نمایش فیلم سرزمین رها با حضور کارگردان فیلم در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیلم سرزمین رها به کارگردانی فرهاد مهرانفر پنجشنبه ۲۵ اردبیهشت در سالن شهید انصاری ( وارش ) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت با حضور کارگردان ، بازیگران و سایر عوامل فیلم به نمایش در خواهد آمد. به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیلم سرزمین رها به کارگردانی فرهاد مهرانفر پنجشنبه ۲۵ اردبیهشت در سالن شهید انصاری ( وارش ) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت با حضور کارگردان ، بازیگران و سایر عوامل فیلم به نمایش در خواهد آمد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت : فیلم سرزمین رها محصول مشترک کارن فیلم و شبکه باران ، آخرین اثر سینمایی فرهاد مهران‌فر و به تهیه کنندگی بهروز رشاد است. فیلم برداری این اثر با نام موقت بر بال‌های خیال در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ آغاز شد و سپس به سرزمین رها تغییر نام یافت.
scan0001وی افزود : فیلم روایتگر سفر خیالی یک پدر و دختر به نا کجا آبادی در دل طبیعت است. پدر سرگشته و پرسشگر، نمایشی خیالی و دونفره را با همسر خود بازی می‌کند و سعی دارد کنکاشی در آثار هنری‌اش داشته باشد. آثاری که برآمده از تلاش برای بقا و زیستنی شعورمندانه در مقابله با جبر هستی است.
این مسوول با اشاره به اینکه طرح اولیهٔ سرزمین رها با الهام از سرنوشت تراژیک امیر بدر طالعی بازیگر و کارگردان تئاتر گیلان شکل گرفت گفت : وی در سن ۳۷ سالگی (شب تحویل سال ۱۳۹۱) به کما رفت و پس از سه روز دار فانی را وداع گفت. اعضای بدن این هنرمند توسط مادرش اهدا شد.
ثقتی در ادامه با ذکر اینکه رها، دختر امیر بدر طالعی در این فیلم نقش خودش را بازی می‌کند ، گفت : اولین حضور جشنواره‌ای فیلم سرزمین رها ، رقابت در بخش “نوعی تجربه” سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر (۱۳۹۲) بود.
وی در پایان عوامل فیلم را اینچنین معرفی کرد : تهیه کننده: بهروز رشاد – کارگردان و تدوینگر: فرهاد مهران‌فر – فیلمنامه: خزر مهران‌فر – مدیر فیلمبرداری: نادر معصومی – طراحی صدا: علیرضا دریادل – موسیقی: آرش انتظامی – طراح صحنه و لباس: سهیلا فرزاد – دستیار کارگردان : علی ارکیان ، بازیگران: بهزاد جعفری، رها بدرطالعی، مهدی مخبری، مسعود بدرطالعی، سیما محمدزاده، ترانه مومنی، دریا مجلسی، حبیب ضیایی.
شایان ذکر است فیلم سرزمین رها به کارگردانی فرهاد مهرانفر ساعت ۱۸ پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۳ در سالن شهید انصاری ( وارش ) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت به نمایش در خواهد آمد.

فرهاد مهران‌فر (متولد ۶ آذر ۱۳۳۸ در بندر انزلی) کارگردان، فیلمنامه‌نویس و پژوهشگر ایرانی است که اغلب آثار وی در جشنواره‌های معتدد ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعددی را کسب کرده‌اند.
مهران‌فر دانش‌آموختهٔ رشتهٔ سینما از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر مابین سال‌های (۱۳۵۶ – ۱۳۶۴) است و تا کنون بیش از ۵۰ فیلم مستند، کوتاه و بلند سینمایی را در کارنامهٔ خود داشته است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۷۹ مدرک درجه ۱ هنری را به فرهاد مهران‌فر اعطا نمود. مهران‌فر در بین ۲۵ سینماگر برتر ایران بر حسب تعداد جوایز بین‌المللی دریافتی از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۸۲ (میلادی)، با ۴ فیلم سینمایی و ۲ فیلم مستند در رتبه ۸ قرار دارد. همچنین موشک کاغذی اولین اثر سینمایی او در رتبه بندی موفق ترین فیلم‌های ایرانی بر حسب تعداد جوایز بین‌المللی دریافتی (۱۳۵۸ – ۱۳۸۲) با ۹ جایزه در رده هفتم و در کنار فیلم‌های خانه دوست کجاست (عباس کیارستمی)، کلید (ابراهیم فروزش) و بچه‌های آسمان (مجید مجیدی) قرار دارد.
از مهمترین آثار وی می‌توان به فیلم‌های سینمایی موشک کاغذی (۱۳۷۵)، درخت جان (۱۳۷۶)، چریکه هورام (۱۳۷۸)، قطعه زمستانی (۱۳۸۰) و سرزمین رها (۱۳۹۲)اشاره کرد.

 

Share