متن کامل طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه +اسامی پیشنهاد دهندگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ۴۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه را با قید یک فوریت برای بررسی به مجلس ارائه کرده و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت با ۹۱ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر با یک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ۴۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه را با قید یک فوریت برای بررسی به مجلس ارائه کرده و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت با ۹۱ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر با یک فوریتی بررسی شدن طرح مخالفت کردند و این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

ImageThu2b2متن کامل این طرح به شرح ذیل است:

طرح قانونی یک فوریتی آموزش همگانی قرآن کریم در خانه

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای ۴۱ نفر از نمایندگان رسیده است.

جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌گردد.

مقدمه (دلایل توجیهی):

توسعه فرهنگ متعالی قرآن کریم و طرح آموزش مفاهیم قرآن از آروزهای بزرگ جامعه اسلامی است. معمار کبیر انقلاب اسلامی فرموده‌اند “باید قرآن را بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم”. تحقق این هدف متعالی از یک طرف مستلزم پیش‌بینی راه‌های سهل و آسان در دستیابی به فراگیری گسترده قرآن در خانواده‌ها است و از طرف دیگر موکول به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی کردن آن است. پرواضح است مبارزه با تهاجم فرهنگی نیز جز با توسل به توسعه فرهنگ اسلامی و تعمیق باورهای دینی آحاد جامعه مسیر نیست. لذا اجرای طرح بزرگ “آموزش قرآن در خانه” که شامل سی جزء قرآن کریم می‌باشد از طریق خانواده‌های مسلمان میسر است که می‌توان در این طرح “کل قرآن” را به همراه کلیه اعضای خانواده در منزل مورد یادگیری قرار دهند و مفاهیم قرآنی را با آسانترین روش فراگرفت. مطالعات این طرح پس از ارائه به سازمان دارالقرآن کریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی مورد تأیید سازمان مزبور قرار گرفته است.

عنوان طرح: “آموزش قرآن در خانه”

موضوع طرح:

ماده واحده: به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ دو هزار میلیارد ریال در اختیار سازمان دارالقرآن کریم قرار دهد تا براساس آیین نامه‌ای که به پیشنهاد هیئت امنای سازمان مذکور و تصویب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد صرف حمایت و توسعه آموزش قرآن کریم در سراسر کشور نماید.

تبصره یک: دولت موظف است علاوه بر مبلغ مزبور تا پنج سال هر ساله هزار میلیارد ریال برای اجرای کامل این طرح تخصیص داده و آن را در بودجه عمومی سالیانه منظور نماید.

تبصره ۲: این وجوه توسط سازمان دارالقرآن کریم و با همکاری موسسات و نهادهای قرآنی سراسر کشور صرفاً برای پیاده سازی طرح “آموزش قرآن در خانه” برابر آیین نامه مذکور به مصرف می‌رسد.

تبصره ۳: سازمان دارالقرآن کریم موظف است گزارش عملکرد سازمان در اجرای این طرح را به صورت شش ماه یکبار به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

تبصره ۴: سازمان دارالقرآن کریم موظف است از طریق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی نسبت به ترویج و ترغیب خانواده‌ها به امر فراگیری جمعی قرآن کریم اقدام و رسانه کارهای لازم برای پیاده سازی و اجرای این طرح را به نحوی فراهم آورد که هر ساله حداقل ۲۰ درصد از خانواده‌های ایرانی موفق به آموزش قرآن کریم گردند.

اسامی پیشنهادکنندگان طرح:

سید محمد حسین میر محمدی، حمیدرضا خصوصی ثانی، ارسلان فتحی‌پور، سید ناصر موسوی لارگانی، محمد علی مددی، محمد باقری بنابی، محمد علی‌پور، محسن صرامی، امید کریمیان، عبدالکریم رجبی، ایرج ندیمی، جواد سعدون‌زاده، کمال‌الدین پیرموذن، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، سید حسین دهدشتی، سید شریف حسینی، محمدرضا محسنی ثانی، کمال علی‌پور خنکداری، سید شکر خدا موسوی، احمد بخشایش، امیر خجسته، سید بهلول حسینی، فرج الله عارفی، قاسم احمدی لاشکی، محمد اسماعیل سعیدی، میرهادی قره سیّد، بهروز نعمتی، حبیب برومند داشقاپو، رضا رحمانی، داریوش اسماعیلی، عطاءالله سلطانی صبور، حجت‌الله درویش‌پور، ناصر سودانی، محمد مهدی رهبری املشی، عباس قائد رحمت، علی جلیلیان، حمیدرضا فولادگر، محمد ابراهیم محبی، سید سعید زمانیان دهکردی، رحیم زارع و عبدالرضا مصری.

زبان گویا/

Share