مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان

شهردار سنگر در انتظار صدور حکم انتصاب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه شهرداران ۵۱ شهر این استان معرفی شدند، گفت: تنها شهرداری سنگر باقی مانده که در مراحل صدور حکم برای انتصاب شهردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرهاد کرمی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار واجارگاه از بخش کلاچای، اظهار داشت: شهرداران نمایندگان قانونی مردم هستند و باید در چارچوب قانون عمل کنند و پاسخگوی مردم باشند.

shahrdari6وی مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را یک امانت دانست و افزود: شورا و شهرداری باید با وحدت و همدلی برای خدمت‌رسانی و کمک به مردم گام بردارند.

مدیرکل امور شهری شوراهای استانداری گیلان در کنار مردم بودن را از ویژگی‌های یک مدیر موفق خواند و متذکر شد: تخصص، لازمه کار شهرداری است و شهرداران باید با نظرخواهی و خرد جمعی برای توسعه شهری اقدام کنند.

وی، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و طولانی‌مدت را از وظایف شهرداران برای ایجاد شهری با اقتصاد پویا عنوان کرد و ادامه داد: شهرداری باید به امور مردم توجه کند و اگر به قانون عمل کند مشکلات برطرف می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه در بودجه سال جاری کشور ردیفی برای کمک به شهرداری‌ها تعریف شده است، تصریح کرد: میزان ۶۰۰ میلیارد تومان از محل ۲۰ درصد ارزش افزوده به شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر کمک می‌شود.

وی متذکر شد: برای شهرداری‌های جدیدالتاسیس در سال ۹۳ با استخدام رسمی نیرو جذب می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به انتخاب شهردار در ۵۲ شهرداری گیلان، خاطرنشان کرد: برای ۵۱ شهرداری شهردار معرفی و منصوب شده است و تنها شهرداری سنگر باقی مانده که در مراحل صدور حکم برای انتصاب شهردار است.

در پایان مراسم مذکور محمد پورحسین به عنوان شهردار جدید واجارگاه منصوب و از زحمات یوسف پورامیر شهردار سابق قدردانی شد./فارس

Share