در مجلس هشتم

نماینده مجلسی که ۹۰ تن را استخدام کرد! + اسناد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در سال‌های اخیر، موضوع استخدام در کشور‌ به یکی از چالش‌های مهم جوانان کشور تبدیل شده است؛ اما در این بین افرادی هستند که از فرصت پدید آمده برای بده‌بستان‌های سیاسی خود بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در سال‌های اخیر، موضوع استخدام در کشور‌ به یکی از چالش‌های مهم جوانان کشور تبدیل شده است؛ اما در این بین افرادی هستند که از فرصت پدید آمده برای بده‌بستان‌های سیاسی خود بهره‌برداری می‌کنند؛ نمونه‌هایی از این قبیل در سال‌های گذشته کم نیست و کار تا جایی پیش رفته ‌که برخی از خود نمایندگان به این روند اعتراض دارند.

به دلیل بحران بیکاری، شمار بسیاری از جوانان ‌افسرده و ناامید‌ ‌هستند. همچنین دفا‌تر همه نمایندگان پر از مراجعان جویای کار است؛ این‌ها سخنان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که درباره وضعیت بیکاری در کشور بیان کرده‌اند.

هم‌اکنون ‌به دلیل وجود برخی مشکلات ـ که در سال‌های گذشته گریبان ‌ملت را گرفته ـ آمار بیکاری در میان جوانان جویای کار افزایش پیدا کرد و همین ‌باعث پدید آمدن برخی‌ رانت‌ها در میان ‌مسئولین و افراد جویای کار شده است.

بنا بر این گزارش، یکی از دسترس‌ترین مراکزی که مردم برای یافتن شغل به آنجا می‌روند، دفتر نمایندگان مجلس است و به دنبال آن، نمایندگان نیز بیشتر برای اینکه به درخواست مراجعه کنند‌گان پاسخ رد نداشته باشند، مراجعات را به نهاد‌های گوناگون ارجاع می‌دهند.

اما در این باره باید گفت، با اینکه در دولت گذشته رئیس جمهور ابلاغیه‌ای ‌برای ادارات فرستاده ‌و نامه‌های نمایندگان را بی‌اثر کرده بود،‌ برخی ‌نمایندگان مجلس که ارتباط خوبی با دولت داشتند، به درخواست آن‌ها به صورت ویژه رسیدگی می‌شد، به گونه‌ای که ‌افرادی که از سوی این نمایندگان معرفی می‌شدند، بدون ضوابط استخدامی و ‌آزمون به‌ کار گرفته می‌شدند.

یکی از این نمایندگان که گویا در دوره مجلس هشتم از اعتبار خوبی در میان دولتیان برخوردار بود، ‌اقدام به استخدام بیش از نود تن در یکی از وزارت‌خانه‌های کشور کرد؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با معرفی این افراد به سازمان صنایع استان، این افراد را وارد بازار کار کرده است.

یک منبع آگاه  گفت: در آغاز دولت نهم،‌ سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران ۱۶۸ ‌نیرو داشت که ‌دارای پنجاه تا شصت‌ چارت سازمانی تعریف شده مشغول به کار بود که پس از پایان دولت قبل، نود تن‌ به این تعداد افزوده شد، که از این تعداد شصت تن ‌در شهر تهران و در خود سازمان مشغول هستند و سی نفر نیز در شهرستان‌های اطراف به خدمت گرفته شده‌اند.

جالب اینجاست که همه معرفی‌شدگان از سوی این نماینده به این سازمان ‌مدارک تحصیلی پایینی دارند که بدون هیچ گونه نظارتی وارد سیستم شده‌اند. همچنین شواهد موجود نشان می‌دهد‌، این افراد از وابستگان‌ یا افرادی بودند که در زمان انتخابات مجلس در ستاد‌های تبلیغاتی این نماینده مجلس فعال بودند.

گفتنی است،‌ در سال‌های اخیر، موضوع استخدام در کشور‌ به یکی از چالش‌های مهم جوانان کشور تبدیل شده است؛ اما در این بین افرادی هستند که از فرصت پدید آمده برای بده‌بستان‌های سیاسی خود بهره‌برداری می‌کنند؛ نمونه‌هایی از این قبیل در سال‌های گذشته کم نیست و کار تا جایی پیش رفته ‌که برخی از خود نمایندگان به این روند اعتراض دارند.

محمدقسیم عثمانی در این باره می‌گوید: اگر کسی برای پیدا کردن کار به نزد ما نمایندگان بیاید، به آن‌ها می‌گوییم که با آزمون استخدامی در ادارجات استخدام خواهید شد، ولی چندی ‌‌بعد می‌بینیم که بدون آزمون و با پارتی‌بازی فردی وارد آن اداره شده و جالب است که حتی ما نمایندگان نمی‌دانیم این افراد از چه کانال‌هایی وارد می‌شوند و وقتی از وزیر کار نیز توضیح می‌خواهیم، می‌گوید، من تنها می‌توانم در مورد شاغلین پاسخگو باشم. همچنین اگر سفارش ما نمایندگان برای اشتغال فردی مؤثر باشد، مانع اشتغال افراد دیگری شده‌ایم.

10987654321

منبع:تابناک

Share