لاهوتی :

میزان هدر رفت آب کشاورزی ایران ۲۰ درصد بیشتر از اروپا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، با انتقاد از هدر رفت عظیم منابع آب و ورود کشور به بحران گفت: وزیر نیرو باید با تقویت مدیریت منابع آب، مانع هدر رفت آب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی، در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کاهش میزان بارندگی و افزایش برداشت از منابع زیرزمینی در یک دهه گذشته، گفت: میزان بارندگی کشور در ده سال گذشته از ۲۵۰ به ۲۴۲ میلی متر کاهش داشته و میزان برداشت آب های زیزمینی از ۶۰ به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

lahoti

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان هدر رفت آب در حوزه کشاورزی بسیار بالا است ادامه داد: در حالی که هدر رفت آب در بخش کشاورزی اروپا و آمریکا ۱۵ درصد است، هدر رفت آب در این بخش در ایران بیش از ۳۵ درصد است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه مدیریت منابع آبی کشور نیاز به تقویت دارد، افزود: در حالی که بیش از یازده هزار هکتار از مزارع برنج، باغ‌های توت و زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری داده‌اند و منابع آبی متعددی در اختیار کشاورزان شمال کشور قرار گرفته است باز با بحران آب در این منطقه روبرو هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران وزارت نیرو با همکاری سازنده و کاهش هدر رفت منابع آبی از ۲۰ به پنج درصد می توانند کشور را از بحران خارج کنند.

Share