بازرس کل گیلان

نگاه رایج در بازرسی ها،مچ گیری و اقدامات سطحی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نگاه رایج در بازرسی ها ، مچ گیری و اقدامات سطحی در مأموریتها نیست.نشست معارفه هیأت بازرسی در شرکت توزیع نیروی برق استان با حضور تعدادی از مدیران و کارکنان ، در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نگاه رایج در بازرسی ها ، مچ گیری و اقدامات سطحی در مأموریتها نیست .
به نقل از روابط عمومی بازرسی کل گیلان ، نشست معارفه هیأت بازرسی در شرکت توزیع نیروی برق استان با حضور تعدادی از مدیران و کارکنان ، در محل این شرکت برگزار شد.
IMG_2446در این نشست سیف الله مسرور بازرس کل گیلان با بیان اهمیت توجه به مقوله انرژی در رشد و توسعه پایدار استان خاطرنشان کرد : صنعت و اشتغال در استان گیلان به مقدار زیادی وابسته به تلاش و کوشش فعالان عرصه تولید انرژی می باشد درحالی که عدم توجه به زیرساخت ها و ناهماهنگی در بخشهای مرتبط با این حوزه خسارات جبران ناپذیری را به اقتصاد و توسعه استان وارد می کند. لذا ضرورت ایجاب می کند مدیران و کارکنان دستگاه های خدمات رسان عملکرد درست و به موقع از خود نشان دهند. البته با توجه به ارزیابی های به عمل آمده از سوی مردم در جوّ عمومی جامعه و رصد نهادهای نظارتی این عملکرد مثبت و سازنده بیان شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به حضور پررنگ و اثربخش دستگاه های فعال اقتصادی بخصوص شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در بحران برف سال گذشته عملکرد و اقدامات این شرکت را در مدیریت این بحران و اداره امور آن هم با کمترین مشکل و ایراد درخور تقدیر و تحسین دانسته و گفت : در بازرسی های فوق العاده از دستگاه ها درخصوص موضوع برف شرکت توزیع نیروی برق یکی از ادارات موفق و مطلوب در نحوه خدمات رسانی شناخته شد و گزارش این تحقیقات نیز به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

وی با اشاره بر وجود مشکلات و آسیب های موجود در این حوزه بواسطه وجود تحریمهای ظالمانه از سوی دشمنان انقلاب اسلامی بر وابستگی زندگی مردم به نیازمندی های انرژی برق در استان و پیش بینی جایگزینی این انرژی از سوی مردم افزود : جایگاه این صنعت در ایجاد امنیت روانی و اجتماعی مردم بسیار مهّم و اثرگذار می باشد لذا همین موضوع بر رسالت و وظیفه فعالان و مدیران این حوزه می افزاید.
مسرور در بخش دوم صحبتهای خود به موضوع شیوه های نوین بازرسی در سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرده و گفت : سیاست مورد تعقیب ما در بازرسی ایجاد فضای نقّادی غیر منصفانه نیست و توجه به نقاط مثبت و تقدّم نظارت بر امر بازرسی یکی از رویکرد های مهّم و دوسویه سازمان بازرسی در اجرای وظایف خود محسوب می شود و براین اساس و با توجه به وظایف محوله قانونی در این سازمان که بر موضوع نظارت برحسن جریان امور می باشد باید به این اصل مهّم و اساسی تاکید کنیم که نگاه رایج در بازرسی ها ، مچ گیری و اقدامات سطحی در مأموریتها نیست و هدف این نهاد نظارتی کمک به دستگاه ها برای اجرای صحیح وظایف خود می باشد.

در پایان این دیدار بازرس کل گیلان توقعاتی نیز از مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق داشت از جمله توجه جدّی به زیرساخت های صنعت برق در استان و انعکاس آسیب های این حوزه به مرکز و جذب اعتبارات لازم برای رفع مشکلات ، وصول شرکت و از افراد حقیقی و حقوقی و توجه به اصل قانونمداری و شفاف سازی معاملات و رفتارهای مالی رایج در شرکت
در ابتدای این نشست نیز جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با ارائه گزارش کاری مفصل از حوزه مسئولیتی خود گفت : استان گیلان با برخورداری از ۱,۲۰۰,۰۰۰ مشترک و ۲۷,۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق یکی از پراکنده ترین مشترکین را به خود در سطح کشور اختصاص داده و همین امر موضوع برق رسانی ، سرویس و نگهداری این حوزه را با مشکلاتی مواجه کرده است. وی در ادامه نیروی انسانی متعهد و متخصص را یکی از مؤلفه های مهّم موجود این شرکت قلمداد کرده و بر امر نظارت و بازرسی از سوی نهادهای نظارتی تاکید کرد.

Share