سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی

فراگیری جشن های مذهبی موجب نشاط اجتماعی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر مشارکت مردم در برگزاری جشن های مذهبی گفت:فراگیری این جشن ها موجب نشاط اجتماعی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر مشارکت مردم در برگزاری جشن های مذهبی گفت:فراگیری این جشن ها موجب نشاط اجتماعی می شود.
یونس رنجکش در جلسه هماهنگی دستگاههای اجرایی فرهنگی گیلان برای برپایی جشن های میلاد امام علی (ع) افزود:دستگاههای فرهنگی ranjekesh-1باید با هدایت مردم،موجبات شور و نشاط برپایی جشن ها را فراهم کنند.
وی ادامه داد:برنامه های محله محوری با هدایت جشن های میلاد امام علی (ع) در مساجد ضمن بهره گیری از ظرفیت بالای مساجد،موجبات نزدیکی بیشتر مردم با فضاهای معنوی می شود.
به گفته وی،همه تلاش ها باید به سمتی باشد تا حرکت های خودجوش مردم با برنامه های هدایت شده موجب نشاط دینی و فضای معنوی گردد.
وی اظهار کرد: شادی و تحرک در ایام میلاد ائمه اطهار و جشن های مذهبی پیامدهای بسیار موثری در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و همگرایی های مذهبی دارد که باید از این فرصت ها به خوبی بهره مند شد.
وی گفت:خوشبختانه در تقویم کشور شاهد مناسبت های مختلفی هستیم که هرکدام فرصتی برای ایجاد جاذبه های اجتماعی می شود و نزدیکی دل ها با یکدیگر است و ما به عنوان متولیان فرهنگی می بایست برای پایداری جامعه ای با نشاط برای آن برنامه داشته باشیم.
سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر همگرایی دستگاههای اجرایی در برنامه ریزی جشن های مولود کعبه و ایام اعتکاف یادآور شد: بهترین شیوه پویایی این جشن ها واگذاری آنها به مردم است و دستگاههای فرهنگی باید بسترهای مشارکت مردم را فراهم کنند.
رنجکش گفت: خوشبختانه دستگاههای فرهنگی استان برنامه های خوبی برای این ایام تدارک دیده اند که برگزاری جشن های مختلف مولود کعبه در مساجد و همچنین برنامه های دیگر در سایر اماکن عمومی از جمله آنهاست.
وی یادآور شد:با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می بایست فعالیت های فرهنگی که بخشی از آن در جشن های مذهبی متبلور می شود با برنامه ریزی های جهت دار تبیین شود.

Share