رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در کافه دیار

شورا از عملکرد آقای شهردار رضایت کافی ندارد/عضو شورا حق دخالت در عزل و نصب‌ها را ندارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار داشت: وجود تذکرات و سوال به معنای آن است که شورا از عملکرد آقای شهردار رضایت کافی را ندارد و نمی‌تواند به او نمرهٔ قابل قبولی بدهد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به اطلاع مخاطبان فرهیخته پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا می رساند بخش جدیدی در مجموعه دیارمیرزا تحت عنوان کافه دیار ایجاد شد که انشاا… هرهفته یکی از مدیران استانی و مسئولین شهری میهمان «کافه دیار» خواهند بود تا مهمترین دغدغه ی شما مخاطبان “ دیارمیرزا” به عنوان پربیننده ترین تارنمای استان گیلان با آنها در میان گذاشته شود.
دومین میهمان «کافه دیار» دکتر رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت می باشد.
رضا جمشیدی چناری در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی کلانشهررشت با بیش از ۲۰ هزار رای وارد شورای شهر رشت شدو در این زمینه یک رکورد از خود به جای گذاشت.
وی با کارنامه علمی درخشانش مثل رتبه یک کنکور سراسری سال۱۳۷۴ و رتبه ۳۹کنکور کار‌شناسی ارشد همچنین دانشجو نخبه وممتاز دانشگاه علم صنعت۱۳۸۳و دارای رتبه علمی استادیاری دانشکده فنی در گروه مهندسی عمران و پیشتوانهٔ رای بالا بتواند در اولین سال حضور در شورا کرسی ریاست شورا را از رقبای قدرتمند و با تجربه خود برباید و انها را قانع کند تا وی را بعنوان رییس شورا انتخاب کنند .

حامیان من در انتخابات در تعداد کوچک اما در محتوا بزرگ بودند
jamshidi-caffe diyar (4)رضا جمشیدی در انتخابات دورهٔ چهارم شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیشترین میزان رای وارد شورا شد وی درخصوص تحلیل این میزان رای بالا و اقبال مردم نسبت به خود، اظهار داشت: مردم رشت ویژگی خاصی دارند و درطول تاریخ در بسیاری از زمینه‌ها همواره اول بودند. در عرصهٔ انتخابات نیز مردم رشت یک حضور پرشور و جدی داشتند و از حسن نظر آن‌ها کمال تشکر و تقدیر را دارم.
دکتر جمشیدی با اشاره به اینکه قبل از انتخابات هرگز در هیچ تشکل و گرایش سیاسی ورود نکرده بود اظهار داشت: در انتخابات دورهٔ چهارم برخی از دوستان از بنده حمایت کردند که تعداد آن‌ها زیاد هم نبود اما به قول غربی‌ها در «تعداد کوچک و در محتوا بزرگ» بودند. طبیعتا جهش اولیه شناخت مردم نسبت به من تعرفه‌ای بود که توسط حامیان صورت گرفت اما باتوجه به اینکه بنده به هیچ حزب و گرایش سیاسی شناخته شده نبودم فکر می‌کنم که مردم نیز بدون توجه به گرایشات سیاسی اجتماعی در انتخابات به من بخاطر نخبه بودن و سطح بالای تحصیلات اقبال بیشتری نشان دادند.

رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در گفتگو با تحریریه دیارمیرزا  با اشاره به ارائه گزارش ۱۰۰ روزه شورای شهر به مردم اظهار داشت: رویکرد و مبانی اصلی شورا مطالبه‌گری مردم و شفافیت است و اعضای شورا شفافیت را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند.
وی در ادامه افزود: در چند ماه ابتدایی بالغ بر ۳۳ چالش اصلی شهر شناسایی شد. در سال ۹۳ فرصت پرداختن به رویا‌ها را نداریم و تصمیم گرفتیم به واقعیت‌ها بپردازیم. و در بودجه ۹۳ این واقعیت‌ها متبلور شده است و در سالهای آتی به سایر معضلات شهری خواهیم پرداخت.
متاسفانه رشت با کوچک‌ترین بارندگی آب می‌گیرد و در شهر سیل جاری می‌شود و یا اینکه وضعیت آسفالت آن بسیار اسفناک است به همین دلیل رفع معضل رواناب سطحی و نهضت آسفالت در اولویت کاری است.
این مسئول رفع معضل آلودگی دو رودخانه زرجوب و گورهر رود را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بلندمدت شورا دانست و افزود: در خصوصو رودخانه‌ها تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است. ۷۰ سال سپری شده است و اکوسیستم این دو رودخانه امروز نابود شده و مرده است. مبنای کار بر اینست که بصورت فازبندی عملیات احیای این دو رودخانه آغاز شود.

ایجاد معاونت فرهنگی در شورای اسلامی کلانشهر رشت
jamshidi-caffe diyarرئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه در حوزهٔ فرهنگ بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم افزود: متاسفانه مبحث فرهنگی‌‌‌ رها شده به همین دلیل برای اولین بار در شورای اسلامی شهرهای کشور یک معاونت فرهنگی در شورای اسلامی کلانشهر رشت ایجاد شده است و حاج آقا رفعتی مسئولیت این معاونت را برعهده گرفته‌اند امیدوارم در حوزهٔ فرهنگ عملکرد شورا در حد حرف نباشد.
وی در ادامه اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان سرآمد است ولی نظام مدیریت شهری نیاز به اصلاحات جدی دارد و دلیل این آشفتگی نبود سیستم مدیریت یکپارچه شهری است. بالغ بر ۲۳ دستگاه اجرایی در حوزه‌های مختلف حوزه شهر تصمیم گیری می‌کنند و در حوزه‌های مختلف بودجه دارند ولی مشاهده می‌کنیم که تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی علی رغم داشتن بودجه فرهنگی عملکرد قابل قبولی در این زمینه ندارند.
جمشیدی با بیان اینکه نباید منویات مقام معظم رهبری در حد کاغذ بماند و فقط در نطق‌ها استفاده شود خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی هرگز بر سر یک میز ننشسته‌اند و یک سیاست واحد فرهنگی را پی ریزی نکرده‌اند امروز رشت با ۶۴۰ هزار نفر جمعیت حتی یک فرهنگسرا هم ندارد بنابراین نیاز به یک سیستم واحد فرهنگی بیش از پیش حس می‌شود.

وی در ادامه افزود: در شورای اسلامی کلانشهر رشت کمیسیون فرهنگی اجتماعی یکی از فعالترین کمیسیونهای ششگانه می باشد که در طی ۸ ماهه گذشته عملکرد بسیار مطلوبی داشته است. اگر چه عملکرد و برنامه این کمیسیون در گزارش ۱۰۰ روزه شورای اسلامی کلانشهر رشت منتشر گردید، در بودجه ۹۳ شهرداری رشت بخشی از این برنامه ها متبلور گردیده است. از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی این کمیسیون تهیه و نهایی نمودن طرح جامع و تفضیلی تبلیغات محیطی در سال ۹۳ میباشد تا بتوان به المانهای تبلیغاتی شهر در میادین و بلوارها سامان داد. علاوه بر این زیباسازی میادین و پایه های پل ها بخشی دیگر از برنامه های این کمیسیون است که در دست اجرا می باشد.

از آنجایی که سال ۹۳ توسط مقام معظم رهبری با نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است و این مهم با عزم ملی و البته مدیریت جهادی محقق خواهد شد، شورای اسلامی کلانشهر رشت به جهت پرداختن دو چندان به این موضوع معاونت فرهنگی را راه اندازی نموده است و هدف اصلی این معاونت توجه ویژه به منویات فرهنگی مقام معظم رهبری م یباشد تا این شورا اولین شورایی باشد که به صورت عملی و واقعی و بدور از شعار وارد موضوع گردیده و ایفای نقش نماید. در شهر ما مسائل فرهنگی کمتر مورد توجه مسئولین امر قرار گرفته است! البته کارهای ارزشمندی در گذشته انجام شده است ولی جا دارد در سال ۹۳ توجه خاصی به این مهم اختصاص یابد. اگر چه کمیسیون فرهنگی شورا با بودن یکی از اعضای ارزشی شورای چهارم به عنوان رییس کمیسیون نوید آن را م یدهد که این دغدغه را نه تنها برای سال ۹۳ که برای سالهای آتی رفع نماید ولی ریاست شورای اسلامی نیز در راستای مدیریت جهادی بایستی بتواند خودش را با سرعت فعالیت کمیسیون فرهنگی وفق داده و به فعالیتهای کمیسیون فرهنگی توجه ویژه داشته باشد. به جهت تحقق این خواسته معاونت فرهنگی شورا می تواند بازوی شورا باشد و ضمن رصد نمودن فعالیتهای سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی در شهر چالشهای اساسی را شناسایی نموده و به ریاست شورا گزارش نماید. در حال حاضر در شهرمان در حوزه های مختلفی نارسایی وجود دارد که از مهمترین موضوعات مرتبط با مدیریت شهری میتوان به فرهنگ ترافیک و تردد شهروندان، فرهنگ مدیریت و تفکیک زباله و پسماند، فرهنگ حفاظت از محیط زیست، فرهنگ تبلیغات عمومی و سایر زمینه های مرتبط اشاره نمود. البته موضوعات فرهنگی دارای گستره قابل توجهی میباشد و در اینجا فقط به برخی از موارد مرتبط با مدیریت شهری اشاره گردید. طبیعی است با تحقق مدیریت یکپارچه شهری و بکارگیری از پتانسیل همه سازمانها و ادارات دولتی و غیر دولتی میتوان حوزه وسیعی از چالشهای فرهنگی را پوشش داد. با این اوصاف بایستی شکل گیری معاونت فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر رشت را به فال نیک گرفت.

مشکل در تفکر است نه بودجه / شهردار رشت باید در خصوص معاونت عمرانی قاطعانه عمل کند
رئیس شورای شهر رشت درخصوص ضعف برخی معاونت‌های شهرداری خصوصا معاونت عمرانی گفت: من فکر می‌کنم مشکل در نوع تفکر و در ذهن ماست نه در بودجه و امکانات! در سال ۹۳، ۱۵ میلیارد تومان برای آسفالت در نظر گرفته شده است اما به شما قول می‌دهم اگر اصلاحات جدی در مدیریت بخش فنی و عمرانی ایجاد نشود و تفکر علمی مبنای کار قرار نگیرد ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به راحتی به پایان می‌رسد و هیچ اقدام مناسبی هم صورت نمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به خرید یک دستگاه فلاسک آسفالت گفت: وقتی اعتقاد نداشته باشیم که مبحث آسفالت یک بحث کاملا تخصصی و علمی است شاید با ۲۰۰ میلیارد بودجه هم نشود اقدام مناسبی انجام داد بنابراین باید تفکرمان را علمی کنیم و ضعف موجود در تکنولوژی اجرایی را برطرف نماییم.
این مسئول در ادامه افزود: وقتی ۵۴ درصد بودجه به بخش عمران اختصاص می‌یابد این بدان معناست که در حال حاضر مهم‌ترین محور کار در این شهر باید فعالیت‌های عمرانی باشد. و افزایش شاخص بودجه عمرانی به معنای توسعه نیست بلکه نیاز به توسعه را مطرح می‌کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه شهردار رشت چه کسی را به عنوان معاون عمرانی خود انتخاب می‌کند به خودش ارتباط دارد افزود: در شرایطی که امسال دو پروژه مهم رواناب سطحی و نهضت آسفالت مطرح شده است شهردار رشت باید در خصوص معاونت عمرانی قاطعانه عمل کند و هرچه سریع‌تر قوی‌ترین فرد خود را برای این معاونت برگزیند.
امروز در شهر رشت ۲۳ حوزهٔ بحرانی آبگرفتگی داریم که مناقصه ۱۰ حوزه برکزار شده است و امیدواریم تا پایان سال ۹۳ حوزه‌های بحرانی را برطرف نماییم و مطمئنا مشکل آبگرفتگی چهاراه میکائیل تا پایان سال حل خواهد شد.

در حوزهٔ ساخت و ساز شهری سیاست گذار اصلی شورای عالی معماری و شهرسازی است

jamshidi-caffe diyar (2)رضا جمشیدی  درخصوص ساخت و سازهای شهری اظهار داشت: در این حوزه درآمد پایدار و ناپایدار وجود دارد. متاسفانه بالغ بر ۵۰ درصد درآمد شهرداری مربوط به اخد عوارض نوسازی و جریمه‌ها و… و به عبارتی درآمد ناپایدار است. بیش از ۹۵ درصد پروانه ساخت به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌شود و مطئنا اگر همه راه‌ها بسته و یکطرفه باشد قطعا شاهد خلاف قانون و ورود ممنوع خواهیم بود. بنابراین وقتی اکثر پروانه‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود نشان دهندهٔ این است که یا قوانین مشکل زاست و یا اینکه همهٔ مردم متخلف هستند بنابراین صرفا با تاکید بر رعایت این قوانین منتظر این هستیم که شهرون تخلف کند

این مسئول با بیان اینکه در حوزهٔ ساخت و ساز شهری سیاست گذار اصلی شورای عالی معماری و شهرسازی و نماینده آن در استان یعنی اداره کل راه و شهرسازی است خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری در این حوزه سیاستگذار نیستند اما پیشنهادات خود را مطرح می‌کنند و شهرداری این پیشنهادات را به کمیسون ماده ۵ ارسال می‌کند و اگر به تصویب برسد، شهرداری مجری آن مصوبات خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار داشت: در بودجه سال ۹۳، ۴۰۰ میلیون تومان برای طرح تفصیلی رشت درنظر گرفته شده است و به موازات آن شهرداری باید ساختار پلیس ساختمان را ایجاد کند چونکه با این تعداد پرسنل محدود نمی‌توان به این حجم از تخلفات رسیدگی کرد.
وی یکی از علت رکود ساخت و ساز در منطقه یک شهری را که یکی از تذکرات شورا به شهرداری نیز بوده است عدم وجود جذابیت برای سرمایه گذار عنوان کرد.

از آمدن به شورا پشیمان نیستم

این استاد دانشگاه گیلان در خصوص اینکه حال و هوای شورا را دوست دارد یا دانشگاه، گفت: از آنجایی که در ایران پیوند بین علم و صنعت در حد شعار باقیمانده و محقق نشده است، فضای دانشگاه  آکادمیک است. در دانشگاه مسکات خیلی کمتر استو مشکل تفکر وجود ندارد.
اما اگر از من بپرسید که آیا از آمدن به شورا پشیمان هستید و آیا دوست دارید به فضای دانشگاه برگردید؟! در جواب خواهم گفت: از آمدن به شورا پشیمان نیستم و فکر می‌کنم باید نیازات مردم را تجربه کنیم تا ببینیم که در شهر چه خبر است باید همواره یاد گرفت و آموخت و آموختن نیز فقط خواندن کتاب و نوشتن مقاله نیست.

شهردار هنوز به پایان ترم نرسیده است/نمره دادن به شورا موضوعیت ندارد

jamshidi-caffe diyar5رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه نمره دادن به عملکرد ۸ ماه شورای شهر موضوعیت ندارد افزود: به نظر من شهردار رشت نیز هنوز به پایان ترم نرسیده است.
جمشیدی با اشاره به اینکه اگر فرصت ابراز نقد و ابراز عقیده وجود نداشته باشد جامعه به سوی خفقان میل پیدا خواهد کرد، ادامه داد: شورا و شهرداری درواقع یک مجلس و دولت کوچک هستند. بنابراین وقتی طبق آیین نامه صحبت از تذکر و یا سوال می‌شود به معنای اینست که نگران کار هستیم همانطور که مجلس محترم در همین چند ماه ابتدایی دولت بار‌ها به وزارا تذکر داده و از ان‌ها سوال کرده است.
وی در ادامه افزود: به هیچ وجه صحبت استیضاح شهردار مطرح نیست و صحبت کردن از استیضاح شهردار در واقع اجحاف به ایشان است اما باید بپذیریم که مطالبات مردم به دلیل انباشته شدن زیاد است و وقتی شورا درخصوص موضوعاتی به شهردار تذکر می‌دهد این بدان معناست که ممکن است در آینده به اهداف نرسیم و وقتی نتیجه تذکرات هم مثمر ثمر واقع نشود طبیعتا سوال مطرح خواهد شد و احیانا عدم قانع شدن شورا از پاسخ شهردار به سوالات به معنی استیضاح شهردار نیست چرا که ان یک پروسه جداگانه است.
جمشیدی ادامه داد: وقتی شهردار یک شهر با ۱۱ رای انتخاب می‌شود مفهوم اینست که حجت تمام شده است. اگر همین الان بخواهم از بین ان تعداد نامزد برای پست شهرداری کسی را انتخاب کنیم قطعا کسی مثل آقای خلیلی با ان سابقه ۲۰ ساله مدیریت شهری بطور بالقوه می‌تواند شهردار بسیار خوبی باشد و علی رغم نقدهای صورت گرفته شورا همواره از شهرداری حمایت کرده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه عدم ثبات در تصمیم گیری‌ها شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند.
متاسفانه درحالیکه اتوبوس سالم در پارکینگ وجود دارد می‌بینیم که راننده‌های اتوبوسرانی در جاهای دیگر مثل باغ رضوان و… مشغول به کار هستند و از ان‌ها استفاده نمی‌شود و اتوبوس‌ها در پارکینگ بلااستفاده می‌ماند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به اینکه شورا خیلی راحت می‌توانست بگوید ۱۱ سوال دارد، گفت: شورای شهر برای حفظ حرمت یک سوال و ۱۰ تذکر داده است و برخی از این تذکرات نیز قبلا داده شده اما چون مکتوب نشده بود بار دیگر ذکر شد. بنابراین وجود این تذکرات و سوال به معنای آن است که شورا از عملکرد آقای شهردار رضایت کافی را ندارد و نمی‌تواند به او نمرهٔ قابل قبولی بدهد. همچنین مفهوم این تذکرات و سوالات به معنای انحراف از بودجه نیست.
مصرا بر این نکته تاکید می‌کنم که باید در چهارچوب قانون حرکت کنیم و کسانیکه که از لفظ استیضاح استفاده می‌کنند یا از قانون اطلاعی ندارند و یا اینکه مغرضانه صحبت می‌کنند.

لوایح رد شده درخصوص تفیذ اختیارات و تشکیل برخی کارگروه ها بوده است

عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت درخصوص اینکه آیا حقیقت دارد اکثر لوایح ارسالی شهردار به شورا بطور مثال کلیات طرح رفع آلودگی زرجوب و گوهررود رد شده است اظهار داشت: شورا برای زرجوب و گوهر رود دایه مهربان‌تر از مادر است و چنین چیزی صحت ندارد. در خصوص وضعیت این دو رود بسیار پیگیر هستیم و اگر درجایی فشاری اورده شده به این معنی است که هرچه سریع‌تر مناقصه برگزار گردد و شورای شهر خود داعیه دار این مسئله است و در همین خصوص هفته آینده با خانم دکتر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست یک نشست جدی برگزار خواهد شد. در حل حاضر طرحی وجود دارد که امیدواریم با گرفتن نظر سازمان محیط زیست کشور این طرح هرچه سریع‌تر نهایی شود.
رضا جمشیدی در ادامه افزود: یکی دو لایحه ارسالی شهردار که در خصوص تشکیل گارگروهایی چون کارگروه روز رشت، رشت شهر دوستدار کودک و یا تفیذ اختیارات شهردار به معاونت بوده; مورد موافق شورا قرار نگرفته و شورای شهر صلاح ندانست که ان‌ها را به تصویب برساند. در واقع وقتی پروژه‌های مهمی چون نهضت آسفالت و رفع معضل رواناب سطحی و آلودگی زرجوب و گوهررود وجود دارد شورای اسلامی رشت این لوایح را جدی نگرفت.

عضو شورا حق دخالت در عزل و نصب‌ها را ندارد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه شورا حق دخالت در عزل و نصب صورت گرفته توسط شهردار را ندارد افزود: آقای شهردار باید در عزل و نصب‌های خود سرعت بیشتری داشته باشند و اگر بخواهند در زمینه‌ای نظر مشورتی شورا را جویا شوند حتما باید از کل شورا بصورت یکپارچه نظرخواهی کنند نه فقط یک عضو شورا

جایی بهتر از صداوسیما برای نقد پیدا نکردیم

jamshidi-cafeرضا جمشیدی چناری با اشاره به امضای تفاهم نامه با صداوسیمای مرکز گیلان گفت: در سایر کلانشهر‌ها مثل تهران و اصفهان و… نیز تفاهمنامه‌ای با صداوسیما امضا شده است حتی برخی از شورا‌ها در مراکز صداوسیما استودیو شخصی دارند و هزینه‌های چند میلیاردی انجام می‌دهند اما قرارداد شهرداری با صداوسیمای مرکز گیلان که با توجه به مصوبه شورای شهر صورت گرفته است کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بوده است و تاکنون نیز حتی یک ریال آن پرداخت نشده است و به نظر من یک حرکت انقلابی در این خصوص صورت گرفته است.
وی در ادامه اظهار داشت: مطالبه‌گری مردم و شفافیت دو اصل شورا است و بهتر از صداوسیما جایی برای نقد شدن و نقد کدن پیدا نکرده‌ایم. با توجه به وجود چالش‌های بسیاری که در شهر وجود دارد و همچنین از انجایی که مدیریت یکپارچه شهری نیزوجود ندارد لازم است که تریبونی تشکیل شود تا سایر مدیران شهری نیز در برابر مردم پاسخگو باشند. برای مال از زمانیکه نشست مشتترک با مدیرعامل آب و فاضلاب در تلویزیون برگزار شده شورا و شهرداری با مدیران این سازمان هماهنگ‌تر شده‌اند و اگر بتوانیم مدیران مرتبط در همهٔ زمینه‌ها اعم از فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و ورزشی را در جایگاهی بنشانیم که بیش از ۷۰ درصد بییننده دارد مطمئنا موجب شفافیت بیشتری می‌شودو مطالبه‌گری را در مردم قوی‌تر می‌کند و بازخورد این موضوع در ۶ ماه بعد خودش را نشان می‌دهد.
بنابراین یک مجموعه برنامه تحت عنوان برنامهٔ مدیریت شهری که متشکل از یک بخش در رادیو و دو بخش در تلویزیون به نام «سیمای شهری» و برنامهٔ میزگرد «کنکاش» بوده برای پخش در نظر گرفته شده است.

همایش مفاخر و مشاهیر گیلان
jamshidi-cafe-diyarدبیر همایش مفاخر و مشاهیر گیلان اظهار داشت: از انجایی که مشاهیر و مفاخر استان به فراموشی سپرده شده‌اند لزوم تشکیل چنینی همایش حس می‌شد. البته یک دیدگاه جنبی نیز وجود داشت. گیلانیان بسیاری در خارج از استان و کشور زندگی می‌کنند و یکی از راه‌های توسعه استان نیز استفاده از پتانسیل این افراد است. بنابراین تصمیم گرفته شد که تشکیلاتی بوجود آید و به صورت کاملا نظاممند و سیستماتیک این بزرگان را گرد هم بیاورد و هدف از برگزاری این هممایش درواقع این استکه در آینده تبدیل به یک بنیاد بشود.
جشیدی با بیان اینکه مشاهیر مورد نظر در حوزه‌های مختلف هستند ادامه داد: ۱۳ کارگروه در این خصوص تشکیل شده و اعم از ورزشکاران، شهدا، جانبازان، علما، دانشجویان و.. را پوشش خواهد داد البته شناسایی مفاخر نیاز به تدوین شاخص‌هایی دارد که هنوز انجام نشده است و در شرایط فعلی کارگروه‌ها در حال شکل گرفتن هستند و از ارکان مختلف برای تعریف شاخص‌ها استفاده خواهیم کرد و انشاا.. در نوروز ۹۴ این همایش برگزار خواهد شد و محل کنونی دبیرخانه ان نیز در شهرداری رشت واقع شده است. البته با پیشنهاد جناب دکتر نوبخت تلاش بر این است که در پایان هر فصل نشست مشترکی برگزار شود و احتمال زیاد در اواخر بهار ۹۳ این نشست برگزار می‌گردد.

دکتر رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در پایان گفتگوی خود با تحریریهٔ دیارمیرزا با اشاره به پیشرو بودن «پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا» در امر اطلاع رسانی بین رسانه‌های مجازی استان اظهار داشت: امیدوارم دیارمیرزا نقاط ضعف خود را برطرف نماید و بیش از پیش در امور شورا حضور جدی‌تر و مثمر ثمرتری داشته باشد.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share