با حضور استاندار گیلان

نشست کمیته هماهنگی اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست کمیته هماهنگی مشترک اجرای مرحله دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با حضور مدیران آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن واستاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست کمیته هماهنگی مشترک اجرای مرحله دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با حضور مدیران آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن واستاندار گیلان برگزار شد.

jpg1280 در این نشست دکتر نجفی با اشاره به اهمیت تالاب انزلی برای گیلان و اهتمام جدی استان در پشتیبانی از این پروژه اظهار داشت : اتاق کار من مهمترین دفتر رسیدگی به مشکلات تالاب انزلی ومسائل زیست محیطی است.

وی تالاب بندر انزلی را گنجینه بی نظیر زیست محیطی دانست و افزود : حفظ این گنجینه بی نظیر تلاش و همت تمامی مسئولین کشوری و استانی را می طلبد .

دکتر نجفی برایجاد سیستم یکپارچه در تالاب بندر انزلی تأکید کرد و افزود : همراهی و همکاری تمامی اعضای کمیته هماهنگی مشترک اجرای مرحله دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به صورت فعال از جمله نکات مهمی بشمار می رود که باید اهتمام لازم نسبت به این مهم وجود داشته باشد .

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت تالاب بندر انزلی و نقش آن در توسعه گردشگری تصریح کرد : کاهش آلودگی آب تالاب انزلی از دغدغه های مهم استان است و ما منتظر بازگشت زیبایی های تالاب انزلی هستیم تا با تمرکز بیشتر بر اندیشه گردشگری کار کنیم

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب اظهار داشت : در فاز اول مشکلات و چالش های شناسایی گردید و انتظار داریم که در فاز دوم پروژه با تمام توان و باتوجه به مسائل زیست محیطی به صورت گسترده نسبت به احیاء تالاب اقدامات لازم صورت پذیرد .

دکتر نجفی گفت : فعالیت های کمیته نباید تنها به محدوده آبی تالاب متمرکز شود بلکه باید به رودخانه های ورودی و حوضچه های آبخیز نیز توجه شود .

وی با اشاره به حساسیت دکتر روحانی رییس جمهور در مورد حفاظت از محیط زیست کشور اضافه کرد:دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به مسائل زیست محیطی دارد و تأکیدات ریاست محترم جمهور در حفظ محیط زیست در کشور نشان از حمایت های جدی دولت از پروژه های زیست محیطی است .

نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست را از جمله مهمترین برنامه های پایداردر استان عنوان کرد و افزود : اندیشه حفظ محیط زیست با توسعه پایدار از جمله اولویت های استان بشمار می رود .jpg1288

 

در ادامه این نشست یاسوتوتاکداوچی نماینده ارشد دفتر آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در ایران گفت : در فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب ، منطقه بندی زیست محیطی ، ایجاد کمیته مدیریت تالاب ، آموزش زیست محیطی صورت پذیرفت .

وی افزود : در فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی مقررگردید تا حفاظت از اکوسیستم تالاب ، مدیریت آبخیز ، مدیریت فاضلاب ، مدیریت پسماند ، اکوتوریسم و آموزش زیست محیطی در طی مدت ۵ سال انجام خواهد پذیرفت .

Share