ندیمی:با افت نرخ تورم، وضعیت معیشتی مردم بهبود می یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تلاش برای کاهش سطح عمومی قیمت ها را رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: با افت نرخ تورم، وضعیت معیشتی مردم بهبود می یابد و بخشی از موانع سرمایه گذاری حذف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تلاش برای کاهش سطح عمومی قیمت ها را رویکرد مثبت دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: با افت نرخ تورم، وضعیت معیشتی مردم بهبود می یابد و بخشی از موانع سرمایه گذاری حذف خواهد شد.

ایرج ندیمی  افزود: اگر روند کاهشی نرخ تورم تا پایان سال ادامه یابد، مخارج و هزینه های عمومی زندگی کاهش یافته و مردم به راحتی قادر به اداره زندگی خود خواهند بود.

nadimi2

وی با بیان آنکه مشکل معیشتی، گرایش مردم را به افزایش حقوق و دستمزد و دریافت یارانه افزایش می دهد، افزود: طبیعی است که در صورت کاهش مخارج و هزینه های زندگی، مردم چندان به دنبال افزایش حقوق، اضافه کار، چند شغله بودن و یا دریافت یارانه نباشند.

این نماینده مجلس، عملکرد دولت در کاهش نرخ تورم از حدود ۴۰ به ۳۴ درصد در پایان سال ۹۲ را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برای دستیابی به اقتصاد مطلوب همچنان راه درازی در پیش داریم و تحقق اهدافی نظیر انضباط مالی، کنترل نقدینگی، مدیریت بهینه بازار ارز، ثبات بازارهای مولد و کنترل فعالیت های واسطه ای ضروری است.

وی بهبود معیشت مردم را نیازمند اصلاح زیرساخت های تولید، تجارت و توزیع دانست و افزود: دولتمردان مصمم هستند تا نرخ تورم را در پایان سال ۹۳ به ۲۵ درصد برسانند، آن هم در شرایطی که دولت با ورود به فاز دوم هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت حامل های انرژی در روزهای آینده، باید برای رونق تولید و تجارت و خروج بازار از رکود برنامه ریزی منسجمی داشته باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، بر ضرورت توجه بیشتر به فعال کردن بازار و افزایش تولید به عنوان رکن اساسی توسعه اقتصادی تاکید کرد و افزود: دولت برای تحقق توسعه باید به دو مفهوم رکود و تورم در کنار هم توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: بررسی رکود در کنار تورم کمک می کند تا در آینده با مشکلات دیگری نظیر کاهش تقاضا روبرو نشویم که در آن صورت، افزایش تولید توجیهی نخواهد داشت.

وی با بیان آنکه رکود به عواملی همچون وضعیت آینده اقتصادی، تعیین قیمت ها، روابط خارجی و غیره بستگی دارد، افزود: بخشی از صنعت ما وابسته به واردات مواد اولیه و یا فناوری است که در صورت کاهش و یا ایجاد مشکل در روابط خارجی، در بخش تولید کشور دچار مشکل می شویم و به تبع با افزایش سطح عمومی قیمت ها روبرومی شویم که در آن صورت بروز تورم اجتناب ناپذیر خواهد شد.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید این واقعیت را بپذیریم که مشکلات ما دو وجهی است، بخشی داخلی و بخشی خارجی است که بخش داخلی به قانون و مقررات، حسن مدیریت، توسعه بازار سرمایه از محل فروش کارخانجات دولتی و فروش ایده و غیره بستگی دارد و بخش خارجی مربوط به توسعه روابط بین المللی و داشتن روابط تجاری با سایر کشورها و بهره مندی از امکانات و فناوری آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان نافی نقش کلیدی تورم در زندگی بود، افزود: از آنجا که رویکرد تورم قابل انکار نیست، اگر بتوانیم سطح عمومی قیمت ها را به میانگین ۱۵ درصد برسانیم نه تنها کار مهمی انجام داده ایم بلکه شاهد تاثیر آن بر بخش های مختلف اقتصادی و معیشت مردم خواهیم بود.

ایرنا/

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share