دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد

نیروسازی و جریان‌سازی دو ماموریت اتحادیه انجمن‌های اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حامد علامتی امروز با اشاره به اجرای برنامه‌های محوری توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال دو ماموریت نیروسازی و جریان‌سازی به عهده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حامد علامتی امروز  با اشاره به اجرای برنامه‌های محوری توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال دو ماموریت نیروسازی و جریان‌سازی به عهده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

IMG-20140518-WA0000وی عضویابی هدفمند در مدارس کشور را از جمله برنامه‌ها در حوزه نیروسازی عنوان کرد و افزود: امسال برنامه‌های فرهنگی مختلف مانند گسترش فعالیت‌های قرآنی بین دانش‌آموزان عضو و تاثیرگذاری در دیگر دانش‌آموزان، برگزاری برنامه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی و ورزشی از برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مدارس است.

علامتی از صعود اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به قله سبلان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: آموزش از دیگر برنامه‌های محوری اتحادیه مذکور برای شبکه‌های دانش‌آموزی و پشتیبانی مربیان است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ قرارگاه دانش‌آموزی در کشور تشکیل شده است، تصریح کرد: قرارگاه‌های مذکور با سه رویکرد معنوی و معرفتی، مهارتی و تشکیلاتی و علمی و درسی در کشور فعال می‌شوند.

وی به نظام آموزشی ۳ـ۳ـ۶ در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نظام آموزشی مذکور با فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان انطباق دارد.

علامتی فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: چشم‌انداز سند ۱۰ ساله اتحادیه مذکور منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری در حوزه تحول در آموزش و پرورش، یادآور شد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دوره‌های نخست و دوم متوسطه را در سال تحصیلی جدید پوشش می‌دهد. وی به پوشش ۴۰ درصدی دبیرستان‌های کشور توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: امسال در نظام آموزشی ۳ـ۳ـ۶ وارد دوره راهنمایی قدیم می‌شویم.

علامتی در ادامه متولی اوقات فراغت دانش‌آموزان را خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و بسیج به خانواده‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان کمک می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برای تحقق اهداف خانواده‌ها امسال تدارک دیده شده است، تصریح کرد: برنامه‌ها در دو حوزه پشتیبانی از شبکه کادر و دانش‌آموزی انجام می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، ورزشی و مهارتی در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد و بیان کرد: امسال موضوع سبک زندگی اسلامی رویکرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در برنامه‌ها است./فارس

Share