تاکید استاندار گیلان بر اشتغال

معارفه فرماندار جدید سیاهکل برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم در مراسم قدرانی از فرماندار پیشین و معارفه فرماندار سیاهکل گفت :فرمانداران ومدیران باید در پایان سال در زمینه کار آفرینی ورونق تولید کارنامه درخشان داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم در مراسم قدرانی از فرماندار پیشین و معارفه فرماندار سیاهکل گفت :فرمانداران ومدیران باید در پایان سال در زjpg1212مینه کار آفرینی ورونق تولید کارنامه درخشان داشته باشند.

دکتر نجفی در این نشست با تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت :امیدواریم بتوانیم رهروی خوبی برای این امام همام باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری سالهای اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب که در آن به بحث اقتصادی اشاره شده است گفت : مطالبه ی رهبر معظم انقلاب در سال ۹۳ نیز این بوده است که در کنار توسعه ی اقتصادی به توسعه ی فرهنگی توجه داشته باشیم و هردو را با هم بخواهیم .
استاندار گیلان با اشاره مناسبت های روز جهانی کار و کارگر و هفته ی معلم گفت : هرروزما بایدروز فرهنگ و آموزش و پرورش و کاروکارگر و اشتغال باشد و اگر هر دوی اینها را باهم داشته باشیم موفق میشویم .

دکتر نجفی به حضور دلسوزانه ی مدیران ، ائمه ی جمعه و نمایندگان در عرصه های مختلف از جمله بحران برف ، خشکسالی و میهمانان نوروزی اشاره کرد و افزود : این فضای صمیمیت و آرامش در استان که از سوی مسئولان کشوری ، وزراء ، ائمه ی جمعه و مردم نیز عنوان شده حاصل این همراهی ها جهت توسعه ی استان است .
استاندار گیلان با اشاره به اینکه به دلیل کم توجهی ونداشتن برنامه در بخشهای کشاورزی ،گردشگری فرصتهای زیادی در بخشهای کار افرینی را از دست دادیم گفت: بهره گیری از فرصتهای مختلف با طرح و برنامه به تقویت اشتغال می انجامد .
دکتر نجفی گفت : فرصت اشتغال فقط ساخت کارخانه نیست بلکه باید همه ی فرصت ها و ظرفیت های کشاورزی از جمله پیله ، ابریشم ، چای و برنج احیاء شود تا بتوانیم اشتغال استان را ترمیم کنیم
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد:یکی از تکالیف فرماندران ومدیران این است که باید در پایان سال کارنامه درخشان در تولید واشتغال داشته باشند وگرنه با ما همراه نخواهند ماند .
وی افزود : مردم ما دنبال حاشیه سازی و اتهام سازی و مسائل انحرافی نیستند فقط از ما خدمت می طلبند و ما هم وظیفه مندیم تا در راستای ارتقای معیشت آنان تلاش کنیم .
دکتر نجفی با اشاره به تصویب ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه در بخش چای گفت :باید برای هjpg1213زینه کردن این اعتبار برنامه مناسب داشته باشیم تا در جهت حل مشکلات چای به درستی به کار گرفته شود.
وی گفت : امروز سازمان چای بیشتر به عنوان یک کارخانه بزرگ خرید وفروش چای عمل می کند در حالیکه باید برای مسائل دیگر این بخش نیز فکر واندیشه مناسب داشته باشیم.وتازمانیکه فقط به فکردریافت بودجه برای خرید وفروش چای باشیم مشکلات این بخش همچنان باقی خواهد ماند.
دکتر نجفی تصریح کرد :باید برای کارهای تحقیقاتی ،بهزارعی به نژادی ،فرآوری ،تجارت ،تقویت حضور بخش مردمی وسرمایه گذاری برنامه داشته باشیم تا مشکلات این صنعت حل شود
استاندار گیلان تسریع در گاز رسانی روستاها را نیز از خواسته های مردم دانست و گفت : گیلان در این زمینه آمار خوبی ندارد که حتماباید تقویت شود .
دکتر نجفی همچنین برتوسعه ی راههای سیاهکل تأکید کرد و گفت : تکمیل راه سیاهکل ، سنگر و سراوان از نظر اقتصادی به نفع استان است و آب منطقه ای و راه وشهرسازی در این زمینه باید به توافق برسند .
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تکلیف قانون براجرای مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها گفت : همه ی نگرانی ها شخص رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید براین است که در فاز دوم هدفمندی یارانه ها کمترین مشکل و تورم برای مردم بوجود بیاید و همه ی ارکان دولت در استان نیز در همین راستا حرکت می کنند .
وی با اشاره به افزایش قیمت حاملهای انرژی گفت : برخلاف سالهای گذشته در ابتدای امسال قیمت کرایه های حمل و نقل افزایش نیافت و هم اکنون در کمیسیون های تخصصی در شهرستان ها و استان افزایش قیمت ها را بصورت منطقی بررسی کنند تا باتوجه به فاز دوم هدفمندی در نهایت اعلام شود .
وی با قدردانی از تلاشهای حسنعلی حاجتی در طول فرمانداری سیاهکل گفت : فرماندار جدید نیز انشاء ا… تحول اساسی را باتوجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در شهرستان خواهند داشت .

نماینده ی لاهیجان و سیاهکل نیز در این نشست گفت : خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار مناسب بین اجزای قدرت در استان شامل نماینده ی ولی فقیه در گیلان و ائمه ی جمعه ، نمایندگان مجلس و استاندار وجود دارد و این مسئله برای پیشبرد امور بسیار مهم است .

ایرج ندیمی با اشاره به توانمندی ها ومشکلات سیاهکل گفت : جذب هرچه بیشتراعتبارات صندوق توسعه ی ملی و تسهیلات و اعتبارات ملی و بهزراعی باغات چای، جبران خسارت باغات براثر بارش سنگین برف و ارتقای جاده ی سیاهکل به دیلمان ، ایمن سازی و تعریض جاده ی تازه آباد به سنگر ، بازکیاگوراب به سیاهکل و شهرک صنعتی ، ساخت کمر بندی شهرستان از خواسته های مردم برای توسعه ی سیاهکل است که امیدواریم باتوجه به توانمندی های استاندارگیلان و همکاری نمایندگان انجام پذیرد .

امام جمعه ی سیاهکل نیز در این نشست با قدردانی از تلاشهای فرماندار سابق شهرستان گفت: امیدوارم در دوره ی فعالیت آقای حیدری شاهد آبادانی و توسعه هرچه بیشتر سیاهکل باشیم .

در این نشست که حسنعلی حاجتی فرماندار سیاهکل به بیان گزارش خود پرداخت ، رحیم حیدری گفت : در چارچوب سیاست های دولت تدبیر و امید برای خدمت به مردم,حل مشکلات وپیشرفت سیاهکل تمام تلاش خود را به کار خواهم بست.

در پایان این نشست با قدردانی از زحمات۱۵ ماه حسنعلی حاجتی فرماندار پیشین سیاهکل ؛ رحیم حیدری به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد .
jpg1216

jpg1217

Share