شاهکار مهندسی دولت قبل,قطار شیراز-اصفهان دنده عقب می‌رود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نداشتن صفحه دوار، قطار شیراز – اصفهان دنده عقب می‌رود.  محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبر جنوب افزود: تمامی ایستگاه‌های مرکزی راه‌آهن، زیرساختی به نام سینی دوار یا مثلث دارند که پس از رسیدن قطار به مقصد، لوکوموتیو یا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نداشتن صفحه دوار، قطار شیراز – اصفهان دنده عقب می‌رود.

50905 محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبر جنوب افزود: تمامی ایستگاه‌های مرکزی راه‌آهن، زیرساختی به نام سینی دوار یا مثلث دارند که پس از رسیدن قطار به مقصد، لوکوموتیو یا همان دیزل، به روی این سینی قرار گرفته و با اهرمی که در آن تعبیه شده ۱۸۰ درجه چرخیده و در انتهای قطار قرار می‌گیرد و به این ترتیب مسیر برگشت را طی می‌کند اما ایستگاه راه‌آهن شیراز این زیرساخت را ندارد و قطار بعد از رسیدن به این ایستگاه برای برگشت به اصفهان باید دنده‌ عقب حرکت کند و تا اصفهان به همین شیوه طی مسیر کند؛ اقدامی که هم خطر دارد و هم از سرعت حرکت قطار می‌کاهد.

نماینده جهرم یادآور شد: سرعت قطار در مسیر شیراز – اصفهان باید ۱۶۰ کیلومتر در ساعت باشد؛ این در حالی است که این سرعت هم‌اکنون ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است.

رضایی با بیان اینکه تا کنون از این خط ریلی جهت سفر به اصفهان، تهران و یا مشهد استفاده نکرده‌ام، ادامه داد: شاید اگر سرعت و امکانات این قطار مناسب بود، انگیزه مردم برای استفاده از آن بیشتر می‌شد اما با مشکلات فعلی ترجیح می‌دهم با خودروی شخصی یا هواپیما سفر کنم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها تعداد حرکت‌های قطار از شیراز به تهران و مشهد بسیار کم است و منطقی نیست که با حجم چند صد میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در خط ریلی فارس، روزانه فقط یک قطار به سمت تهران و هر دو روز یک بار فقط یک قطار به سمت مشهد برود.

Share