استاندار در بازديد سرزده از سازمان جهاد کشاورزي گيلان

استاندار گیلان:کشاورزان با مسئولین جهاد کشاورزی و آب تعامل داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز در بازدید سرزده از سازمان جهاد کشاورزی گیلان با قدردانی از مدیریت مصرف اب کشاورزی از سوی برنجکاران سخت کوش ومسولان به رهاسازی آب سد سفید رود از روز شنبه اشاره کردوگفت : از کشاورزان می خواهیم که همچنان با مسئولین جهاد کشاورزی و آب تعامل و همکاری داشته باشند تاشاهد مشکلات کمتری باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان صبح امروز در بازدید سرزده از سازمان جهاد کشاورزی گیلان با قدردانی از مدیریت مصرف اب کشاورزی از سوی برنجکاران سخت کوش ومسولان به رهاسازی آب سد سفید رود از روز شنبه اشاره کردوگفت : از کشاورزان می خواهیم که همچنان با مسئولین جهاد کشاورزی و آب تعامل و همکاری داشته باشند تاشاهد مشکلات کمتری باشیم.

jpg1160 دکتر محمد علی نجفی در حاشیه این بازدید در نشستی با مدیران و معاونین سازمان جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، آب منطقه ای ، دامپزشکی ، تعاون روستایی که پس از واردشدن وی به جهاد کشاورزی خود را به محل این نشست رسانده بودند، هدف خود از این بازدید سرزده را حساسیت ویژه مسئله کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی وتاثیر ان بر ارتقای سطح معیشت مردم استان ،اهمیت آب کشاورزی در فصل زراعی پیش رو و نیز حمایت خود از این بخش اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه آب پشت سد سفیدرود از روز شنبه برای استفاده کشاورزان رها سازی خواهد شد ، گفت : هم اکنون میزان آب پشت سد سفیدرود ۱۴ درصد کمتر از سال گذشته است ، اما با صرفه جویی و مدیریت صحیح منابع می توانیم از بروز مشکلات برای بخش کشاورزی جلوگیری کنیم .

وی تاکید کرد: استفاده از آب بندان ها و منابع آب طبیعی به ویژه استفاده از باران بسیار در حل مشکل کم آبی تاثیرگذار است که باید مورد توجه قرارگیرد.

دکتر نجفی باقدردانی از تلاشهای صورت گرفته در مدیریت صحیح مصرف آب از سوی مسولان ،رسانه ها وهمچنین بویژه کشاورزان سخت کوش افزود : امسال برای نخستین بار شاهد هستیم که بیش از رها سازی آب پشت سد ، ۹۲ درصد از زمین های کشاورزی برنج شخم زده شده و برخی از کشاورزان حتی خزانه هم تشکیل داده اند .

وی اظهار داشت : از کشاورزان می خواهیم همچنان با مسئولین جهاد کشاورزی و آب تعامل و همکاری داشته باشند و با اجرای توصیه های آنها ، شاهد مشکلات کمتری باشیم و در استفاده از منابع آبی حداکثر صرفه جویی را مد نظر قرار دهند .

استاندار گیلان تاکید کرد : با همکاری و تعاملی که در بخش های مختلف استان به ویژه جهاد کشاورزی و آب منطقه ای وجود دارد ، آرامش خوبی در استان و بخصوص میان کشاورزان ایجاد شده است .

وی از تدوین برنامه زمانبندی مراحل کشت برنج برای سال زراعی آینده به منظور افزایش تولید ومدیریت مصرف آب خبر دادوگفت : هر حرکت و اقدامی که دربخش های اقتصادی وکشاورزی استان می خواهد صورت بگیرد باید دارای برنامه، مزیت نسبی و بهره وری اقتصادی باشد.

دکتر نجفی با بیان اینکه همه کارها و اقدامات در گیلان باید از روی طرح و برنامه مدون و مظم انجام شود، خاطرنشان کرد: فضای مدیریتی استان برای همیاری، همکاری و توسعه آماده است و در سال ۹۳ باید عزم ملی و مدیریت جهادی را به ظهور برسانیم و بیانات و منویات رهبری معظم انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید را سرلوحه کارها قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در ادامه با بیان اینکه بین تقویت بخش کشاورزی و گردشگری ارتباط مستقیمی وجود دارد،گفت: اگر بتوانیم بخش کشاورزی و مزارع و باغات را آبادکنیم، موجب ایجاد مناظری سرسبز وچشم اندازهایی زیبا برای جذب گردشگران و استفاده آنان از مواهب الهی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این بازدید با بیان اینکه ۳ درصد تولیداتjpg1161 کشاورزی کشور در گیلان تولید میشود گفت: برنامه محوری تقویت محصولات کشاورزی به ویژه برنج درحال تدوین است تا بتوانیم هرچه بیشتر درتحقق اقتصادمقاومتی و نیزارتقای معیشت مردم گام برداریم.

آقابیگی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان هم گفت: ۹۲۰ میلیون مترمکعب سدسفیدرود ذخیره آب داریم و با تغییر الگوی مصرف و صرفه جویی آب کشاورزی،میتوان از بروز کم آبی جلوگیری و افزایش محصولات را داشته باشیم.
در این نشست همچنین مدیران کل منابع طبیعی،دامپزشکی،تعاون روستایی و نیزمعاونین سازمان جهاد کشاورزی گیلان به ارائه گزارشی عملکرد حوزه کاری خود، مشکلات پیش رو و برنامه های سال ۹۳ پرداختند.

گفتنی است دکتر نجفی در همچنین از بخشهای مختلف جهاد کشاورزی دیدن کرد و ضمن گفتگو با تعدادی از مراجعین در جریان روند خدمت رسانی به مردم ،به ویژه کشاورزان قرار گرفت.

Share