شبی که فقط زن ها مجاز بودند +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فرارو, تیم فوتبال فنرباغچه برای نوزدهمین بار موفق شد قهرمان ترکیه شود؛ قهرمانی که به رغم دلچسب بودن برای این تیم به ویژه هوادارانش، تلخ هم است. دلچسب بودن به این خاطر که توانستند بالاتر از رقیب دیرینه شان گالاتاسرای جام قهرمانی را بالای سر ببرند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فرارو, تیم فوتبال فنرباغچه برای نوزدهمین بار موفق شد قهرمان ترکیه شود؛ قهرمانی که به رغم دلچسب بودن برای این تیم به ویژه هوادارانش، تلخ هم است. دلچسب بودن به این خاطر که توانستند بالاتر از رقیب دیرینه شان گالاتاسرای جام قهرمانی را بالای سر ببرند و تلخ هم به این خاطر که به رغم این قهرمانی اجازه حضور در رقابت های اروپایی برای فصل پیش رو را ندارند.
این تیم دومین سال از محرومیتش به خاطر زد و بند در بازی های فوتبال را سپری می کند و فرجام خواهی مسئولان فنرباغچه هم راه به جایی نبرده است اما مهمترین اتفاق این دیدار هم نه در زمین که روی سکوهای ورزشگاه رقم خورد؛ جایی که فقط هواداران زن و خردسال می توانستد در شب قهرمانی فنرباغچه در ورزشگاه حاضر باشند.
در ترکیه چند فصلی رسم بر این است که هرگاه تیم ها به خاطر رفتار هوادارانشان جریمه می شوند تماشاگران مرد اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند و فقط تماشاگران زن هستند که می توانند از نزدیک بازی را تماشا کنند درس عبرت برخلاف بسیاری از فرهنگ ها که تماشاگران زن اجازه ورود به ورزشگاه را ندارد ترکیه این تنبیه عبرت آموز را در دست کار قرار داده تا از این طریق بتواند مانع از گسترش بداخلاقی ها در ورزشگاه های فوتبال شود.
موضوعی جالب توجه که ظاهرا برای عبرت آموزی چندان بد نیست؛ اینکه به جای کسر امتیاز از تیم ها و یا محروم کردن بازی ها از حضور تماشاگران فقط قشری به ورزشگاه ورود پیدا کنند که حداقل هم و غمشان تشویق کردن تیم های مورد نظر باشد. عکس های منتشر شده در وب سایت باشگاه فنرباغچه از جشن قهرمانی در ورزشگاه مملو از زن و کودک را در زیر می بینید.
120900_198 120912_533
120903_703 120904_808 120907_669 120916_250 120917_424 120919_241
Share