گفته بود، خط مقدم دفاعی ایران دیگر نه در شلمچه، بلکه در جنوب لبنان و در مرز این کشور با رژیم صهیونیستی بوده و عمق راهبردی ایران نیز اکنون به سواحل مدیترانه و شمال سرزمین‌های اشغالی کشیده است.

Share