علی بزرگ بشر

می آید , نمی آید

می آید , نمی آید صدایی از شهر به گوش نمی رسد , مردمی خسته از سالهای گذ شته دوباره نزدیک به انتخاباتی می شوند که در ۲ دوره گذشته از صندوق انتخابات میراث تحریم , گرانی ,تورم , فقر, فاصله طبقاتی , ادبیات لمپنیزم ، فساد اداری ، اختلاس و دوری هر چه بیشتر […]

می آید , نمی آید

صدایی از شهر به گوش نمی رسد , مردمی خسته از سالهای گذ شته دوباره نزدیک به انتخاباتی می شوند که در ۲ دوره گذشته از صندوق انتخابات میراث تحریم , گرانی ,تورم , فقر, فاصله طبقاتی , ادبیات لمپنیزم ، فساد اداری ، اختلاس و دوری هر چه بیشتر از جامعه جهانی را به یادگار گذاشته است.

علی بزرگ بشر.jpgاصولگرایان چشم به لشگر کاندیداها دوخته اند , هر روز یک نفر به صف آنان اضافه می شود تا شاید تنور داغ شود . قالیباف دنبال دولت داری رضا خانی است ، محسن رضایی مشتری ثابت انتخابات ، دنبال بر چیدن فقر است. ولایتی می خواهد با نگاه اصواگرایی , ایران رابا دنیا آشتی دهد , حداد عادل به یاد روزهای ریاست مجلس می خواهد رئیس جمهوری را تجربه کند, ولی تا اینجای کار هنوز هیچ هیجانی در مردم ایجاد نشده , انگار مردم منتظر حادثه بزرگتری هستند. اینها ذهن مردم را کنجکاو و تحریک نمی کند.

از اردوگاه احمدی نژادی ها صداهای جنجالی تری توجهات را به خود جلب می کند . اسم اسفندیار خود به خود حاشیه های جذابی را برای رسانه ها ایجاد کرده است . هر روز از آمدن یا نیامدن صحبت می کنند . تیم رسانه ای احمدی نژاد فعال شده و کمپین های مجازی گسترده ای در حمایت از اسفندیار در حال شکل گرفتن است ولی از طرف دیگر هوای ” پایداری ” دنبال لنکرانی ها وجلیلی هاست. آنها وجهه انقلابی سالهای اول ریاست جمهوری احمدی نژاد را در جلیلی جستجو می کنند. مخالفان مشایی , هر روز اسفندیار را انحرافی تر نشان می دهند. ولی فضای عمومی جامعه می گوید دل احمدی نژاد با مشایی است. جبهه اصلاح طلبان هم بی کار ننشسته واز حال و هوای تحریم وعدم شرکت در انتخابات در حال خارج شدن است. هر روز دیدارهای زیادی شکل می گیرد.گروه گروه دانشجویان –هنرمندان – روشنفکران و…قرار ملاقات می گذارند واز رفتن به جماران ابایی ندارند. سید محمد خاتمی نامیست که گرمای خاصی به اردو گاه اصلاح طلبان داده است.

رد صلاحیت نگرانی عمده یاران خاتمیست هر چند فعل نمی آید را بیشتر می توان از خاتمی شنید.

یاس مردم از آینده و بدبینی , خاتمی را هم بر سر دو راهی قرار داده است. از طرف دیگر عارف خود را برای مبارزه آماده می کند , هنوز حواسها به این سمت پرت نشده است ، عارف آرام در حال حرکت کردن است و جلساتی را برگزار می کند. روزها و ساعتها و دقیقه ها در حال عبورند چیزی به انتخابات نمانده است . ماه های ما قبل خرداد است. جامعه ایرانی عادت عجیبی به خرداد پر حادثه دارد. انگار باید همه اتفاقها درخرداد بیافتد. زمزهایی به گوش می رسد . در پایتخت رفت و آمدهایی در حال شکل گرفتن است. قلب پایتخت تندترمی زند. مردم چشم انتظارند , تا کنون نه صدا وسیما توانسته شوقی برای انتخابات ایجاد کند نه گروهای سیاسی تاثیری بر جامه گذاشته اند نه رسانه ها تب را بالا برده اند ولی قلب پایتخت تندتر می زند. دعوت عمومی بالا گرفته است همه برای نجات به تحرک بر خوسته اند . گروه های مختلف به صف می کشند , بیانیه می دهند , دعوت می کنند وهر از گاهی با بغض هایی فرو خورده تمنا می کنند . هنوز کسی نمی داند می آید یا نمی آید؟

قرار گاه اعتدال گرایان از سمتی دیگر کاندیدای دیپلمات شیک پوشی دارد که می خواهد دیپلماسی اعتدال و آشتی را به دنیا نشان بدهد اما تا اینجای کار دکتر روحانی نامی نیست که در پایگاه اعتدال هنوز افکار عمومی را به سمت خود جلب کند. مردم طی سالهای گذشته نماد اعتدال را بر قامت مردی دیده اند که انتظار آمدنش را می کشند . روز آخر ثبت نام است , ساعات پایانی هم فرا رسید. مردم سردر گم به سایتها , به خبر گزاریها مراجعه میکنند شاید خبری بیاید وایران را منقلب کند. ناگهان خبری می رسد, احمدی نژاد از پست ریاست جمهوری مرخصی گرفته دست مشایی را می گیرد ودر محل ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری حاضر می شود ، همه خبر نگاران در شوک به سر می برند اتفاق بی سابقه در تاریخ انقلاب . یک رئیس جمهور دست کسی رابگیرد و بگوید هر کسی من رئیس جمهور اویم ، از این پس اسفندیار…

میلیونها ایرانی آخرین دقایق را نیز با امید و ابهام سپری می کنند ، شاید صدای پای آیت الله بیاید از منزل ایشان خبرهایی به گوش رسیده است . تا کنون فعل خواستن , نسبت به کاندیداتوری یک سیاست مدار برای انتخابات , تا این اندازه هیجان انگیز نبوده است . مردم این را آخرین راه نجات ایران از وضعیت موجود می دانند . ساعت ۱۷:۵۵ دقیقه عصرروز ۲۱ اردیبهشت , تهران خیابان فاطمی , خودرو بنز معروف آیت الله از دور چشمک می زند . هزاران نفر در خیابان فاطمی منتظرند. جمعیت به اوج هیجان می رسد. نفس ها در سینه حبس شده است, ایران انتظارش را می کشد .درب خودرو پس از توقف باز می شود. دیدن تاریخ ساز انقلاب ، حرکت ایشان به سمت محل ثبت نام ، ایران را تکان می دهد. سر عت انتقال خبر رسانه ها , به اوج می رسد. جمعیت با صدای بلند فریاد می زند ، ” هاشمی آمد ” .

** علی بزرگ بشر

ادامه در شماره بعد…

به مناسبت سالروز ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share