فرمانده ناجا:برگزار کننده های تجمع در میدان فاطمی مرتکب جرم شده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی گفت: برگزار کننده های تجمع در میدان فاطمی مرتکب جرم شده اند و در صورت تکرار تجمع با برگزار کننده ها برخورد می شود. هفته گذشته تجمعی در میدان فاطمی تهران برای اعتراض به بدحجابی برگزار شد. سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز گفت که پلیس از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی گفت: برگزار کننده های تجمع در میدان فاطمی مرتکب جرم شده اند و در صورت تکرار تجمع با برگزار کننده ها برخورد می شود.

هفته گذشته تجمعی در میدان فاطمی تهران برای اعتراض به بدحجابی برگزار شد. سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز گفت که پلیس از این تجمع بدون مجوز چندان خوشایند نبوده است.

najaaاو در حاشیه مراسم تجلیل و تکریم حافظان قرآنی در پاسخ به سوالی در مورد تجمع غیرقانونی میدان فاطمی و علت عدم برخورد پلیس با این افراد گفت: از کجا می دانید که با این افراد برخورد نشده است.

فرمانده ناجا گفت: هیچ گروهی نباید به خود اجازه دهد که بدون مجوز تجمعی برپا کند چرا که این تجمعات قطعا موجب ایجاد زحمت و ترافیک شده و اگر این گروه‌ها مجوز بگیرند پلیس پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امنیت و فضا و مکان لازم را پیش بینی خواهد کرد و رفتار حاشیه‌ای به وجود نخواهد آمد، طبیعتا با مجموعه اقدامات صورت گرفته توسط پلیس و همچنین تماس‌هایی که با دست اندرکاران این تجمع صورت گرفت از آن چیزی که انتظار داشتند تعداد کمتری مراجعه کردند اما برگزاری تجمع نباید بدون مجوز باشد.

احمدی مقدم با بیان این‌که افرادی که اقدام به برپایی تجمع غیرقانونی کرده‌اند مرتکب جرم و تخلف شده‌اند، گفت: اگر دستگاه قضایی بخواهد، پیگیر موضوع میدان فاطمی می شویم.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد چرایی عدم برخورد ماموران با تجمع‌کنندگان میدان فاطمی، گفت: با توجه به خشونت، رفتارهای غیرمدنی و مسائل حاشیه‌ای در تجمعات، نحوه رفتار پلیس متفاوت است و این گروه نیز مردم متدین و دارای دغدغه بودند که در حداقل زمان نسبت به متفرق شدن این افراد اقدام شد. البته این رفتار را تایید نمی‌کنم و نباید این افراد به خود اجازه دهند که این رفتار را مجددا تکرار کنند، چرا که در مرحله بعدی رفتار سخت گیرانه‌تری داریم.

او همچنین در مورد استرداد یکی از متهمان بزرگترین پرونده فساد مالی در کشور از کشور امارات، گفت: کشور امارات در حوزه استرداد و پیگیری پروند‌ه‌های مشترک با پلیس ایران فعالیت خوبی دارد و این سبب شده است که جرائم ایرانیان به طور محسوسی در این کشور کاهش یابد و حتی رفتاری که در گذشته در فرودگاه‌های امارات با ایرانیان می‌شد نیز بهبود یافته است.
همه ماموران پلیس، ضابط قضایی نیستند

فرمانده ناجا همچنین در مورد سخنان معاون قضایی قوه قضاییه مبنی بر ابلاغ قانون جدید آیین بازرسی کیفری و ضابط نبودن تمامی ماموران ناجا، گفت: از گذشته یک اشکال وجود داشت که همه ماموران ناجا ضابط شناخته می‌شدند و جای سوال داشت که آیا این مامور در دوران مرخصی نیز ضابط است؟‌ و گاهی قاضی ابلاغاتی را اعلام می کرد و ماموران باید به عنوان ضابط این نقش را ایفا می‌کردند که این مساله قابل تفسیر بود.

احمدی مقدم با بیان این‌که ممکن است این آیین دادرسی جدید نیز مشکلاتی را ایجاد کند، گفت: البته وظایف دستگاه قضایی در حوزه ضابطین را انجام می دهیم اما ماموران باید آموزش‌های لازم را ببینند و به نظرم این قانون جدید به سمت حرفه‌ای شدن امور گام برمی دارد. البته این مساله بدین معنا نیست که ماموران نیروی انتظامی در لباس نباید با جرائم مشهود برخورد کنند و امیدواریم با ارائه آموزش‌های لازم دغدغه های این مساله رفع شود./ایسنا

Share