بازرس کل گیلان

نگرانی‌ بازرسی درخصوص موضوعات آب منطقه‌ای گیلان جدی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور با بیان برخی نگرانیهای بازرسی در حوزه کاری شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان به موضوع تجاوز به بستررودخانه‌ها، حرایم و سواحل و… اشاره کرده و گفت: مأموریت جدّی ما در بازرسی کل گیلان موضوع رسیدگی و توجه به انفال و مواهب طبیعی و خدادادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روابط عمومی بازرسی کل گیلان اعلام کرد: در راستای تقویت نظارت و بازرسی و به منظور انجام رسالت قانونی و ذاتی سازمان بازرسی کل کشور هیأتی متشکل از کار‌شناسان و بازرسان این اداره کل با استقرار در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان به نحوه عملکرد آن نظارت و بازرسی می‌نمایند لذا در گام اوّل این اقدام، نشست معارفه هیأت بازرسی با حضور تعدادی از مدیران و کارکنان شرکت یاد شده برگزار شد.
ab-bazresiدر این نشست سیف ا… مسرور بازرس کل گیلان با اشاره به تنوع تکالیف و وظایف شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در رشد و توسعه استان خاطر نشان کرد: این حساسیت و جایگاه مهّم قطعاً بر ضرورت و اهمیت نظارت و بازرسی بیشتر و دقیق‌تر بر این مجموعه می‌افزاید و رسالت بازرسی را در تحقق این مهم سنگین‌تر می‌کند.
این مسئول با مثبت ارزیابی کردن عملکرد این سازمان در سنوات گذشته گفت: جایگاه مدیران و کارکنان این مجموعه به لحاظ خدمات زیادی که ارائه می‌دهند جایگاه بسیار مقدس و حساسی بوده و مطمئنّاً انفال و نعمات خداوندی استان باتوجه به تجدید ناپذیری بعضی از این مواهب طبیعی بسیار ارزشمند هستند و می‌بایست مورد توجه مدیران و مسئولان قرار بگیرد.
مسرور بازرس کل گیلان با تشریح و واکاوی رویکردهای رایج در بازرسی‌ها، این رویکرد‌ها را دو نوع سلبی و ایجابی دانسته و گفت: همیشه و در همه حال افرادی بی‌طرف و با اهداف خیرخواهانه برای هدایت صحیح و مطلوب برای هر مجموعه‌ای لازم و ضروری بوده ولی متأسفانه در گذشته برخی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرائی ورود دستگاه‌های نظارتی را ناخوشایند و نامطلوب و مخلّ تکالیف و وظایف خود تلقی می‌کردند.
و این نگاه خوشبختانه به مرور زمان کمرنگ و در خیلی موارد از بین رفته است و ذکر این نکته ضروریست که دستگاه‌های نظارتی و در رأس آن‌ها سازمان بازرسی به دنبال تقویت این نگاه سلبی و ایجاد مزاحمت درکار دستگاه‌های اجرائی نبوده اگر چه در برخی موارد ناگزیر به استفاده و بهره گیری از این نگاه در بازرسی‌ها می‌شویم که حتی المقدور سعی شده است از اجرای این رویکرد پرهیز شود و جرم انگاری و کنکاش برای کشف تخلف و یا جرم در این دستگاه نظارتی به هیچ وجه دنبال نمی‌شود بلکه اصل بر ظهور و تقویت نگاه و رویکرد ایجابی است و در این نگاه هم موضوعات با بهره گیری از نظرات کار‌شناسی، فنی و تخصصی توأم باتوجه به اصل قانون مداری می‌باشد.
البته در این رویکرد بر صحت عمل، موفقیت‌ها و نقاط قوت دستگاه‌ها نیز در کنار نقاط ضعف توجه شده و هیأتهای بازرسی این دو مولفه را در کنار هم و در موازات یکدیگر مورد نظارت و بازرسی قرار می‌دهند.
مسرور در ادامه با بیان این مطلب که در سال گذشته براساس بازرسی برنامه ایی که از شرکت سهامی آب منطقه‌ای صورت گرفت پیشنهادات جامعی جهت اجراء ارائه شد و انتظار ما در این دستگاه نظارتی این است که در بازرسی امسال پیشنهادات مطرح شده، عملیاتی و اجرائی شده و شاهد مشکلات و آسیب‌های سالهای پیش نباشیم.
وی در ادامه با بیان اقدامات و خدمات صورت گرفته در نظام اسلامی از سوی دولتمردان گفت: نقد دستگاه‌های اجرائی، نفی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و دستگاه‌های نظارتی به دنبال سیاه نمایی و یا نادیده گرفتن توفیقات دستگاه‌های اجرائی نبوده و نیست.

این مسئول با بیان ضرورت توجه بازرسان بازرسی کل گیلان به مقدورات و مقررات موجود در بدنه دستگاه‌های اجرائی استان افزود: توقّعات هیأتهای بازرسی همیشه متناسب با داشته‌های دستگاه‌های اجرائی و در حدود قوانین و مقررات بوده و انتظار فرا‌تر از این چارچوب نیز معقول و عقلائی نیست و در مسیر تحقق بازرسی صحیح و منطقی نیز برخورد صادقانه و همراه با تعامل و همکاری دو سویه از سوی مدیران می‌تواند بازرسی را برای دستیابی به اهداف تعریف شده یاری رساند.

  نگرانی‌های بازرسی در استان درخصوص موضوعات آب منطقه ایی گیلان جّدی است.
مسرور بازرس کل گیلان در ادامه با بیان برخی نگرانیهای بازرسی در حوزه کاری شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان به موضوع تجاوز به بستررودخانه‌ها، حرایم و سواحل و… اشاره کرده و گفت: مأموریت جدّی ما در بازرسی کل گیلان موضوع رسیدگی و توجه به انفال و مواهب طبیعی و خدادادی است و معتقدیم که سربازان اصلی در خط مقدم این کارزار، مدیران و کارکنان آب منطقه‌ای هستند و این در حالیست که نبایستی منتظر ورود و اقدام دیگر دستگاه‌های نظارتی و یا قضایی برای رفع مشکل یاد شده باشیم.
وی نگرانی دوم بازرسی را موضوع سدّ منجیل و نحوه بهره برداری و مراقبتهای لازم از این سرمایه بزرگ دانسته و گفت: قریب به ۳/۲ کشاورزان استان بواسطه ذخایر آبی پشت این سد ارتزاق می‌کنند صرف نظر از فرسودگی و قدمت زیاد این سد مهّم می‌بایست تهدیدهایی که برای این سرمایه ملّی و استانی وجود دارد به تدریج با بیان و برجسته نمودن نگرانی‌های موجود، در سطح ملّی از بین برد.
این مسئول در ادامه با اشاره به نگرانی شدید بازرسی به موضوع واگذاری شرکتهای اقماری که در طول سالهای پیش در قالب اجرای سیاستهای خصوصی سازی از این سازمان جدا شده‌اند افزود: سرنوشت کارکنان و اموال جدا شده از این مجموعه همچنان در هاله‌ای از ابهام است و شرکتهایی از قبیل گوهررود و شرکت شبکه آبیاری و… در قالب این طرح از اهداف تعریف شده و از مقاصد خود فاصله گرفتند و بازرسی در این خصوص با سوالات عدیده ایی از جمله اهداف، نحوه و سر نوشت این واگذاری‌ها مواجه است که انتظار می‌رود شرکت سهامی آب منطقه‌ای این نگرانی را به حداقل تبدیل کند.
در پایان مسرور از همه مدیران و کارکنان این مجموعه خدمات رسان درخصوص نحوه عملکرد و اقدامات شایسته شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان تقدیر و تشکر به عمل آورده و توفیقات بیشتر را برای این عزیزان از خداوند منان مسئلت نمود.
در ابتدای این نشست نیز سیف ا… آقابیگی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با ارائه گزارش کار مبسوطی از فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت خاطرنشان کرد: همواره مدیران و کارکنان آب منطقه‌ای گیلان بازرسی استان را در کنار خود دیده و از راهنما ئی‌ها و مشورتهای بازرسان و کار‌شناسان این بازرسی ‌‌نهایت بهره و استفاده را می‌برند.

Share