در جشن بزرگداشت روز ماما

طرح زایمان رایگان در بیمارستان‌های گیلان از عصر امروز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان این طرح را برای مردم بزرگ خواند و تصریح کرد: از این به بعد هیچ بیمارستانی حق ندارد به بیمار برای خرید تجهیزات پزشکی نسخه دهد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی دیارمیرزا ،انوش برزیگر پیش از ظهر امروز در مراسم جشن بزرگداشت روز ماما در سالن الزهرا (س) این شهر اظهار کرد: گسترش زایمان طبیعی و بدون درد بحث امروز کشور است.

وی با اشاره به آمار بالای سزارین در ایران افزود: با اجرای طرح زایمان رایگان شغل مامایی به جایگاه واقعی خود می‌رسد.

sezarianf01f08

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان این طرح را برای مردم بزرگ خواند و تصریح کرد: از این به بعد هیچ بیمارستانی حق ندارد به بیمار برای خرید تجهیزات پزشکی نسخه دهد.

وی خاطرنشان کرد: ماماهایی که بیرون مطب دارند و استخدام دولت نیستند با معرفی هر مادر به بیمارستان‌های دولتی برای زایمان رایگان حق‌ و حقوق دریافت می‌کنند.

برزیگر مامایی را شغل پر از عشق و محبت دانست و یادآور شد: همه ما می‌دانیم که ماما هنگام زایمان چقدر دچار استرس و فشار است که روی سلامت او تاثیر سو دارد.

وی با بیان اینکه با برپایی این جشن‌ها نمی‌دانیم تلاش‌های ماماها را جبران کنیم، گفت: زیرا مامایی شغل ارزشمندی بوده و دارای رازهای نهان است.

این مسئول با اشاره به اینکه خداوند نخستین مادر، ماما دومین مادر و مادر انسان سومین است، متذکر شد: بنده در یک روستا و توسط یک مامای خانگی متولد شدم.

فارس/

Share