مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان

نجات جان انسان یکی از محورهای استراتژیک هلال احمر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان فعالیت های این جمعیت گفت : با آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث احتمالی تلاش می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان فعالیت های این جمعیت گفت : هلال احمر با آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث احتمالی تلاش می کند.
khososi652ˈعلیرضا خصوصیˈ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت ، جمعیت هلال احمر را سازمانی ارزشی و انسانی معرفی کرد و افزود : هلال احمر برای حفظ حرمت و کرامت انسانی فارغ از تقسیمات سیاسی و جغرافیایی، در خدمت به اقشار مختلف مردم هنگام نیازمندی ها است.

وی با بیان این که عملیات امدادرسانی و نجات جان به عنوان اولین اولویت جمعیت هلال احمر در سطح بین المللی است ، اظهار کرد : نجات جان انسان یکی از محورهای استراتژیک هلال احمر است.

خصوصی با اشاره به خدمات بشردوستانه و نوعدوستانه جمعیت هلال احمر بیان داشت : تلاش برای تسکین آلام بشری و تامین احترام و کرامت انسانی از اهداف هلال احمر است.

وی با بیان این که هلال احمر در انجام وظایف خود برای نجات جان انسان ها اقدام می کند ، تصریح کرد : امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با به خطر انداختن جانشان برای نجات انسان ها از هر طبقه و گروهی تلاش می کنند.

وی انسانیت را اصول اساسی جمعیت هلال احمر عنوان و یادآور شد : ارایه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی ، ارایه کمک های اولیه در حوادث غیرمترقبه و ارسال کمک و اعزام عوامل امدادی و درمانی به سایر کشورها از جمله فعالیت های هلال احمر است.

وی اظهار داشت : جمعیت هلال احمر با بکارگیری نیروهای متعهد و تربیت انسان های فداکار و ایثارگر می کوشد تا سفیر صلح، دوستی و فرشته نجات مصدومان و گرفتاران در شرایط دشوار و ناگوار زندگی باشند.

خصوصی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ تصریح کرد : دست اندرکاران هلال احمر تمام تمانشان را برای تحقق این شعار به کار می گیرند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف به مناسبت هفته هلال احمر اظهار کرد: مانور تیم های درمانی هلال احمر منطقه شمال کشور در گیلان از ۲۴ تا ۲۶ در روستای تنیان، ندامان و مرکیه منطقه گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا یکی از این برنامه هاست.

وی یادآور شد : ارایه خدمات رایگان و دسترسی آسان افراد کم برخوردار به پزشکان عمومی و متخصص و ارجاع بیماران خاص به مراکز درمانی و توزیع رایگان دارو برای ارتقاء سلامت در مناطق محروم و تحقق اهداف بشردوستانه هلال احمر از اهداف اجرای این مانور است.

وی برگزاری المپیاد طرح دادرس دانش آموزان آماده در روزهای سخت را از دیگر برنامه ها در هفته هلال احمر در گیلان نام برد و یادآور شد : این المپیاد در اردوگاه مهر بندرانزلی با حضور ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر برگزار شد.

۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هفته هلال احمر نامگذاری شده است./ایرنا

Share