بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی

نخستین سمینار مدیریت انرژی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین سمینار مدیریت انرژی در مناطق آزاد با حضور فعالان اقتصادی ، مدیران واحدهای صنعتی ،معاونین و مدیران این سازمان با محوریت ترویج رویکرد سیستمی به مدیریت انرژی در مناطق آزاد بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی نخستین سمینار مدیریت انرژی در مناطق آزاد با حضور فعالان اقتصادی ، مدیران واحدهای صنعتی ،معاونین و مدیران این سازمان با محوریت ترویج رویکرد سیستمی به مدیریت انرژی در مناطق آزاد بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
بنابراین گزارش این سمینار بر اساس نیازها و ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی در خصوص الگوسازی مدیریت انرژی در مناطق آزاد و به منظور اجرای پروژه های بهینه سازی ، کاهش مصرف و بهره وری انرژی در میان واحدهای تولیدی و شرکت های اقتصادی برگزار شد.
Seminare-enerji-1393.02.17علی اکبر سعیدی کیا دبیر سمینار با اشاره به این نکته که اصلاح الگوی مصرف یکی از ۱۰ الویت اصلی کشور است اظهار داشت: این سمینار بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص الگوی مصرف ، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و قانون اصلاح الگوی مصرف برنامه ریزی شده است و با توجه به اهداف بلند مدت ایجاد مناطق آزاد به عنوان الگوی ایران ۱۴۰۴ ، رویکرد سیستمی به مصرف انرژی درافزایش بهره وری و توسعه پایدار مناطق آزاد بسیار حائزاهمیت است.
وی با تشکر از پیشتاز بودن سازمان منطقه آزاد انزلی در برگزاری این سمینار تاکید کرد:با توجه به قوانین خاص مناطق آزاد ، این مناطق می توانند الگوی مناسبی برای اجرای مدیریت انرژی با رویکرد سیستمی در کشور باشند.
عظیم نوربخش معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص برنامه های این سازمان در خصوص مدیریت انرژی گفت : انجام مطالعات، تحقیقات و اجرای پروژه های مرتبط با مدیریت انرژی و اصلاح الگوی مصرف با الویت واحدهای صنعتی ،تولیدی ،مجتمع های تجاری ،اداری و خدماتی و هم چنین مجتمع های مسکونی بزرگ منطقه از برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص بهینه سازی ،کاهش مصرف و بهره وری انرژی است.
در این سمینار نجفی دبیر کنسرسیوم انجمن اقتصاد انرژی ایران ، دشتی رئیس اتحادیه نصابان CNG، فلاح مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی کوشا ، سعیدی کیا دبیر سمینار و مدیرعامل شرکت کارنگار روش و مدیر مجله مدیریت انرژی به ایراد سخن و ارائه مباحث تخصصی در خصوص موضوع سمینار پرداخته و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.
این سمینار یک روزه در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح وبعد از ظهر در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شدو مقرر شد پس از بررسی لازم نتایج آن به خطوط هادی در زمینه های اجرایی مدیریت انرژی در منطقه آزاد انزلی و سایر مناطق آزاد کشور تبدیل شود.
گفتنی است مدیریت جامع انرژی عبارت است از راهبری الگویی منسجم و سیستماتیک جهت اجرایی نمودن طرحهای صرفه جویی انرژی بر اساس پتانسیلهای شناسایی شده به منظورافزایش راندمان مصرف حاملهای انرژی و استفاده بهینه از انرژی ، افزایش بهره وری تولید، کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی ، کاهش هزینه های مصرف انرژی و تولید محصول

Share