بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فناوری هسته‌ای

مجلس:عملیات روانی نمی‌تواند مذاکرات هسته‌ای را به بیراه بکشاند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن دفاع از مواضع هسته‌ای به قدرت‌های بزرگ هشدار دادند که ملت ایران از مواضع خود در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای تنازل نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن دفاع از مواضع هسته‌ای به قدرت‌های بزرگ هشدار دادند که ملت ایران از مواضع خود در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای تنازل نخواهد کرد.

majles1 متن کامل این بیانیه که در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد و به امضای همه نمایندگان حاضر در این جلسه رسیده است، به شرح زیر است:

«نمایندگان ملت بزرگ ایران در خانه ملت ضمن تجلیل از مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه با احترام به دانشمندان شهید هسته‌ای و با سپاس از دست‌اندرکاران و دانشمندان این صنعت تاکید می‌نمایند که:

۱- موضوع هسته‌ای نسخه مجاهدت دانشمندان هسته‌ای کشور و پایداری ملت در این راه و در زمره دستاوردهای بزرگ ملی است که همگان به ویژه نمایندگان مردم در حفظ و صیانت از آن حساس می‌باشند.

۲- جمهوری اسلامی از ابتدا معتقد بود که جنجال درباره موضوع هسته‌ای که سال‌هاست توسط برخی قدرت‌های بزرگ انجام پذیرفته است چیزی جز بهانه‌گیری نبوده و نیست لذا برای رفع هرگونه سوء تفاهم، حل و فصل مسائل را از طریق مذاکرات سیاسی دنبال نموده که مقدمات این امر در طول سال‌های گذشته انجام گرفته است.

۳- حال که مذاکرات سیاسی در موضوع هسته‌ای به بخش نهایی آن نزدیک شده است مجددا صداهای ناهنجار از برخی قدرت‌ها شنیده می‌شود که تصور می‌کنند با اینگونه عملیات روانی می‌توانند مذاکرات هسته‌ای را به بیراهه بکشانند.

۴- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اینگونه دسایس قدرت‌های بزرگ که حکایت از نوعی عقب افتادگی ذهنی دارد هشدار می‌دهند. ملت ایران به هیچ عنوان از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در همه ابعاد تنازل نخواهد کرد و پایداری این امر در قوانین مجلس شورای اسلامی مشخص شده است لذا وزیر محترم خارجه و هیات مذاکره کننده همراه باید در مذاکرات تمامی حقوق هسته‌ای ملت ایران بر اساس معاهده ان‌پی‌تی شامل تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف و همچنین آب سنگین اراک را صیانت نمایند و با هیچ وعده و وعیدی از این یافته‌های صلح‌آمیز هسته‌ای عقب‌نشینی ننمایند چرا که باید در این زمینه در مقابل نمایندگان ملت پاسخگو باشند»./ایسنا

Share